Lusteloosheid en nergens zin in

Over sociale contacten, niet weg willen uit vertrouwde omgeving, onbewoond eiland, Begrip/Onbegrip directe omgeving. Geen zin in bezoekjes, geen drukte verdragen, of willen vluchten naar een onbewoond eiland
Jole71
Berichten van Jole71
Onderwerpen van Jole71
Menopauzejaar:
Leeftijd nu: 46

Lusteloosheid en nergens zin in

Bericht door Jole71 » di 17 okt 2017 10:44

Hallo dames

Het is een tijd geleden dat ik hier op het forum was, toch nu weer terug, want ik loop toch wel weer tegen dingen aan, die me echt aan de overgang doen denken.

Ik heb echt totaal geen energie of fut om ook maar iets te doen. Het liefst kruip ik in mijn hoekje op de bank met mijn tablet of tv. Dan voel ik mee lekker, alleen helaas komt daar dus die dosis schuldgevoel bij, waardoor ik zelfs daar niet echt van kan genieten.

Want ja ik kan dan wel echt nergens zin in hebben, maar mijn gezin en huishouden gaan wel gewoon door. Ik ben nooit een goede huisvrouw geweest, maar nu is het echt dramatisch. Ik sleep mijzelf echt in een enige vorm van actie om toch eens een was te draaien en de stofzuiger door het huis te halen, maar dit is echt minimaal. Daardoor echt een schuldgevoel tov man en kinderen. Ik werk gemiddeld 1 tot 2 diensten per week, en op het werk heb ik afleiding, en is het zo druk, dat de tijd daar voorbij vliegt, maar ik moet daar thuis dan ook echt van bij komen en dan begint de bankhangen cirkel weer.

Pff ik ben het zo beu, ik wil weer voelen hoe het is om ergens zin in te hebben, maar ben nu pas bijna 46 en sta dus nogmaals aan het begin van het hele proces.

Jole

Tess66
Berichten van Tess66
Onderwerpen van Tess66
Menopauzejaar:
Leeftijd nu: 52

Re: Lusteloosheid en nergens zin in

Bericht door Tess66 » zo 03 dec 2017 16:51

Hoi Jole,

Wat herkenbaar. En wat fijn is het om op deze site lezen. Heb me vandaag op deze site aangemeld. Tja 51 wat zal het dan zijn. 😉
Ik verplicht mezelf tot een klusje in huis en dan mag ik weer even bank hangen.

Dat beu zijn, jezelf niet herkennen, ik ben ook geen fantastische huisvrouw, alles voor het oog keurig, maar nu😳. Schandalig denk ik soms. Na het werk gewoon een uur op de bank slapen.

Gisteren huilend op de bank omdat ik mezelf echt niet naar de sportschool kreeg. Gelukkig naar mezelf en manlief geluisterd en niet gegaan. Maar ja dan toch eerst die uitputtende tranen.

Elke dag een stukje op deze site lezen en blij zijn met de vrolijke dagen. Die zijn er vast ook nog toch??
Groet Tess.

Therees
Berichten van Therees
Onderwerpen van Therees
Menopauzejaar:
Leeftijd nu: 47

Bericht door Therees » za 30 dec 2017 10:15

Hallo Jole,

Ik zie veel herkenning in jouw bericht, ik heb precies hetzelfde.
Op de bank zitten lekker knus, maar dan heb ik vaak dat ik nadenk over wat ik allemaal zou willen doen.
Helaas komt dat er niet uit omdat ik dan al moe word van het idee.
Ik ben in ieder geval blij dat ik hier vele lotgenoten heb. Want denk vaak ligt het aan mij?

Groet Theresa

RaNa1970
Berichten van RaNa1970
Onderwerpen van RaNa1970
Menopauzejaar:

Bericht door RaNa1970 » za 30 dec 2017 11:18

Hallo dames,

Zo herkenbaar.. heel veel willen doen.. en vervolgens tot niets komen..
Omdat ik moe ben omdat het in mijn hoofd wel druk is..
Ik dwing mezelf tot elke dag hetzelfde rondje door het huis te trekken..
Ik was vroeger een slechtere huisvrouw dan nu.. al moet ik de kasten van binnen ook eens aanpakken en flink wat spullen weg gaan doen om het mezelf gemakkelijker te maken alles bij te houden..
En net als ik dan lekker op gang ben opeens een ontsteking hebben in een arm of been en vervolgens "gedwongen" wordt om bank te hangen omdat ik door de pijn niks kan..
Dan ben ik boos en gefrustreerd omdat ik als een soort van "bejaarde" achter de geraniums door moet brengen maar zo graag iets wil doen omdat mijn handen jeuken..

Groetjes van RaNa1970

Gerretje46
Berichten van Gerretje46
Onderwerpen van Gerretje46
Menopauzejaar:

Bericht door Gerretje46 » za 06 jan 2018 19:06

Hallo

Ff dit gelezen en wat een herkenning.... Ik sleep me er soms echt door heen.... Moe.. Geen zin...
Plannen maar dan de volgende dag weer tegen op zijn.... Mijn werk is een hele goede afleiding en waardering

Gerretje46

Jole71
Berichten van Jole71
Onderwerpen van Jole71
Menopauzejaar:
Leeftijd nu: 46

Bericht door Jole71 » do 08 mar 2018 09:15

Hallo

Inmiddels alweer een flinke tijd verder na mijn openings berichtje, helaas is er nog bar weinig verandert, ik heb af en toe een actieve vlaag en profiteer daar dan ook meteen volop van.

Verder is de alles overheersende vermoeidheid nog heel duidelijk aanwezig. Nergens geen zin in en al helemaal niet aan andere mensen. Het aller liefste ben ik helemaal alleen thuis. Maarja die momenten zijn er alleen in de ochtend, als manlief en kinderen naar werk en school toe zijn.
Ik probeer dan ook om op die ochtend momenten even helemaal mezelf te zijn en dus inderdaad op die bank ploffen, met de kou zelfs een lekkere kruik en een dekentje erbij. Ik schaam me er echt voor, maar het is te hard nodig om enigszins overeind te blijven en mijn werk vol te kunnen houden.
Huishouden alleen het hoognodige en er is ook geen regelmaat in te krijgen.

De ochtenden zijn echter altijd heel moeilijk. Wordt de laatste week ook elke keer om 5.00 uur wakker. bloedheet, zweten, maagklachten en net of ik de griep heb. Denk dat al een week, en het heerst natuurlijk ook heel erg, maar dit voelt toch anders aan. Het trekt ook wel iets weg naarmate de dag vordert. Heel vervelend in elk geval.

Baal nog steeds als een stekker, en hoop dat ik mezelf eens een keer vrolijk en energiek mag gaan voelen. Helaas nog steeds regelmatig ongesteld, dus ik vermoed, dat ik pas aan het begin sta en dat er nog een hoop ellende in het verschiet ligt.

Sorry is zou graag positief willen zijn, maar dat lukt me gewoon niet.

Lena1962

Sannie1412
Berichten van Sannie1412
Onderwerpen van Sannie1412
Menopauzejaar:

Bericht door Sannie1412 » do 08 mar 2018 13:36

Goedemiddag dames,

Hier van hetzelfde, totaal nergens zin in hebben en maar oververmoeid zijn daar wordt ik gek van, moe in bed moe uit bed mn ogen hangen de hele dag op half 7 zo moe :-(
's Avonds lijkt het iets beter te gaan maar daar is ook alles mee gezegd :-(
In de ochtend wakker worden met griep klachten en in de middag verdwijnen ze weer...sinds gister ook weer wat misselijk erbij, dan weer koud dan weer warm bah
Huishouden pffff ik was altijd heel netjes en schoon dat mijn man zei ga nou eens zitten, en nu heb ik zoiets van kan mij het schelen doe het nodige en klaar.
Spierpijnen om gek van te worden, mn nek zit muurvast waardoor ik nu weer in de ziektewet ben beland, wordt er niet goed van en dan denk ik
moet dit nog jaren zo doorgaan??
Een rare soort duizeligheid beetje draaierig idee, ik wist dus niet dat hormonen dit met je lichaam kan doen...
Mensen zien... totaal geen behoefte aan laat mij maar lekker mn ding doen en niet het moeten ;-)

Maar we moeten er ons allemaal doorheen slepen en hoop dat we er ook snel weer vanaf zijn, in ieder geval dat we weer energie krijgen en weer een beetje blijdschap in ons leven :-)

Groetjes Sandra

Suusbennis
Berichten van Suusbennis
Onderwerpen van Suusbennis
Menopauzejaar:
Leeftijd nu: 43

Bericht door Suusbennis » wo 14 mar 2018 09:17

Hallo allemaal,

Me zojuist aangemeld, want wat een herkenning in hetgeen jullie hier vertellen. Ik ben 43 en heb al jaren PMS, maar wat ik nu het laatste jaar meemaak met mn lijf :( .....Ik heb ook fibromyalgie, PDS, B12tekort, bloedarmoede dus al wel wat gewend helaas, maar nadat ik ben gaan spuiten met vit b12 ging het 1,5 jaar zo "goed" fysiek. Ik was zover dat ik dacht, "nou op deze manier is het allemaal goed te doen".
Afgelopen juli is de ellende weer begonnen met heftige draaiduizelingen....zo eng...maar niks te vinden. Ik kreeg veel angstgevoelens, ook het gevoel dat ik mn leven niet meer aankan, geen mensen meer willen zien(precies zoals jullie ook beschrijven) Ook angsten t.a.v. mijn werk, dat ik het niet zou kunnen en bang om fouten te maken. Ik heb ook o.a.nog concentratie en geheugenproblemen erbij dus dat doet dan geen goed.
Nou ik zal het niet te lang maken, ik reageer vooral nu op het feit dat ik van iemand die graag mensen om zich heen had veranderd ben in iemand die idd het liefst in haar eentje is. Mijn sociale leven is behoorlijk ingekrompen, maar ook mede doordat ik me in het algeheel zo ellendig/ziek kan voelen dat ik niet eens goed in staat ben om af te spreken . Als ik dan in mijn bed lig of op de bank, gaan er allerlei dingen door mijn hoofd die ik allemaal wil gaan doen als het beter gaat en dit laatste gaat al een paar jaar zo eigenlijk....en soms begin ik wel iets, maar lukt het niet om door te zetten...
Dat draaierige en duizeligheid zoals jij beschrijft Sannie1412 is beangstigend soms vind je niet?
Nou ik kan nog wel een heel boekwerk schrijven qua klachten en hetgeen ik ervaar die zeer waarschijnlijk zijn toe te schrijven aan de "overgang" maar dat zal ik in de andere rubrieken dan moeten doen denk ;)
Sterkte voor iedereen!
Groetjes Suus

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht