Alcohol en overgangsklachten

Zelden is het één klacht die onze overgang tekent. De veelheid aan klachten en het omgaan daarmee valt niet altijd mee. Soms vallen ze je allemaal tegelijk lastig, of ervaar je iets wat niet zo bekend is
Laluna1964
Berichten van Laluna1964
Onderwerpen van Laluna1964
Menopauzejaar:
Leeftijd: 55

Alcohol en overgangsklachten

Bericht door Laluna1964 »

Hallo

Sinds mijn 45 jr ben ik al aan het tobben (ben nu 50). Thuisgezeten met een 'burn-out'....bleek later allemaal overgangsproblematiek te zijn.
Ik heb in de afgelopen maanden hormonen gebruikt, omdat ik het emotioneel niet meer trok. Maar doordat ik steeds doorbraakbloedingen had ben ik er even mee gestopt. Ik voelde me er emotioneel overigens stukken beter door die hormonen, maar lichamelijk was het toch niet ok.
Ik ben om af te vallen ook in dezelfde periode gestopt met alcohol. Rigoureus; ik dronk dagelijks 1 a 2 rode wijntjes. En nu niets meer.
Ik val er van af; maar ik merk dat ik me emotioneel ook best goed voel.
Afgelopen donderdag had ik een etentje en heb voor het eerst weer gedronken. Aperitiefje, daarna glas wijn en een glaasje grappa bij de koffie. (Ja meteen de volle mep.!)
De volgende dag zat ik weer in een diep dal, onrustig, angstig, depri, moe..........
Vandaag gaat het weer beter en ik vermoed dat alcohol wel eens een trigger kan zijn voor mijn klachten!
Ik blijf alert; zal straks tijdens mijn vakantie in Italië heus wel weer een wijntje drinken, maar ik ben benieuwd hoe ik me dan de volgende dag voel.
Herkent iemand dit?

Mariska

Moon1967
Berichten van Moon1967
Onderwerpen van Moon1967
Menopauzejaar:
Leeftijd: 53

Re: Alcohol en overgangsklachten

Bericht door Moon1967 »

Dag Laluna,

Ik ben op vakantie en heb ook sinds tijden gisteravond 2 rosetjes gehad. Vandaag ben ik niet best in orde. Ik krijg de ene opvlieger c.q. angstaanval na de andere. Ik vroeg mij ook al af of het van de alcohol komt of van slaapgebrek. Het was hier zo warm, dat ik gewoon niet kon slapen. Ik hoop dat het morgen beter gaat. Dit is hopeloos.

Groetjes Monique

Laluna1964
Berichten van Laluna1964
Onderwerpen van Laluna1964
Menopauzejaar:
Leeftijd: 55

Bericht door Laluna1964 »

Nou ik ben benieuwd, Monique.

Ik lees wel dat vrouwen meer opvliegers hebben na het nuttigen van alcohol en hartkloppingen. Maar dat neerslachtig gevoel, dat lees ik nergens terug. Ik voel me vandaag echt veel beter. Ik ga het over een paar dagen nog eens testen......

Groetjes,
Mariska

Babsi
Berichten van Babsi
Onderwerpen van Babsi
Menopauzejaar: 2016
Leeftijd: 56

Bericht door Babsi »

Hallo,

Ik dronk ook elke dag een glaasje rode wijn. Tijdje terug ben ik ermee gestopt. Niet omdat ik er klachten van had, maar omdat het me niet gezond lijkt om het dagelijks te drinken. Ik beperk het nu tot het weekend.
Ik gebruik dagelijks redelijk wat pijnstillers en ik vind ze niet altijd even goed werken. Maar een glas wijn doet wel wonderen voor mijn pijn :) . Daarbij, elke dag pijnstillers is ook niet gezond.
Verder heb ik er geen klachten van, maar ik neem nooit meer dan 1 glas anders voelt het niet fijn.

groeten Babsi

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht