Geen typische overgangsklachten, ben 49

Zelden is het één klacht die onze overgang tekent. De veelheid aan klachten en het omgaan daarmee valt niet altijd mee. Soms vallen ze je allemaal tegelijk lastig, of ervaar je iets wat niet zo bekend is
Jonnie
Berichten van Jonnie
Onderwerpen van Jonnie
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 52

Geen typische overgangsklachten, ben 49

Bericht door Jonnie » di 22 mar 2016 20:13

Hallo

Ik heb een beetje een andersom vraag. Iemand in mijn omgeving vroeg het aan mij en toen ging ik erover nadenken. Ik ben nl. een paar maanden 49 en ik heb helemaal nog geen typische klachten zoals opvliegers, zwaarder worden enz. die bij verschijnselen staan en ben nog ongesteld elke maand. Natuurlijk ben ik daar blij mee. Maar ik vraag me af of ik dan misschien nog echt in het eerste stadium ben. Of dat het ook kan zijn dat je gewoon niet of weinig verschijnselen krijgt die allemaal worden genoemd.

Jonnie

Mymi
Berichten van Mymi
Onderwerpen van Mymi
Menopauzejaar: 2015
Leeftijd NU: 54

Re: Geen typische overgangsklachten, ben 49

Bericht door Mymi » wo 23 mar 2016 19:29

Hoi Jonnie,

Toen ik 49 jaar was en nog iedere maand hoewel iedere maand af en toe sloeg ik wel eens over met ongesteld worden maar ik werd nog regelmatig ongesteld, toen had ik ook nog nergens last van.Op het moment dat ik 50 werd werd ik niet meer ongesteld en vanaf dat moment kreeg ik met opvliegers en alle ellende die de overgang met zich mee brengt te maken. Wat niet wil zeggen dat jij dat ook allemaal krijgt maar de kans is groot dat als je niet meer menstrueert je ook overgangsklachten kan gaan krijgen, zo was het bij mij in ieder geval wel.

Groetjes Mymi

Jonnie
Berichten van Jonnie
Onderwerpen van Jonnie
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 52

Re: Geen typische overgangsklachten, ben 49

Bericht door Jonnie » do 24 mar 2016 10:22

@Mymi,

Bedankt voor je reactie. Het was inderdaad verwarrend omdat je leest dat vrouwen al (veel) klachten hebben terwijl ze nog regelmatig ongesteld worden en zeker wel als ze eind veertig zijn of zelfs nog jonger. Ik heb nu ook begrepen dat het ook wel erfelijk is en van mijn moeder weet ik dat ze ook laat was. Van jou begrijp ik dus dat dit helemaal niet zo hoeft te zijn en dat je ook pas klachten kan krijgen als de menstruatie helemaal gestopt is. Ik ga er nog maar even van genieten dan en ik zie het wel wat de toekomst brengt. Jij veel sterkte in ieder geval.

Groetjes
Marion

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht