Hartkloppingen, bonzen in je hoofd, ik kan wel stoppen met werken! :-(

Zelden is het één klacht die onze overgang tekent. De veelheid aan klachten en het omgaan daarmee valt niet altijd mee. Soms vallen ze je allemaal tegelijk lastig, of ervaar je iets wat niet zo bekend is
Anna1968
Berichten van Anna1968
Onderwerpen van Anna1968
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 51

Hartkloppingen, bonzen in je hoofd, ik kan wel stoppen met werken! :-(

Bericht door Anna1968 » zo 25 aug 2019 15:21

Hallo allemaal,

Ik zit al een jaar of 8 in de overgang, het is vroeg begonnen bij mij. Nu sinds een paar weken heb ik enorm veel last van hartkloppingen, het bonst door mijn hoofd en geeft een "stram" gevoel in mijn hals. Daarnaast lijkt het dan wel alsof mijn oren dichtzitten, zo vervelend!
Ook is mijn hartslag bij het minste of geringste versneld, wat mij een gejaagd gevoel geeft en ik word er moe van.
Herkennen jullie dit ook?
Ik ben inmiddels bij de huisarts geweest en krijg onderzoeken om uit te sluiten dat er iets anders aan de hand is maar ik vind dit echt vreselijk!
Ik hoor graag van jullie :)

Anna

Diana49
Berichten van Diana49
Onderwerpen van Diana49
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 49

Re: Hartkloppingen, bonzen in je hoofd, ik kan wel stoppen met werken! :-(

Bericht door Diana49 » wo 28 aug 2019 13:41

Hallo Anna

Ik heb zo ook een maandenlange periode gehad van hartbonzen soms de hele dag. Nu is het minder, soms een keer per dag een paar minuten. Dit is zo vervelend hè. Mijn oren zaten dan niet dicht maar wel dat ik het geruis en geklop hoorde en voelde in mijn oren. Ik heb toen wel één ding gedaan en dat was geen cafeïne koffie meer drinken, drink nu cafeïne vrije koffie. Ook dronk ik graag cola en daar zit ook cafeïne in, dus nu ook cafeïne vrije cola en geen chocolade repen meer. Toch dronk en at geen grote hoeveelheden maar het is wel minder geworden. Het lijkt wel of je tijdens de overgang gevoeliger word voor dit soort zaken. Maar in ieder geval hoop ik voor je dat de uitslagen van de onderzoeken goed zijn wel spannend hoor.

Diana49

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht