Een wijntje teveel!

Zelden is het één klacht die onze overgang tekent. De veelheid aan klachten en het omgaan daarmee valt niet altijd mee. Soms vallen ze je allemaal tegelijk lastig, of ervaar je iets wat niet zo bekend is
Greta51
Berichten van Greta51
Onderwerpen van Greta51
Menopauzejaar: 2005
Leeftijd NU: 62

Een wijntje teveel!

Bericht door Greta51 » vr 24 apr 2015 20:51

Hoi dames,

Hebben jullie ook wel eens dat je expres een wijntje teveel drinkt gewoon omdat je je dan lekkerder voelt? Soms voel ik me zo slecht, zo naar, zo down, dat ik maar een paar wijntjes drink... Niet verstandig natuurlijk maar het helpt me beter dan wat dan ook, zelfs beter dan een oxa.

Groet
Greta.

Wiske
Berichten van Wiske
Onderwerpen van Wiske
Menopauzejaar: 2009
Leeftijd NU: 60

Re: Een wijntje teveel!

Bericht door Wiske » za 25 apr 2015 07:30

Hallo Greta,

Nee net niet, ik kan veel slechter tegen alcohol nu. Ben de dag erna ook heel erg moe en down dan.
Dus voor mij beter niet of echt heel beperkt.

groet
Wiske

Mawobo
Berichten van Mawobo
Onderwerpen van Mawobo
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 49

Bericht door Mawobo » zo 26 apr 2015 12:06

Hallo dames,

ja hoor, ik herken dat- het helpt te ontspannen...
maar ik kan ook minder goed tegen alcohol dan vroeger. Als ik een wijntje te veel drink, moet ik het de volgende dag dubbel en dik bekopen! Maar het helpt inderdaad-spijtig genoeg.

Saar

Pharms
Berichten van Pharms
Onderwerpen van Pharms
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 54

Bericht door Pharms » zo 26 apr 2015 13:38

Hallo

Ja, zeker herkenbaar. Sterker nog: sinds het dieptepunt van mijn overgang (i.c.m. burn-out / overspannenheid) moet ik weer mijn best doen niet terug te vallen in oude gewoontes: roken, cannabis roken en teveel drinken.
Elke dag ben ik in gevecht met mezelf. Periodes van niets gebruiken worden afgewisseld met opeens weer veel gebruiken. Ik weet echt niet meer hoe het verder moet.
Baan kwijt, beide ouders hebben mantelzorg nodig, problematische relatie met mijn echtgenoot (die ook teveel gebruikt), financiële problemen, we moeten het huis waarschijnlijk verkopen, ik laat een hoop dingen maar versloffen, ben te dik, heb nergens zin in, gevoelig, ik weet het niet meer. Hoe en waar moet dit eindigen?

Pharms

Greta51
Berichten van Greta51
Onderwerpen van Greta51
Menopauzejaar: 2005
Leeftijd NU: 62

Bericht door Greta51 » zo 26 apr 2015 21:36

Hoi Pharms,

Dat is niet niks zeg allemaal, ik snap dat je in een impasse zit waar je uit moet zien te komen en dat dit moeilijk is met een partner die ook teveel gebruikt snap ik ook.
Ik wens je veel sterkte en ik hoop dat je de kracht vindt om het teveel aan middelen in de hand te houden.

Waar ik het over had was af en toe eens een extra wijntje gewoon om me beter te voelen maar ik kan het gelukkig prima hanteren.

Dat dit ook mis kan gaan zie ik ook om me heen en daarom hoop ik van harte dat je jezelf terug kan fluiten.
Je komt alleen maar dieper in de shit als je de rem loslaat maar dat weet je vast zelf ook wel.

Groet
Greta.

Mrsx
Berichten van Mrsx
Onderwerpen van Mrsx
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 49

Bericht door Mrsx » zo 26 apr 2015 21:58

Pharms,

knok.. ik knok en lees me ook suf tegen de overgang en tegen de tegenslagen in het leven, dat is het leven ups en downs en van de overgang dat is gewoon pruts ik ondervind het dagelijks...... je kan hulp krijgen.. op veel gebieden....je kan op dit forum van je afschrijven..dank alle schrijfsters.., praat met mensen en anders heb je mensen die je wel een weg ophelpen.... Ik heb ook al veel meegemaakt, dus ik herken het..... het leven is zwaar, er is zoveel om wel voor te leven, financiële problemen zijn goed naar.. maar drinken en cannabis en roken kost ook veel, breek elkaar niet af, maar bouw elkaar op, knok samen tegen die ellende, de overgang vergt al veel... het leven kan ook mooi zijn, een zonnetje dat schijnt, vooruit kijken ondanks alles...Rem op tijd... ik leer het met een psycholoog, zoek dus hulp voordat je afglijdt...en met vlagen een flinke compressie van de hormonen hebben dat mag.. maar probeer dan niet te grijpen naar....

Gretha, wat een mooi stukje heb je geschreven.. helaas ben ik allergisch voor alcohol :)

Bij mij werkt een paar uur wandelen heel erg goed, alle ellende en hormonen eruit lopen, hardlopen of fietsen of gewoon wandelen... en soms vreet ik dus lekker alles van me af.... aangezien ik veel wandel zet het nog niet aan....

Mrsx

Pharms
Berichten van Pharms
Onderwerpen van Pharms
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 54

Bericht door Pharms » ma 27 apr 2015 00:20

Beste Greta en Msrx,

Bedankt voor jullie berichten, dat doet me echt goed. Ik heb hulp van de GGZ, een outplacement coach en we zijn sinds kort in relatietherapie. Ik moet voor mezelf en voor de relatie blijven vechten, ik weet het. Ik ga er ook zeker verder mee en ben me ook al aan het oriënteren om hulp tegen het terugvallen te krijgen, want ik kan het niet alleen. Nogmaals dank en we spreken elkaar weer.

Pharms

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht