Ik in vreemd lichaam

Zelden is het één klacht die onze overgang tekent. De veelheid aan klachten en het omgaan daarmee valt niet altijd mee. Soms vallen ze je allemaal tegelijk lastig, of ervaar je iets wat niet zo bekend is
Angeleye1971
Berichten van Angeleye1971
Onderwerpen van Angeleye1971
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 47

Ik in vreemd lichaam

Bericht door Angeleye1971 » di 30 jul 2019 10:12

Hallo

ik ben nieuw in de groep. En ik heb het gevoel alsof ik in een vreemd lichaam zit. Ben altijd sportief geweest en fit. 2 jaar geleden weer begonnen met roken na 16 jaar gestopt geweest doordat ik eens even rust in mijn hoofd wilde en dus even bij mijn man een paar teugen joint had genomen :o nu sinds 2 weken weer gestopt door flinke hoestbuien en benauwd zijn. En dat heb ik nog steeds zo erg dat mijn strot tijdens hoesten verkrampt en dicht zit en naar adem loop te happen.

Maar dat niet alleen ik voel me niet thuis in mijn eigen lichaam. Voel me down totaal geen motivatie ben moe en loom en voel me een oud wijf. Overal tintelingen en jeuk ontzettend droge huid. En qua gewicht flink aan het bijkomen. Moeilijk te accepteren allemaal.

Stemmingswisselingen, paniekaanvallen, onrust, bang zijn dat je iets ernstigs onder de leden hebt, pijnlijke borsten, droge ogen, droge keel, opvliegers, diarree en buikkrampen, zuurbranden, migraine. Hoe kan ik dit alles accepteren? Tips zijn welkom. Ik gebruik cipramyl druppels voor depressie en voor de opvliegers wat wel werkt maar depri ben ik nog steeds.

Blij dat dit forum bestaat nooit geweten dat er zoveel klachten waren onder de noemer overgang.

Groetjes Angelique

Diaantje
Berichten van Diaantje
Onderwerpen van Diaantje
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 48

Re: Ik in vreemd lichaam

Bericht door Diaantje » di 30 jul 2019 13:05

Hey,

Welkom bij de club. Ik vind het nog steeds lastig te geloven en dus te accepteren dat dit allemaal door de overgang komt. Maar het schijnt te kunnen.
Veel sterkte.

Groetjes,
Diana

Yules
Berichten van Yules
Onderwerpen van Yules
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 55

Bericht door Yules » wo 31 jul 2019 02:37

Hey Angelique

Vreselijk toch é, ...
Ik gebruik na enige omzwervingen voor mijn neerslachtigheid zaffranax, en dat helpt écht goed!
Na een dikke week voel ik al een merkbaar verschil!
En voor de opvliegers gebruik ik Famosan van Dr Vogel...ook een topper :)

Voor de rest is het een heel proces, de overgang.
Belangrijk om nu de kunst van de eigenliefde te ontwikkelen.
Dus 'NEEN ' leren zeggen, RUST nemen zónder schuldgevoel, en de onderhuidse spanningen in je lijf en geest niet meer negeren, en er mee aan de slag gaan, dus ..ja...Wenen als het opkomt, de pijn toelaten.
Misschien helpt dat wel om je migraine te kalmeren.
Ik wens je het beste , we komen er wel ....sometime ;)

Yules

Angeleye1971
Berichten van Angeleye1971
Onderwerpen van Angeleye1971
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 47

Bericht door Angeleye1971 » wo 31 jul 2019 07:30

Dankjewel voor de support we blijven positief👍🏻

Angelique

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen