Gebrek aan eetlust en misselijk

Zelden is het één klacht die onze overgang tekent. De veelheid aan klachten en het omgaan daarmee valt niet altijd mee. Soms vallen ze je allemaal tegelijk lastig, of ervaar je iets wat niet zo bekend is
Mariaelisabeth
Berichten van Mariaelisabeth
Onderwerpen van Mariaelisabeth
Menopauzejaar: 2011
Leeftijd: 63

Gebrek aan eetlust en misselijk

Bericht door Mariaelisabeth » di 17 apr 2012 17:28

Beste lotgenoten,

Kennen jullie dat in een periode van slecht slapen, angstig, somber ook gebrek aan eetlust optreedt, misselijk zijn?
Het hele rijtje klachten komt weer tegelijk opzetten na een periode van rust en vitaliteit. En dan de angst dat dat nooit ophoudt, wat de somberheid alleen maar aanwakkert.
Wat een feest moet het zijn hiervan verlost te zijn!

Groeten, Mariette

La71
Berichten van La71
Onderwerpen van La71
Menopauzejaar:
Leeftijd: 48

Re: Gebrek aan eetlust en misselijk

Bericht door La71 » di 17 apr 2012 18:26

Hallo,

Het gaat op dit moment wat beter, maar het misselijk zijn, ben ik bijna 5 jaar geweest. Dag in dag uit, het begon 's morgens al en dan werd het in de loop van de middag wel wat beter, maar na het avondeten kwam het weer terug.

Nu heb ik het nog wel als ik te veel heb gegeten. Ik moet het afkloppen, maar hoop dat het even zo mag blijven, zo zonder die misselijkheid.

Groetjes Lammy

Gippy
Berichten van Gippy
Onderwerpen van Gippy
Menopauzejaar: 2012
Leeftijd: 52

Bericht door Gippy » wo 18 apr 2012 01:19

Hallo

Ja vreselijk geen eetlust, of te moe om te eten.
Ik ben echt kilo`s verloren. Ik ben mij nu aan het volproppen en gelukkig niet misselijk, maar wel een rot opgeblazen gevoel.

Hoop dat het snel overgaat

Gippy

Hendrien
Berichten van Hendrien
Onderwerpen van Hendrien
Menopauzejaar: 2006
Leeftijd: 66

Bericht door Hendrien » wo 18 apr 2012 09:29

Hallo,

Ook ik ken dit van periodes dat het slecht slapen, misselijkheid e.d. samen ging. Net als aan het begin van mijn zwangerschappen. Nam dan 's avonds wat mee naar bed en at s' morgens in bed een boterham o.i.d.
Kreeg laatst een tip van iemand om meer kleine maaltijden te gebruiken over de dag, zo'n 5 a 6. Het schijnt te komen doordat je bloedsuikerspiegel nogal heen en weer gaat. Door regelmatig wat te eten wordt die wat gelijkmatiger. Ook zoete dingen vermijden schijnt goed te zijn.
Ben het aan het uitproberen en moet zeggen dat ik al wel wat verbetering constateer...
Hopelijk hebben jullie wat aan deze tip???

Groet
Hendrien

Chanel76
Berichten van Chanel76
Onderwerpen van Chanel76
Menopauzejaar:
Leeftijd: 58

Bericht door Chanel76 » wo 18 apr 2012 09:54

Hallo allemaal....

Tot welke leeftijd gaat die overgang door?
Hier word een vrouw toch helemaal moedeloos van, ik zie leeftijden voorbijkomen varieërend tussen 39 en 60 jaar nou dat belooft wat...wat een vooruitzicht.
Alleen daar zou ik al beroerd van worden :mrgreen:

sterkte allemaal
Lydia

Gippy
Berichten van Gippy
Onderwerpen van Gippy

Bericht door Gippy » do 19 apr 2012 01:03

Ja dat denk ik nu ook Lydiabraun.

Ben nu al 3 jaar moe, hou het niet langer vol hoor!
En ik eet ook om de 2 a 3 uur en het gaat beter met eten, en het trillen en vreemd voelen enz.
Maar als dit 15 jaar onafgebroken duurt zoals nu dan weet ik het niet!

Gippy

Stoermens
Berichten van Stoermens
Onderwerpen van Stoermens
Menopauzejaar:
Leeftijd: 51

Bericht door Stoermens » do 26 apr 2012 12:15

Hallo

Voel me al een week wat misselijk en nog wat langer weinig eetlust. Nu zie ik dat dit dus waarschijnlijk OOK met de overgang te maken heeft.
Ben je net gewend aan het idee van warmte-aanvallen, onregelmatige menstruatie en je rot voelen, krijg je dat ook nog.
Ik heb pas sinds een paar maanden last van die onregelmatige menstruatie en ben het nu al zat die overgang :lol:

Stoermens

Gerdin
Berichten van Gerdin
Onderwerpen van Gerdin
Menopauzejaar:
Leeftijd: 65

Bericht door Gerdin » ma 07 jan 2013 17:23

Hallo Dames

Geen eetlust dat gaat bij mij het eerste weg in een vervelende periode, als ik eenmaal eet smaakt het me ook wel en eet alles op. De kilo's vliegen er dan weer af. Op aanraden van de overgangsconsulente neem ik om 10 uur en 15 uur een krentebol en dat vind ik al een hele opgave omdat ik er geen zin aan heb. Maar goed als de eetlust er weer is dan geniet ik volop. Kan dit overgang zijn.

Wie herkent dit.

Groet Gerdin

Caro1965
Berichten van Caro1965
Onderwerpen van Caro1965
Menopauzejaar:
Leeftijd: 54

Bericht door Caro1965 » ma 07 jan 2013 19:59

Gerdin,

Heb ik momenteel ook, geen zin in eten, zelfs niet in snoep...nou vind ik het niet erg als er wat kilo's af gaan bij mij, maar leuk is anders

Caroline

Gippy
Berichten van Gippy
Onderwerpen van Gippy

Bericht door Gippy » di 08 jan 2013 00:46

Ja hoor Gerdien,

Vreselijk ik moest het er echt in "proppen`het eten. Had totaal geen zin en was te moe om te eten. Had ook niet eetlust, wel even trek maar een hapje en ik zat propvol.
Nu is het beter en ben gelukkig weer aangekomen, ben ongeveer 10 kg kwijtgeraakt en nu weer 6 kg aan.

Gippy

Maya
Berichten van Maya
Onderwerpen van Maya
Menopauzejaar:
Leeftijd: 49

Bericht door Maya » ma 04 feb 2013 10:52

Hallo

Hier heb ik ook last van... 's Morgens zo ontzettend misselijk en krijg geen hap door mijn keel en ook gebrek aan eetlust.
Ik wijt het momenteel aan de stress die ik ervaar maar leuk is anders.

Maya

Erynes
Berichten van Erynes
Onderwerpen van Erynes
Menopauzejaar:
Leeftijd: 56

Bericht door Erynes » ma 04 feb 2013 16:34

Ja dames,

Dit heb ik ook!
"s Ochtend eet ik met moeite een knackebrodje of bruine boterham en een kop koffie.
Tussen de middag vergeet ik gewoon te eten, omdat ik geen trek heb. Meestal pak ik dan tegen 3 uur wel een boterham, want een mens moet toch eten.

Met het avondeten heb ik ook al helemaal geen trek, ik eet dan wat omdat het moet.

En zou je nou denken dat ik afval? NEE HOOR! Ik ben alleen maar zwaarder geworden en mijn taille is weg!
Erynes

Fiene
Berichten van Fiene
Onderwerpen van Fiene
Menopauzejaar:

Bericht door Fiene » za 23 feb 2013 17:19

Beste allemaal,

Ook hier herkenning van geen trek hebben, en ik heb een afkeer gekregen van bepaalde voedingsmiddelen. Ik drink ineens geen koffie meer, en gruwel van bruin brood. Een wit bolletje gaat dan nog wel maar zit echt met lange tanden te eten. Ik heb altijd bruin/volkoren brood gegeten en koffie gedronken en van de een op andere dag stond het me tegen. Soms neem ik maar een soepje omdat ik echt niet aan brood moet denken. Zijn er meer die dit ineens hebben.

Groetjes Fiene

Ka
Berichten van Ka
Onderwerpen van Ka
Menopauzejaar:

Bericht door Ka » do 13 feb 2014 15:51

Hallo allemaal,lotgenoten!!!,

Ik ben voor de kerst voor overspannen geworden,zo was ik ook al eind 2012 overspannen.
Gewoon te snel door gegaan.
En nu weer die man met de hamer tegen gekomen!!
En volop in de overgang van jaren al bloedarmoede me veel vloeien met veel stolsels.
Dat werd weer ondersteund door ijzer tabletten, gelukkig ging het op een of andere reden opeens minder vloeien.
Maar eerst kreeg ik een spiraaltje dat was een kwelling voor me 6 weken lang gevloeid.
Heb toen gevraagd,om het er weer uit te halen...
Daarna,niet zo hevig mee gevleid geen bloedarmoede meer gelukkig.
Maar nu weer overspannen, en zo misselijk geen eten kunnen verdagen zo tegen alles wat eten is op zien.
Ben ook veel te dik heb het afgelopen jaar te veel ongezonde dingen gegeten, niet aan sport gedaan en heel wat kilo's aangekomen.
En nu al vanaf de kerst 2013 erg weinig tot niks kunnen eten dagen met overgeven.
Onrustig op me maag opgeblazen gevoel bah, volgens me arts is dit echt me overspannenheid en er zit zerk wat van je overgang bij maar de hoofd zaak is de overspannenheid.
Maar vind het zo onnatuurlijk om geen honger te hebben,geen trek te hebben zo was ik zo'n zoeten kauw alles vind/vond ik lekker en nu nergens heb ik trek in.
bruin brood ril ik van als ik dan iets eet is het wit brood koffie, vroeger vond ik het heerlijk en het liefst nog iets lekkers erbij.
Ben op verzoek ook aan de pil begonnen omdat is dan geestelijk wat sterker ga worden maar dat heeft ook weer minimaal 3 maanden nodig voor dit aan slaat.
Maar weet wel hoe meer stress er is hoe meer klachten je gaat krijgen,ben nu iedere dag aan het wandelen met de honden minimaal een uur of het nu de overgang is of de overspannenheid het advies wat ik nu heel vaak hoor naar buiten lopen bewegen!!!
Heel veel sterkte dames met alles.

Kaar

Wilma56
Berichten van Wilma56
Onderwerpen van Wilma56
Menopauzejaar:
Leeftijd: 59

Bericht door Wilma56 » vr 14 feb 2014 10:01

Hallo

Hier hetzelfde.S,morgens een misselijk gevoel en honger.Maar als ik dan een boterham eet dan word ik weer misselijk en heb ik toch geen trek.Maar eet mijn boterham toch maar op.
Met brood gaat het wel maar warm eten, nee ik moet er niet aan denken.
Ik eet omdat het moet maar het gaat met moeite en een klein beetje maar 's avonds om een uur of 8 weer honger, neem een cracker maar zodra in mijn mond weer dat misselijke gevoel.
Ik vind dit echt vreselijk. Wel trek maar toch niet kunnen eten.

Wilma

Ka
Berichten van Ka
Onderwerpen van Ka
Menopauzejaar:

Bericht door Ka » vr 14 feb 2014 10:25

Hallo Wilma,

Wat ik wel zo lees is dat het ook vlagen zijn en niet constant is dat men last heeft van de overgangsklachten.
Zo hebben ik maanden zo terug te denken geen last maar me stress niveau is het afgelopen jaar te hoog geweest en dan krijg je toch wel heel veel klachten van je overgang erbij. denk ik zo!!!!
Ik neem heel veel tijd nu voor me zelf ik liep maar te hollen voor iedereen behalve voor me zelf.
En hoe rustig je van binnen bent hoe beter het gaat met je zelf!!!
Zeg ik dapper...

groetjes,
Karin

Wilma56
Berichten van Wilma56
Onderwerpen van Wilma56
Menopauzejaar:

Bericht door Wilma56 » vr 14 feb 2014 20:58

Dat is waar,Kaar.

Ik ben ook minder gaan werken en rust nu wat meer overdag en ga wat vroeger naar bed.
Normaal was het 11 uur nu half 10.
Ik moet gewoon proberen om 8 uur te slapen anders voel ik mij erg druk in mijn hoofd, duizelig en misselijk.
Nu gaat het stukken beter. Ik was altijd gewend om alles achter elkaar te doen en vlug maar dat is over. Ik doe nu alles rustig aan en anders komt het de andere dag wel. Probeer mij niet meer zo druk ergens over te maken.

Wilma

Jen
Berichten van Jen
Onderwerpen van Jen
Menopauzejaar:

Bericht door Jen » ma 24 mar 2014 13:50

Hallo dames

O gebrek aan eetlust herken ik nu ook... het is omdat je eten moet.. maar er zin in hebben is anders. En koffie vind ik ineens ook niet meer lekker..heel vreemd.
Ik was altijd een lekkerbek, s,avonds een toastje met brie, nootjes...het intreseert mij niet meer.
Hebben jullie na het eten ook zo,n opgeblazen gevoel, en last van winderigheid :oops: ? Zou er ook wel allemaal bij horen... Gek word je van die overgangen klachten..

groetjes, Jen

Wilma56
Berichten van Wilma56
Onderwerpen van Wilma56
Menopauzejaar:

Bericht door Wilma56 » di 25 mar 2014 09:17

Hallo dames

Ik heb dat sinds vorige week. Ik ben gek op saté kroketten, kipcorn. Ik had er echt trek in na een tijd niet gegeten te hebben. Maar op het moment dat ik een hap genomen had werd ik misselijk en kon het niet meer opeten. Het stond mij echt tegen.
Ik had ook al een hele tijd geen chocolaatje genomen. Nam gisteren een puur paaseitje en vlak daarna kreeg ik hoofdpijn en werd misselijk. Nu vandaag dus is de hoofdpijn er nog en een wazig hoofd. Ik vind dit probleem heel vervelend. Wel goed als je dan wat afvalt maar je kan nooit meer iets lekkers eten zonder dat je er ziek van word.

Wilma

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht