Griep/overgang

Zelden is het één klacht die onze overgang tekent. De veelheid aan klachten en het omgaan daarmee valt niet altijd mee. Soms vallen ze je allemaal tegelijk lastig, of ervaar je iets wat niet zo bekend is
Sylvia2008
Berichten van Sylvia2008
Onderwerpen van Sylvia2008
Menopauzejaar:
Leeftijd: 49

Griep/overgang

Bericht door Sylvia2008 » wo 31 dec 2014 15:44

Hallo dames,

Wanhopig, ik weet het niet meer. De griep heerst maar ik voel me ook zwaar deprie, algehele malaise, ik kan wel janken, overal spierpijn, zweetbuien, geen koorts, ook niet verkouden, maar voor de rest.... Het lijkt op de griep, heel duizelig zelfs onbekwaam om het verschil te zien.
Pfff sorry moest het even kwijt. Het liefst kruip ik heel ver weg.

Syl

Caatje65
Berichten van Caatje65
Onderwerpen van Caatje65
Menopauzejaar:
Leeftijd: 53

Re: Griep/overgang

Bericht door Caatje65 » wo 31 dec 2014 15:59

Dag Syl,

Heb ik ook. Dat wegkruipen. Einde jaar brengt ook veel emoties naar boven. Depri en knallende hoofdpijn. Zullen we er het beste van maken?

Sterkte,
Caatje

Sylvia2008
Berichten van Sylvia2008
Menopauzejaar:

Re: griep/overgang

Bericht door Sylvia2008 » wo 31 dec 2014 16:01

Dankjewel

Ik doe mijn best hier ook migraine,

Syl

Janet
Berichten van Janet
Onderwerpen van Janet
Menopauzejaar: 2012
Leeftijd: 57

Bericht door Janet » wo 31 dec 2014 17:59

hoi lotgenoten,

Hier ook, al 2 dagen oog migraine, hoofdpijn, duizelig, ik zal zo blij zijn als deze dagen voorbij zijn. Maar toch, voor iedereen alle goeds voor 2015 en dat we spoedig kunnen zeggen dat de overgangsellende verleden tijd is.
Dat is het enige op dit moment waar ik naar uitkijk.

Groetjes Janet

Chrissie
Berichten van Chrissie
Onderwerpen van Chrissie
Menopauzejaar:
Leeftijd: 50

Bericht door Chrissie » wo 31 dec 2014 18:28

Hallo allemaal,

Ik kom hier ook even zeuren...Misselijk, vreselijke hoofdpijn, verdrietig en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Dat geknal buiten maakt het er niet beter op...Liefst lig ik voor middernacht nog in bed met oordoppen in maar ja, dat is voor manlief en dochter ook niet gezellig natuurlijk. :cry:

Chrissie

Sylvia2008
Berichten van Sylvia2008
Menopauzejaar:

Bericht door Sylvia2008 » wo 31 dec 2014 18:51

Hallo dames,

Nou ik ben op uit bed, maar niet vragen hoe
Ik heb trouwens ook oog migraine met die enige flikkeringen voor mijn ogen ik hoef geen vuurwerk zie zo al sterren

Syl

Max
Berichten van Max
Onderwerpen van Max
Menopauzejaar: 2014

Bericht door Max » wo 31 dec 2014 19:25

Hallo dames,

Ik doe mee met zeuren.
Ook hier hoofdpijn en ik word strontziek van die knallen, heb zin er 1 voor zijn kop te knallen en ik schaam me er niet eens voor. Rot vuurwerk.

De gordijnen zijn al dicht en straks gaan de doppen in de oren.
Zal blij zijn als die ellende weer achter de rug is, bah.
Moesten ze eindelijk eens een keer verbieden er is al genoeg herrie in de wereld.

En dan ook nog een schoonmoeder die weer zit te zeuren dat ik een verkeerde dokter heb, partner was er vandaag, een dokter die geen hormonen wil voorschrijven heb ik tegen hun gezegd.
Laat me toch, het is mijn keus, jammer dan dat ik niet zo vaak meer kom.
Ik laat me mijn weinige energie niet afnemen door een bezoek.
Oe, wat heb ik de smoor in :evil: :evil:

Groet Max.

Caatje65
Berichten van Caatje65
Onderwerpen van Caatje65
Menopauzejaar:

Bericht door Caatje65 » do 01 jan 2015 09:06

Hoi dames,

Het is weer achter de rug. Ik heb best een leuke avond gehad. Beetje brak nu. Erg gelachen om Youp met zijn overgang. Er is in ieder geval aandacht voor. Hij snapt er wel niets van, maar dat snap ik dan wel weer. Rustig gedaan met de alcohol. Iedereen slaapt nog, maar ik natuurlijk niet. Ik hoop dat de ellende dit jaar afneemt, voor alle dames.

Caatje

Sylvia2008
Berichten van Sylvia2008
Menopauzejaar:

Bericht door Sylvia2008 » do 01 jan 2015 18:25

Hoi allemaal

Ben ik weer. De avond door gekomen. Menstruatie brak gisteren door verklaart een hoop. Nu weer oog migraine. Geweldig. Wat is de bedoeling van al deze pesterijen, bah,bah bah...
Ik wil weer gewoon normaal leven i.p.v. een angstig vogeltje zijn met allerlei vage klachten

Syl

Liesbeth65
Berichten van Liesbeth65
Onderwerpen van Liesbeth65
Menopauzejaar:
Leeftijd: 54

Bericht door Liesbeth65 » do 01 jan 2015 19:41

Hallo dames,

Jaarwisseling net als jullie overleefd:)
Ben, nadat ik vorige week net 2 weken ongesteld was geweest, WEER ongesteld, heb hoofdpijn, en voel me brak.
Mijn spieren doen zeer, en ben moe moe moe!
Maar, ik knap iedere keer op als ik dit forum lees, heerlijk dit gezamenlijke geklaag, en dit "feest der herkenning". Toch nog ergens een feestje :lol: :lol:

Liesbeth

Sylvia2008
Berichten van Sylvia2008
Menopauzejaar:

Bericht door Sylvia2008 » vr 02 jan 2015 16:10

Hallo dames

Herkenning zo belangrijk, net iets tegen de migraine achter mijn kiezen. Liever niet maar die hoofdpijn please afijn high in de sky go with the flow, pfff

Syl

Milow
Berichten van Milow
Onderwerpen van Milow
Menopauzejaar:

Bericht door Milow » di 27 jan 2015 12:15

Hallo,

Ik moet het ook even kwijt hoor.
Heb nou al 4 keer het gevoel dat ik griep heb, geen koorts, niet verkouden, maar mijn hoofd en hele lijf doet pijn en ben zo vreselijk moe. Ja ik wordt er depri van. Ik ben het vechten tegen die tranen zo vreselijk zat. Ik zit er zo doorheen. Heb me nu weekje ziek gemeld, maar wat moet ik zeggen?
Ja sorry, ik zit in de overgang? Dat wordt echt niet geaccepteerd.....

Milow

Arianne
Berichten van Arianne
Onderwerpen van Arianne
Menopauzejaar:
Leeftijd: 54

Bericht door Arianne » di 27 jan 2015 13:44

Hoi Milow,

Bekend fenomeen in de overgang, het gevoel griep te hebben, maar geen koorts of verkoudheid. Ik heb het ook een paar keer gehad.
Gewoon een poosje thuis blijven en tegen je werkgever zeggen dat je de griep hebt. Ze komen niet bij je thuis controleren met een thermometer :D :D of je echt wel griep hebt.
Er is geen begrip bij de meeste werkgevers voor wat de overgang betreft. Ik lees hier op het forum dito berichtjes anno 2003 over werkgevers. In 12 jaar nog niets veranderd! Men zegt altijd dat het personeel het belangrijkste 'gereedschap' is voor een bedrijf, maar o wee als je iets mankeert en niet meer mee kunt in de ratrace. Soms denk ik wel eens, had ik maar een 'echte ziekte'... Daar kun je tenminste nog over praten!

Arianne

Milow
Berichten van Milow
Onderwerpen van Milow
Menopauzejaar:

Bericht door Milow » di 27 jan 2015 20:30

Nou , idd klinkt gek maar dat denk ik ook vaak.
Collega s hoor ik soms wel klagen over de overgang, maar dat ze zo niet verder willen hoor ik nooit.
Het blijft maar elke dag weer een gevecht, een pokerfacie opzetten,
Ik kan moeilijk elke dag lopen huilen....
Gelukkig kan ik hier even mijn ei kwijt...
Ik slik te veel pijnstillers en slaappillen, wil graag minderen maar lukt voor geen meter zo..
Volgende week opnieuw proberen, denk ik dan maar weer.

Milow

Marie1
Berichten van Marie1
Onderwerpen van Marie1
Menopauzejaar: 2012
Leeftijd: 55

Bericht door Marie1 » wo 28 jan 2015 15:05

Hallo

heb ook constant dat grieperig gevoel, zonder dat ik echt ziek ben. constant rillingen, koud hebben terwijl het echt wel warm is binnen, mij niet kunnen verwarmen, hoofdpijn... wist niet dat dit ook met de overgang te maken had.
Ik voel me plots al een stuk geruster...

Marie

Loutje
Berichten van Loutje
Onderwerpen van Loutje
Menopauzejaar:
Leeftijd: 55

Bericht door Loutje » wo 28 jan 2015 17:28

Oh dames,

Ik zit in hetzelfde schuitje hoor. Ben net bij de huisarts geweest. Zij bevestigt wel dat die hormoonschommelingen nogal wat teweeg kunnen brengen. Alles weer even gecontroleerd: bloeddruk goed, luisteren - niks geks, buik gevoeld - prima, geen suiker - goede waardes.
Heel veel spierspanning in mijn nek, waardoor erg duizelig, de hele dag door die druk in mijn nek en hoofd, ik word er gek van.... Moeilijk slikken, keelpijn maar geen keelontsteking want het zag er goed uit! Jeuk, ook zo'n overgangsklacht.... Pfff.
Het speelt nu dagelijks bij mij, erg lastig!

Ik ben in de war, wat kan het dan zijn? Het twijfel-gen doet weer haar werk, terwijl ik diep in mijn hart best weet dat het echt die hormonen zijn.....
En als ik jullie dingen lees, dan denk ik jee we hebben echt hetzelfde!
Een vriendin van mij, ook net 50, zegt nergens last van te hebben, laatst zegt ze dat ze het laatste half jaar alleen nog maar huilt, denk ik tja.... Waar ken ik dat van? hoewel het heel wisselend is bij mij.... De ene keer kan ik de hele wereld aan, momenteel wil ik helemaal niks, heb weer mijn menstruatie die totaal uit de pas loopt, dus best verklaarbaar.
We zijn niet meer zo flexibel dames, hebben meer rust nodig, ontvangen en ervaren veel te veel stress en kunnen het niet zo goed relativeren zodat het vast gaat zitten in ons lijf, bah!

Ik ben mezelf soms zo zat..... Maar samen kunnen we delen wat we ervaren en voelen en dat is heerlijk. We staan niet alleen, er hebben veel meer vrouwen last van de overgang als ze denken. Hier wordt het tenminste serieus genomen, wel zo fijn.

Groetjes en sterkte.
Loutje.

Rina50
Berichten van Rina50
Onderwerpen van Rina50
Menopauzejaar:
Leeftijd: 61

Bericht door Rina50 » do 29 jan 2015 11:51

Hoi meisjes,

Het doet mij goed dit allemaal te lezen,zit in hetzelfde schuitje hoor.
Nergens geen zin in,en helemaal op!
Ik heb uren nodig om op gang te komen,loop de hele dag te zuchten en benauwd,soms pijn op de borst,gevolgd door een boertje gelukkig,maar ja gelijk denken dat je het aan je hart hebt!
Ik word moe van mezelf,ben het vertrouwen in mijn lichaam dan ook compleet kwijt.
Ben nu ook een weekje thuis,maar het word er niet beter op,ik kan gewoon doodleuk niet genieten van deze vrije tijd.
Het idee dat ik volgende week weer gewoon mee moet draaien op mijn werk doet mij walgen
hoe ga ik dat redden?
Geen idee.
Laten we hopen op betere tijden.

sterkte allemaal Rina

Lunar
Berichten van Lunar
Onderwerpen van Lunar
Menopauzejaar:
Leeftijd: 52

Bericht door Lunar » do 29 jan 2015 13:07

hoi allemaal,

ja kan wel aansluiten bij de zucht..kreun..steun..herkenning.
net een heftige pilstopweek gehad en het is makkelijker op te noemen
waar ik GEEN last van heb als wel..ben ik sneller klaar..
persoonlijk helpt bij mij dit weer ook niet bepaald..sterker nog
ik voel me zoveel slechter bij die binnenzit treurige malaise...kan mij
niet gauw genoeg in de voorjaarszon zien. lost niks op maat helpt mij toch erg!!
moest lachen om.Loutje : vriendin van 50 die aangeeft 'nergens' last van te hebben
om vervolgens te melden dat ze al 'een half jaar steeds moet huilen' :o
zou dat nou beter werken? gewoon de hele overgang ontkennen ? ik.zie dat namelijk
zoveel in mijn omgeving dat je je soms bijna afvraagt of dat de manier
is om er 'omheen' te leven ? als het niet zo zwaar voor mezelf was zou ik
die vrouwen bijna grappig vinden maar het blijft toch een enorm vreemd
fenomeen : waarom zou dat zijn ? is het onbekendheid..of ontkenning
van de leeftijd? ach wellicht me beter op mijn eigen worsteling ermee concenrtreren
moeizaam genoeg. zonder dit forum zou ik waarschijnlijk totaal aan het bestaan
ervan hebben getwijfeld.

groet
luna

Josephine
Berichten van Josephine
Onderwerpen van Josephine
Menopauzejaar:
Leeftijd: 56

Bericht door Josephine » do 29 jan 2015 16:07

Hallo dames

Hier ook al de hele week algehele malaise. Normaliter heb ik 2 dagen migraine tijdens mn periode maar nu al een hele week. Komt dit bekend voor?
Ik zit al de hele week aan de triptanen en paracetamol.
Vannacht ook zo koud en dan ineens bloedheet, soms lijkt het wel de griep.
Vanmorgen ook staan kosten dus vandaag voor het eerst maar eens in een donkere kamer in de bed misschien neem ik dan meer rust en is het sneller over.
Ik heb dit nog nooit zo lang gehad.
:-(
Groetjes en iedereen sterkte
Josephine

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht