Gaan alle klachten echt over?

Zelden is het één klacht die onze overgang tekent. De veelheid aan klachten en het omgaan daarmee valt niet altijd mee. Soms vallen ze je allemaal tegelijk lastig, of ervaar je iets wat niet zo bekend is
Gippy
Berichten van Gippy
Onderwerpen van Gippy
Menopauzejaar: 2012
Leeftijd NU: 52

Re: Gaan alle klachten echt over?

Bericht door Gippy » vr 31 jan 2014 01:22

Hallo dames

O jeetje,
Dus met het stoppen van de menstruatie begint het pas :oops:

Hoop dat ik een uitzondering ben ,,,

Heb wel veel last van spieren en gewrichten, maar niet zo veel meer van hartkloppingen.
Dat vond ik echt wel eng, ook de paniekaanvallen, vreselijk.

Hoop echt dat het beter word nu.
Vraag me af of het ook zo kan blijven, dat je lichaam geen evenwicht kan vinden.
Dan blijft het zo, dan zou ik me echt vreselijk voelen.

Gr Gippy

Gootje
Berichten van Gootje
Onderwerpen van Gootje
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 58

Bericht door Gootje » ma 03 feb 2014 00:27

Hallo Dames,

Ik heb nog een maand te gaan en dan is mijn menstruatie 1 jaar weggebleven. In dit jaar heb ik heel veel last van opvliegers, slecht slapen, raar dromen huilen, stemmingswisselingen geen zin bijna meer in seks en nu de laatste 2 maanden vreselijke gewricht en spierklachten. Stijven spieren kan niet lang zitten kom bijna niet recht op pijnlijke knieën en schouders, loop als een oud vrouwtje. Terwijl ik een jaar geleden heel fit was op de opvliegers en slecht slapen na. Ik was naar mijn huisarts gegaan en vroeg of dit normaal was. Zij zei of de vrouwen krijgen voor dat de laatste menstruatie aan komt erge klachten of de klachten worden erger als je menstruatie een jaar is weggebleven, dus nu maar afwachten of ik nog een jaar zo verder moet. Ik laat wel mijn bloedprikken om te kijken of het geen reuma is of wat anders.

Ik heb 2 volwassen kinderen die wonen niet meer thuis en nog een puber van 15die wel thuis woont.

Mijn man is 9 jaar jonger en krijg een beetje de pip van mijn geklaag, mijn kids zeggen ook al ja mam je word ouder en zeur niet zo.pfff nou lekker dan dus ik zeur dan maar even hier. Leuk is het niet maar ik had dit niet verwacht dat dit bij de overgang hoorde. Mijn moeder word 96 woont nog op zichzelf en als ik vraag mam had jij dat ook dan zegt ze, ja weet ik niet meer enigste wat zij weet is dat ze hevige opvliegers had ,,maar goed bij haar is het weggegaan dus zal het wel goed komen alleen wanneer....

Gootje

Dorothea
Berichten van Dorothea
Onderwerpen van Dorothea
Menopauzejaar: Baarmoeder verwijderd
Leeftijd NU: 62

Bericht door Dorothea » do 20 mar 2014 15:11

Hallo allemaal,

Ik brei nog maar wat aan dit onderwerp, ben momenteel weer erg aan het twijfelen of het echt ooit wel overgaat.
Ben inmiddels 18 maanden in de post, uiteraard ben ik erg blij dat het af en toe 1 of meerdere dagen beter gaat, voor die tijd had ik dat nooit, kon ik wel maanden lang me slecht en beroerd voelen.

Maar het geniep zit hem in het feit dat je gaat denken, ja hoor, de verbetering zit eraan te komen en dan val je dus steeds zo hard weer terug.

Totaal vanaf het begin van de overgang zit ik nu 7 1/2 jaar in de ellende.

Zijn er meer vrouwen onder jullie waar het maar steeds eventjes beter gaat en dan weer die terug vallen en komt daar dan ook echt een eind aan??

Groetjes,

Dorothea

Wik
Berichten van Wik
Onderwerpen van Wik
Menopauzejaar: 2007

Bericht door Wik » do 27 mar 2014 22:37

Hoi Dorothea en andere dames.

Bij mij gaat het na 6 jaar postmenopauze ook af en toe beter soms voel ik me een paar dagen goed en dan begint de ellende weer :(
Ik vind wel als je je eindelijk eens beter voelt en de klachten komen na een paar dagen weer opzetten dat het wel een hele domper is.

Ik moet wel zeggen dat het langzaam aan iets beter gaat de tussen poses worden gestaag langer
maar voor mij mag het helemaal wegblijven want ik word er echt doodmoe van.

groetjes Wik.

Gerarda
Berichten van Gerarda
Onderwerpen van Gerarda
Menopauzejaar: 2014
Leeftijd NU: 55

Bericht door Gerarda » wo 02 apr 2014 13:33

Hallo Allemaal,

Ook bij mij gaat het af en toe wat beter , maar zit nu ook weer in een heel slechte periode. Wat ik me afvraag is als jullie betere dagen hebben, zijn jullie dan ook echt helemaal klachten vrij? Dat heb ik namelijk niet er is altijd wel wat maar kan er dan wel beter mee omgaan, vooral als het geestelijke minder is.
Ben er nu ook al zeven en half jaar mee bezig en menstrueer nog steeds al is het nu wel met langere tussenpozen. ( 6.5 - 2.5 - 2.5 - 4.5 maanden ).
Nu weer 38 dagen op weg maar zoals ik al zei weer in een hele slechte periode.
Omdat ik af en toe nu ook weer een beetje van het leven kan genieten vind ik deze enorme terugvallen steeds zwaarder worden.
En ben ook bang wat er allemaal nog gaat komen omdat ik nog steeds menstrueer.
Zou de dag echt komen dat we kunnen zeggen : WE ZIJN ER DOORHEEN!!!!!!!?
Hoop dat er vrouwen zijn die hier betere berichten kunnen posten waardoor wij weer wat meer moed krijgen.

Groetjes,
Gerarda

Alettie
Berichten van Alettie
Onderwerpen van Alettie
Menopauzejaar: 2009

Bericht door Alettie » do 03 apr 2014 11:10

Hallo Gerarda,

hier dan een bericht uit het tijdperk NA de overgang....... ik ben er helemaal vanaf! Heb een paar jaar geleden dagelijks op het forum gekeken en gelezen, geschreven en gebekvecht (werd ik er af gegooid... zo verschillend en gevoelig kunnen meningen en gevoelens liggen), maar nu wil ik graag nog eenmaal terugkomen om te vertellen dat er echt een EINDE komt aan alle ellende.

Hoe kwam ik uit de overgang? Eigenlijk niet veel veranderd aan de buitenkant maar in mijn hoofd is er wel een heleboel gebeurd. Ik ben assertiever geworden. Tijdens alle hormoonwisselingen heb ik mijn hele hebben en houden op een rijtje gezet en conclusies getrokken: dat moet ik veranderen, dat doe ik niet meer enz enz.

Natuurlijk heb ik nu niet het ideale leven en geen vuiltje meer aan de lucht. Je blijft natuurlijk doorgroeien, en vallen en opstaan.
Maar zonder lichamelijke klachten en dat is wel een grote verbetering.

De hormoonschommelingen zorgden ervoor dat ik durfde te gaan gillen als het me niet aanstond... jarenlange verhoudingen om te gooien, kortom, dat was wel even nodig.
Nu, met een rustige hormoonspiegel, maak ik het werk af. Rustiger? Ja dat wel maar wel totaal anders dan voor mijn overgang.

Mijn lichamelijke klachten waren niet zo heftig als ik wel heb gelezen van andere vrouwen. Vervelend was het wel. Maar de geestelijke groei maakte veel goed. En zo kan ik die hele overgangs periode achteraf als positief bekijken.
veel sterkte voor iedereen die er nog middenin zit!!

groetjes Alet

Gerarda
Berichten van Gerarda
Onderwerpen van Gerarda
Leeftijd NU: 55

Bericht door Gerarda » do 03 apr 2014 12:25

Hallo Alet,

Wat ben ik blij met dit bericht , geeft me toch weer moed om door te vechten.
Want een gevecht blijft het ondanks dat het af en toe wat beter gaat.
Vind het heel erg fijn voor jouw dat je er doorheen bent.
Hoop zelf dat ik over wat voor tijd dan ook hier een zelfde soort bericht kan plaatsen om andere vrouwen moed en geruststelling te geven dat het ECHT over gaat.
Bedankt en geniet van je leven na de overgang !

Groetjes,
Gerarda

Max
Berichten van Max
Onderwerpen van Max
Leeftijd NU: 53

Bericht door Max » do 03 apr 2014 14:42

Hallo Alet,

Ook ik ben blij met je bericht en dat je dat even wilt komen vertellen, geeft hoop :)
Ik herken een aantal zaken, het assertiever worden en niet meer zo bang om te zeggen wat ik vind ook al vindt een ander dat niet zo leuk.

En dingen die ik niet meer doe, is teveel en kan het niet meer.
Hoop dus een eindje op weg te zijn.

Moet alleen nog wel in goede banen worden geleid want dat is niet altijd het geval :oops:

Nogmaals dank Alet.
En geniet ervan :D

Groetjes Max.

Anitab
Berichten van Anitab
Onderwerpen van Anitab
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 56

Bericht door Anitab » ma 07 apr 2014 12:31

Hoi Alet,

Eindelijk iets om naar uit te kijken :D :D :D
Hopelijk kan ik over "enige" een zelfde soort bericht plaatsen voor
andere dames.

Groeten,
Anita

Donkie69
Berichten van Donkie69
Onderwerpen van Donkie69
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 50

Bericht door Donkie69 » ma 07 apr 2014 15:41

Goedemiddag allemaal,

Zomaar weer een stukje van me schrijven om ook de bevestiging te krijgen dat het
uiteindelijk allemaal goed komt met ons!
Loop n.l alweer een paar dagen met 1 gedachte in mijn hoofd die ik er niet uit krijg.
Angst om ooit een depressie te krijgen, gaat nergens over geen reden voor, ben blij, lach veel, slaap goed alleen het idee al om dat ooit te krijgen ....
Het is toch te idioot dat ik zoiets dagen kan blijven denken? Het lijkt wel een langspeelplaat die is blijven hangen!
Zijn het echt de hormonen die dit doen.

Groetjes Henne

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht