Redelijk stabiel, maar ineens weer hormonale ellende

Zelden is het één klacht die onze overgang tekent. De veelheid aan klachten en het omgaan daarmee valt niet altijd mee. Soms vallen ze je allemaal tegelijk lastig, of ervaar je iets wat niet zo bekend is
Ella
Berichten van Ella
Onderwerpen van Ella
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 51

Redelijk stabiel, maar ineens weer hormonale ellende

Bericht door Ella » ma 11 jul 2016 13:38

Hallo allemaal,

Na lang wikken en wegen toch aangemeld.
Het is zo herkenbaar allemaal. Ook ik was redelijk stabiel, zo zelfs dat we hebben besloten om onze droom van het buiten wonen te verwezenlijken en daarom ons huis te verkopen en dan zoeken naar ons droomplekje. Ons huis was zo verkocht, maar nu het vervolg. In een klap was ik weer terug bij af. Huilen, onzeker apen en beren. Waar was die sterke vrouw die het durfde om haar zekerheden los te laten voor een nieuwe stap. Probeer mezelf voor te houden om te blijven denken waarvoor we het doen.
Maar als ik zo terug zak in de hormonale ellende lukt mij dat niet meer he?
Nooit gerealiseerd dat de overgang z'on inpakt op mijn welzijn kan hebben, het haalt me totaal onderuit.
En dan over het maatschappelijk accepteren nog maar niet te spreken.
Dank dat jullie je verhalen delen en ik put er veel steun uit.

Ella

Conny1966
Berichten van Conny1966
Onderwerpen van Conny1966
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 52

Re: Redelijk stabiel, maar ineens weer hormonale ellende

Bericht door Conny1966 » di 12 jul 2016 18:00

Ik voel met jullie mee Jacobina en Ella,

Hier vandaag ook weer een enorme rotdag gehad. Begon gisterenavond al, huilbuien en zo verdrietig, vannacht vanaf 2 uur al wakker, ik dreef mijn bed uit. En vanmorgen zo'n paniek en zo enorm depressief en wanhopig niet normaal meer. Kan nergens rust vinden, heb al twee keer een halve oxazepam op maar voel me nu alleen maar ontzettend duf en nog steeds somber en moedeloos.
Moet nog weg ook vanavond, misschien is dat de trigger ook wel, of het speelt in elk geval mee.
Mijn kind heeft een voorstelling omdat ze bijna van de lagere school afgaat, ik kan het niet maken om niet bij deze mijlpaal aanwezig te zijn. Maar ik baal er zo van en ben zo verdrietig dat ik van zoiets leuks niet kan genieten, ik zit de tijd uit en weet waarschijnlijk niet hoe snel ik na afloop weer naar huis moet.
Voel me bij tijd en wijle net een zombie, mijn lichaam is er maar ik niet meer, en om eerlijk te zijn heb ik op zulke donkere dagen als deze echt geen vertrouwen meer dat het nog goed komt. Kan echt nergens meer van genieten en heb totaal geen toekomstperspectief meer, ik vind het verschrikkelijk.
Daarbij ook nog gigantische lichamelijke klachten ( bekkenbodemspieren, elk kwartier plassen enz) ik las van de week een bericht bij iemand die zei van mij hoeft het allemaal niet meer, nou op dagen als deze zit ik er niet ver vanaf inderdaad.
Bedankt voor het " luisteren"

Conny

Jacobina
Berichten van Jacobina
Onderwerpen van Jacobina
Menopauzejaar: 2009
Leeftijd NU: 67

Bericht door Jacobina » di 12 jul 2016 18:17

Hoi Conny,

Ik vind het zo erg, dat jij het zo te pakken hebt. Ik hoop dat je ondanks je nare gevoelens toch wat kunt genieten van de voorstelling van je dochter. Ja je wilt je zo graag blij voelen, maar dat knopje is er niet. Dat zou anders best handig zijn soms. Ik had vandaag ook niet zo'n goede dag, ben wel op de fiets naar de stad geweest, dat wil ik toch proberen om te blijven doen. Ik voel me hier soms zo eenzaam, dus ik wil niet de hele dag in huis zitten. Vanmiddag even een inzinking gehad, maar gelukkig gaat het nu wel aardig.

Ik wens je heel veel sterkte met alles

Jacobina

Conny1966
Berichten van Conny1966
Onderwerpen van Conny1966
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 52

Bericht door Conny1966 » di 12 jul 2016 22:47

Dank je wel Jacobina,

Ik ben geweest samen met mijn man en twee van onze beste vrienden ( zij weten van mijn klachten) en het is me 100% meegevallen. Ik ben dus erg blij dat ik toch gegaan ben en er toch wel van heb kunnen genieten ondanks de enorme stress van te voren.

Groetjes en jij ook sterkte met alles, Conny

Ella
Berichten van Ella
Onderwerpen van Ella
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 51

Bericht door Ella » wo 13 jul 2016 14:16

Hallo Conny,

Goed dat je gegaan bent, vaak valt het achteraf wel mee. En dit is iets wat je niet weer over kunt doen, belangrijk voor jou en je dochter.
Hou vast aan deze goede momenten, je kunt het!
Deze kleine stapjes zijn de weg naar de grotere.
Zo ben ik me nu al aan het opladen voor de jaarlijkse barbecue van het werk. Stiekem hoop ik bakken regen. :)

groetjes Ella

SusanL
Berichten van SusanL
Onderwerpen van SusanL
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 53

Bericht door SusanL » wo 13 jul 2016 15:39

Dag dames

Ik heb zojuist besloten dat ik de jaarlijkse bbq van het werk lekker oversla dit jaar. Voelt goed! :)

Groetjes Susan

Sarena
Berichten van Sarena
Onderwerpen van Sarena
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 49

Bericht door Sarena » wo 13 jul 2016 16:28

Hallo Ella,

Wat is het dat je zo bang maakt dat je liever hebt dat je niet gewoon 'nee, deze keer ben ik er niet bij', maar ervoor kiest te hopen op bakken regen die het dan voor iedereen verpesten.
Ik vind da zo raar........

Een klein stapje op weg naar de grotere?
Ik weet niet wat ik lees.....op weg naar iets wat groter is...... Alsof we later vast wel een grote meid zullen worden als we maar volhouden met niet op tijd Nee te zeggen tegen wat we nu toevallig even niet zo goed op kunnen brengen.

Wat vrouwen allemaal schijven op dit forum, al het moeten dat ze teveel is, de tegenzin die daardoor oploopt tot angst en paniek, of de burn-outs die ze dat oplevert, laat mij ook iets heel anders zien. Wel groei, maar op termijn vooral groei in banger worden, in somberheid, in uitgeblust voelen.
Ik moet toegeven, dat is inderdaad ook iets groters.......

Sarena

Sarena
Berichten van Sarena
Onderwerpen van Sarena
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 49

Bericht door Sarena » wo 13 jul 2016 16:41

SusanL schreef:
wo 13 jul 2016 15:39
Ik heb zojuist besloten dat ik de jaarlijkse bbq van het werk lekker oversla dit jaar. Voelt goed! :)
Hey Susan,

Heerlijk he meid, die opluchting en de rust die het geeft? :mrgreen: :mrgreen:
Je straalt het ook uit met een zin......
Voelt vast en zeker heel anders dan wanneer je al die dagen of weken nog zou zitten met...... ow zie er zo tegenop, voel me rot, somber, ben bang dat dit, ben bang dat dat, hoe volbreng ik het, vertrouwen verliezen enz enz.

Sarena

SusanL
Berichten van SusanL
Onderwerpen van SusanL
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 53

Bericht door SusanL » wo 13 jul 2016 19:35

Ja ik las dat bij Ella en herkende het gevoel van er tegenop zien.
Wij hebben ook zoiets op het werk namelijk.

En toen dacht ik ik lijk wel gek mezelf zo te forceren. Voor wie of wat zal ik daar met hartkloppingen gaan zitten?!

Na de overgang kunnen ze weer op me rekenen. Ik heb nu even genoeg aan mezelf.

En mijn besluit nu eens voor mezelf te kiezen nu ik me zo voel als ik me voel zorgt inderdaad voor opluchting Sarena. Ik ga dat vaker doen. Voel me echt rustiger nu.

Groetjes Susan

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht