Ik voel me eenzaam

Zelden is het één klacht die onze overgang tekent. De veelheid aan klachten en het omgaan daarmee valt niet altijd mee. Soms vallen ze je allemaal tegelijk lastig, of ervaar je iets wat niet zo bekend is
Moppie50
Berichten van Moppie50
Onderwerpen van Moppie50
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 57

Ik voel me eenzaam

Bericht door Moppie50 » do 22 mar 2012 10:38

Hallo allemaal.

Hebben jullie dat ook? Dat mensen jullie niet {willen} begrijpen?
Dat je maar een zeurkous bent? Of is het dat je dat misschien wel van je zelf vind?

Ik heb Fibromyalgie en ME, en nu komen de overgangsklachten er ook nog bij.
Ik word lichamelijk steeds minder... en dat doet mij veel verdriet.
Ik trek me terug merk ik wel.

Ik heb ook nooit geen kinderen gekregen, en heb al op jonge leeftijd veel dierbare mensen verloren, soms houd de ellende nooit meer op..
Ik voel me eenzaam en alleen..

dag allemaal bedankt voor het lezen.

Moppie

Sylvia12
Berichten van Sylvia12
Onderwerpen van Sylvia12
Menopauzejaar:

Re: Ik voel me eenzaam

Bericht door Sylvia12 » ma 26 mar 2012 20:41

Hoi Moppie,

Heb zeer zeker ook het idee dat sommige mensen je gewoon niet begrijpen.
Vind het soms ook zo vreemd dat er veel vrouwen van mijn leeftijd zeggen er heel geen last van te hebben.
Dat snap ik dan niet, die hebben toch ook die hormonen
En waarom wij dan wel zo'n last. Als ik hier het forum leest zijn er zoveel met de zelfde klachten.

Of...........komen die andere er niet eerlijk vooruit??

De overgang is zwaar en dan nog fibro en ME, pfff meid dubbel zo zwaar.

Vervelend dat je je eenzaam en alleen voelt, probeer zoveel mogelijk op de site te lezen. Hier hoef je niet alleen te zijn er is altijd wel herkenning

Sterkte............Groet Sylvia

Sandra42
Berichten van Sandra42
Onderwerpen van Sandra42
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 49

Bericht door Sandra42 » di 27 mar 2012 09:21

Hoi Moppie,

Ik begrijp je donders goed. Ik zelf heb er ook veel last van.
Ze begrijpen je niet, ik ben nog te jong.
Ik kan er haast met niemand over praten, dat ik mij rot voel.
Ik heb zo mijn huilbuien, ik kan er niets aan doen. Het zijn de hormonen.

Ik trek me zelf ook vaak terug, al heb ik een gezin. Mijn kinderen maken veel ruzie samen, dat put mij ook erg uit.
Ik ga dan maar een lang stuk lopen met de hond. Dat helpt altijd wel.
Zelfs in een gezin kan je je nog eenzaam voelen.
Ik hoop je hier mee, geholpen te hebben.....

groetjes, Sandra

Moppie50
Berichten van Moppie50
Onderwerpen van Moppie50
Menopauzejaar:

Bericht door Moppie50 » wo 11 apr 2012 00:31

Bedankt voor jullie reacties dames.

Vandaag was het echt een ramp, zoveel pijnklachten en zweten en ben zo vermoeid. pfff (Fibromyalgie/ME)
Ik heb niets kunnen doen vandaag, heb verplicht moeten rusten, een bank- pyjamadag dus maar.

Ik ben nu wel verdrietig, want soms denk ik, ik kom nog in een rolstoel terecht en ben al hulpbehoevend, en dan nog meer, ik zie me al in een verpleegtehuis terechtkomen, zonder mijn katjes ed...
Ik kom bijna niet meer buiten, gewoon even winkelen of zo, en mensen haken ook af, om langs te komen, wat erg teleurstellend is,
Ik heb al geen verwachtingen meer, dan kan ik ook niet teleurgesteld worden.. :mrgreen:

Ik heb van nature wel een positieve instelling en probeer er ook elke dag, hoe klein ook, iets van te maken, maar het valt me zo zwaar :!:

De stemmingswisselingen zijn ook erg aanwezig en ik droom zo heftig en zo echt.
Nou misschien morgen een betere dag,??

Sterkte voor allemaal.
Groetjes, Jannie.

Moppie50
Berichten van Moppie50
Onderwerpen van Moppie50
Menopauzejaar:

Bericht door Moppie50 » wo 18 apr 2012 00:02

Hallo allemaal.

Ik maak morgen een afspraak met mijn huisarts, gelukkig heb ik een fijne huisarts, ik kan er niet meer tegen,.......

Dat ik FM/ME heb, kon ik wel mee leven, alhoewel dat ook niet altijd makkelijk is..

Mijn geestelijke toestand gaat hard achteruit, en aangezien ik tien jaar een depressie heb gehad, gaan de alarmbellen hard tinkelen/
Ik voel me neerslachtig, heb huilbuien, nachtelijk zweten, opvliegers, meer spierpijn, koortsig aanvoelen, en constant het idee hebben, dat ik griep heb.

Ik weet niet wat de huisarts voor me kan betekenen. Ik gebruik de anticonceptiepil en een antidepressivum, verder pijnstillers voor mijn FM/ME.

Ik ben wel huiverig voor hormonen, maar wat moet ik?
Ik wil geen depressie meer want dat is een hel op aarde!
Het is zo erg geweest, dat ik meerdere jaren in een kliniek opgenomen ben geweest, en wil dat nooit meer meemaken.
Ik hoop dat ik steun krijg van lotgenoten, want die heb ik wel nodig.

Bedankt alvast voor het lezen. en sterkte voor iedereen.

Jannie.

Gippy
Berichten van Gippy
Onderwerpen van Gippy
Menopauzejaar: 2012
Leeftijd NU: 52

Bericht door Gippy » wo 18 apr 2012 01:21

Hallo

Anticonceptie = hormonen. Denk daar ook eens aan.
Misschien moet je stoppen.

Gippy

Christine
Berichten van Christine
Onderwerpen van Christine
Menopauzejaar: 2011
Leeftijd NU: 67

Bericht door Christine » wo 18 apr 2012 10:22

Hallo Jannie,

Heel herkenbaar wat je schrijft.
Ook ik kreeg lang geleden het etiket ME/fibromyalgie en de pijnen verergerde in de overgangsjaren.
Overigens spelen de bijnieren ook een rol, de pijnen vreten energie (=stress) en dat put het lichaam uit en als de bijnieren verzwakt zijn door stress (welke vorm van stress ook) kunnen ze hun werk niet goed meer doen wat weer voor extra vervelende klachten zorgt.

De pil en AD is net zo goed een extra belasting voor het lichaam.
Het onbegrip bij artsen wat betreft overgang is groot, beter is het jezelf erin te gaan verdiepen en te gaan begrijpen wat er allemaal gebeurt in je lichaam en je lichaam weer sterk maken door stoppen met chemische middelen.
En aanvullen met versterkende voedingssupplementen en goede voeding, want er veranderd heel veel in de overgangsjaren, zodat je lichaam de veranderingen beter aan kan.

Wat mensen betreft.....ja die kunnen je eenzaam maken door onbegrip, maar neem het ze niet kwalijk, probeer jezelf te begrijpen en zet jezelf bovenaan.
Voor een ander doe je het toch nooit goed, dus doe het goed voor jezelf.
Jij bent belangrijk.

sterkte en groet
Chirstine

Moppie50
Berichten van Moppie50
Onderwerpen van Moppie50
Menopauzejaar:

Bericht door Moppie50 » wo 18 apr 2012 11:07

Gippy schreef:
wo 18 apr 2012 01:21
Anticonceptie = hormonen. Denk daar ook eens aan.
Misschien moet je stoppen.
Hallo Gippy.

Stoppen met anticonceptie??
Jaren geleden vertelde mijn huisarts, {die nu erg genoeg overleden is}, dat ik de pil beter kon door gebruiken, tot ongeveer mijn 52e omdat ik dan beter door de overgang zou komen...
Tja, wat is wijsheid he?? Maar bedankt Gippy voor je reactie!

groetjes, Jannie.

Moppie50
Berichten van Moppie50
Onderwerpen van Moppie50
Menopauzejaar:

Bericht door Moppie50 » wo 18 apr 2012 11:13

Hallo Christine ,

Leuk een lotgenoot hier te zien. {had je liever ergens anders ontmoet :D } maar denk dat je me wel begrijpt?

Alles wat je schrijft, is herkenbaar, maar, mag ik vragen, wat jij dan gebruikt voor je FM/ME en, eventueel voor je overgangsklachten??
Jij ook sterkte , en bedankt voor je mooie wijze woorden!!

Groeten, Jannie.

Christine
Berichten van Christine

Bericht door Christine » wo 18 apr 2012 11:29

Jannie,

Het is niet toegestaan op deze overgang-site om namen te noemen van middelen die ik gebruik of gebruikt heb.
Ik zou zeggen......begin je eigen zoektocht naar wat je het beste kunt innemen of zoek een orthomoleculair arts op die je kan steunen en/of adviseren.
Kan wel vertellen dat alles op natuurlijke basis is, voor mij al jaren geen chemische troep meer in mijn lichaam.

De stelling van je huisarts ......om de pil door te slikken tot je 52e, en dat je daardoor de overgang beter aan kunt, is een foutieve en allang achterhaalde stelling.
Je onderdrukt hiermee de overgang en die slaat alsnog toe, zodra je stopt.
En hoe ouder je bent als je stopt met de pil, hoe moeilijker het wordt voor het oudere lichaam om hormonaal weer in balans te komen.

Toen ik de pil nog slikte ging mijn lichaam protesteren tegen de toegevoegde chemische hormonen en kreeg klachten en extra pijnen, juist omdat ik de pil slikte die een natuurlijk proces onderdrukte.

Maar die keus is aan jou.

sterkte en groet
Chirstine

Moppie50
Berichten van Moppie50
Onderwerpen van Moppie50
Menopauzejaar:

Bericht door Moppie50 » wo 18 apr 2012 11:54

Hallo Christine,

Alle begrip hoor!!
Alweer een zoektocht?? :D
Dat doe ik al vanaf mijn twaalfde, veel dierbare mensen verloren,

broer, mam, pap, nichtje, heb toen al een zoektocht afgelegd ............................................. vorige jaar mijn zus, en heb hulp gezocht, en heb alles zoals het zo mooi heet: een plekje kunnen geven..

Toen weer een zoektocht... :D
Ik kreeg FM/ME ..in 2004.

Nou door alle mallemolens gegaan die je maar bedenken kan en ik ga naar een internist, natuurarts .. in Utrecht. Daar krijg ik al natuurlijke producten voor mijn cholesterol, omdat de chemische stoffen meer pijnklachten veroorzaakten.

Tja, het leven gaat niet altijd over rozen, dat besef ik mij heel goed...
En nu maar kijken waar mijn zoektocht eindigt.. :mrgreen:
Dank je wel.

Groet Jannie.

Christine
Berichten van Christine

Bericht door Christine » wo 18 apr 2012 12:14

Jannie,

Zolang je blijft proberen en zoeken naar manieren/middelen/mensen is het goed, geef de moed niet op.
En soms............laat alles los, niet vechten, maar accepteren.

Het verdriet en de pijnen uit je verleden (ook weer herkenbaar) spelen een heel grote rol in het heden.
Ook al heb je je pijnen/verdriet een plekje gegeven, het vertaald zich uiteindelijk in het lichaam, is dus eigenlijk een groot zuiveringsproces, zowel geestelijk als lichamelijk.
Maar soms.......is alles teveel en dat gebeurde mij ook toen de overgang erbij kwam.
In wezen is het leven EEN grote zoektocht naar jezelf.

Het getuigt van grote kracht als ik zo hoor wat je allemaal doorstaan hebt, het waarom krijgen we niet altijd antwoord op, maar wees vooral lief voor jezelf.

Verwacht geen wonderen van de huisarts, luister naar je eigen gevoel.

vr. groet
Christine

Moppie50
Berichten van Moppie50
Onderwerpen van Moppie50
Menopauzejaar:

Bericht door Moppie50 » wo 18 apr 2012 12:46

Hallo Cristine,

Bedankt voor je complimenteuze woorden, dat waardeer ik enorm!
Zonet weer die nare neerslachtige gevoelens
gehad, net of mijn adrenaline/hormonen door mijn lijf gieren, en zo onrustig. zal er wel allemaal bij horen, maar leuk is anders.
Ik heb maar afleiding gezocht. ;)

Hoe gaat het nu dan met jezelf?
Je schrijft heel mooi!!

Ik ga zo onder de warme douche, heerlijk voor de spiertjes en ja, ik ben vandaag lief voor me zelf.
Ik ga op mijn elektrische fiets naar mijn huisarts, heerlijk in de buitenlucht, want zit veel thuis, door mijn FM/ME.
oke zal geen wonderen verwachten van mijn huisarts,en verder doe ik helemaal niets vandaag.

sterkte, en vriendelijke groet.
Jannie

Christine
Berichten van Christine

Bericht door Christine » wo 18 apr 2012 17:05

Hallo Jannie,

Het lijkt niet of de adrenaline door je lijf giert......het is ook zo.
Ook ik heb daar nog regelmatig last van, ineens vanuit het niets onrustig, gejaagd.
Daarbij heb ik nog steeds vele oog/migraine aanvallen waar ik helemaal gestoord door raak en ben vaak duizelig.

Een paar maanden geleden is er iets afschuwelijks gebeurd (ik treed even niet in detail, maar het gaf me veel stress)
Met als gevolg, dat ten eerste de fibromyalgie weer toesloeg in hevige mate en de hele hormoonhuishouding weer extra op z'n kop stond.
De pijnen van fibromyalgie vreten heel veel energie.

Ook heb ik enorme hoofdpijnen erbij en ben uitgeput........zo moe.
Ik zit dus weer in een heel slechte fase en herken jouw klachten.

We gaan door met volhouden.

veel sterkte en groet
Christine

Moppie50
Berichten van Moppie50
Onderwerpen van Moppie50
Menopauzejaar:

Bericht door Moppie50 » do 19 apr 2012 10:40

Goede morgen Christine, en de rest van de vrouwen.

Wat erg vervelend en naar is dat voor jou Christine,
Ik heb wel eens hoofdpijn, en last van mijn ogen, maar niet in die ernstige mate dan jij..
Ja, die stofjes die gieren soms door je lijf, pfff en ben soms ook heel naar er van geworden...
Ik dacht altijd dat het bij de FM/ME hoorde, maar kan dus ook bij de overgangsklachten horen.
Het lijkt allemaal heel veel op elkaar...
Ik hoop ook voor jou, dat wat er is gebeurd, goed kan verwerken en los kan laten..........

Stress vreet energie, en verergert inderdaad je klachten,
Stress is nooit goed, en hoop ook voor jou dat er weer een betere dag/dagen komen.
Ik weet soms niet wat erger is, de pijn/of de vermoeidheid... ;)
We moeten het er mee doen met onze lijf, we hebben er niet om gevraagd en krijgen het allemaal gratis voor niets...

Ik heb soms dagen dat ik het kan accepteren en soms ook weer niet...

En nu weer de overgangsklachten erbij, wat kan een mens eigenlijk veel verdragen.
Mijn antidepressiva is iets verhoogd, en als dat niet helpt voor mijn klachten voor de overgang, dan heel misschien toch hormonen.

Toch allemaal een fijne dag gewenst, sterkte voor wie het nodig heeft.

Groetjes, Jannie.

Stoermens
Berichten van Stoermens
Onderwerpen van Stoermens
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 51

Bericht door Stoermens » ma 23 apr 2012 12:28

Hallo dames

Ik heb ook ME en nu beginnende overgang erbij. Ik word er op dit moment nog even niet blij van. Ik had gedacht dat die overgang pas over 5 jaar zou beginnen en niet nu al. Ik heb het gevoel dat het nu behalve lichamelijk, ook nog eens mentaal zwaarder gaat worden. Maar misschien moet ik het niet zo zwaar zien. Ergens is het ook iets moois dat bij het leven hoort.

Ik noem me trouwens stoermens, omdat ik dat in de kern nog steeds ben ;-). Hopelijk voel ik me snel ook weer zo.

Jullie ook sterkte dames!

Anette
Berichten van Anette
Onderwerpen van Anette
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 65

Bericht door Anette » ma 23 apr 2012 12:34

Stoermens schreef:
ma 23 apr 2012 12:28
Ik had gedacht dat die overgang pas over 5 jaar zou beginnen en niet nu al.
Hallo Stoermens,

Nee de overgang begint niet pas tegen dat je 50 bent.
Al gauw na je 30e beginnen je hormonen te veranderen en begint dus de overgang. Al of niet merkbaar, je menstruatie kan vanaf dan nog heel lang 'regelmatig' blijven.
Helaas wordt dat vaak niet (h)erkend en/of worden er andere etiketten geplakt op verschijnselen van de beginnende overgang die al vroeg aanwezig kunnen zijn.

Anette

Stoermens
Berichten van Stoermens
Onderwerpen van Stoermens
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 51

Bericht door Stoermens » ma 23 apr 2012 12:45

Thanks Anette,

Ja ik begrijp het. En de kans is vrij groot dat mijn klachten van de afgelopen jaren ook al door de hormoonovergang beïnvloed werden. Maar inderdaad was mijn menstruatie toen nog regelmatig en dus dacht ik geen seconde aan de overgang. Wist ik veel ;-)
In mijn vriendenkring hoor ik er ook nog niemand over en vanuit mijn familie (tantes, moeder) heb ik er ook nooit wat over gehoord. Bij mijn moeder is de baarmoeder vroeg verwijderd en zij heeft er weinig last van gehad.
Ik was er gewoon nog niet echt mee bezig.
Fijn om hier veel te kunnen lezen, want nu begrijp ik dat 43, 44 een vrij normale leeftijd is om duidelijk veranderingen te gaan merken.

Stoermens

Gippy
Berichten van Gippy
Onderwerpen van Gippy

Bericht door Gippy » di 24 apr 2012 00:42

Hoi Moppie...

Wens je heel veel sterkte.
Ik kan niks vertellen over ME, want dat heb ik gelukkig niet.
Maar wat de anticonceptie betreft ...
Ik werd er ontzettend somber van en had ups en vreselijke downs. Zelfs serieus aan zelfmoord gedacht. Dus misschien zou je het kunnen overwegen om te stoppen...de overgang komt toch!
Ik voel me ook vreselijk rot en de arts wil me aan "de pil" maar ben zo bang voor die neerslachtige gevoelens, dan maar ziek en rot en moe voelen.
Snap dat dit niks te maken heeft met je verdriet, maar misschien verergert het verdriet omdat je aan de hormonen zit. Bij mij was dit wel zo. En kon ik later toen ik gestopt was alles beter een plek geven. Duurt wel even, maar alles kreeg een plekje

En nu de overgang, ja zonder pil weet ik dat dit van mezelf is en geen chemisch goedje.

Wens je heel veel sterkte en sorry voor de late reactie.

Gippy

Moppie50
Berichten van Moppie50
Onderwerpen van Moppie50
Menopauzejaar:

Bericht door Moppie50 » di 24 apr 2012 21:46

Hallo dames....

Ik ben vorige week woensdag naar mijn huisarts geweest, voor mijn klachten van mijn overgang, (angsten, down voelen, uitgeput zijn...) en omdat ik tien jaar depressief ben geweest wilde ik geen depressie riskeren en had twee keuzes
* mijn ad verhogen.
* hormoonbehandeling.

Ik/we hebben voor ad verhoging gekozen, en gelukkig, ik heb geen angstgevoelens meer.
Ik heb vandaag een uitstrijkje laten maken, ik had een oproep van bevolkingsonderzoek. Mijn huisarts vond mijn baarmoeder/wand
er niet goed uitzien....
Ze deed het heel voorzichtig, en het deed geen pijn, maar ondanks dat, ging ik bloeden,
Ze vertelde dat de uitstrijkje misschien over moest, want met zoveel bloed kan het misschien niet onderzocht worden en dat ik misschien naar een gynaecoloog moet... Over drie weken krijg ik uitslag van het uitstrijkje.

Vanavond kwamen de tranen, en dacht, houd de ellende dan nooit eens op?
Misschien typisch woorden van een Verlaat Verdrieter, maar het is ook echt zo!
Mijn vrouwelijke huisarts {net nieuw} wil me as. woensdag weer terugzien, voor controle . Ik vind het spannend, wat de uitslag is, maar erg genoeg, denk ik tegelijkertijd, ik zou het niet erg vinden om dood te gaan, :oops:
voor de achterblijvers zou ik het heel erg vinden.. :oops:
zo even mijn hart gelucht.

bedankt voor het lezen .
Jannie.

Gippy
Berichten van Gippy
Onderwerpen van Gippy

Bericht door Gippy » wo 25 apr 2012 01:13

O meid,

wat gelukkig dat je geen angstgevoelens meer hebt door die verhoging van je ad. Al kan ik begrijpen dat je ze in deze onzekere periode wel krijgt. Probeer echt vol te houden... er zijn echt mensen die om je geven en je niet kwijt willen. Snap dat possitief denken nu heel moeilijk is.
Hoop echt dat de uitslag goed is en mocht ie niet zo goed zijn makkelijk te behandelen.
Probeer wel wat buiten te komen en te wandelen, vooral als de zon schijnt. Je knapt er echt een beetje van op. Al is dat moeilijk (ook om te doen snap het).
Of in een rolstoel of zo.

Heel veel sterkte Gippy.

Anna1960
Berichten van Anna1960
Onderwerpen van Anna1960
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 59

Bericht door Anna1960 » wo 25 apr 2012 18:31

Hoi,

Ik weet zo'n beetje wat je meemaakt. Ik heb ook fibromyalgie (ben dus elke dag o.a.doodmoe)heb spasdische darm, breuk in slokdarm, maagklachten,droge ogen
en last van longen, chronische knieklachten, B12 te kort.
Nu is mijn menstruatie al jaren onregelmatig, soms 3 maanden niet, dan weer na 3 weken of 6 weken. Ik vind dat zalig, vooral als het 3 maanden wegblijft. Begin dit jaar kreeg ik opeens last van opvliegers en ben ook erg somber, zie overal tegen op. Ben nu nog meer moe.
Dan moet ik ook nog werken en vrolijk zijn. Ik vind het erg moeilijk.
Ik begrijp je dus maar al te goed.
Sterkte er mee!

Anna

Moppie50
Berichten van Moppie50
Onderwerpen van Moppie50
Menopauzejaar:

Bericht door Moppie50 » do 26 apr 2012 22:25

Gippy schreef:
wo 25 apr 2012 01:13
wat gelukkig dat je geen angstgevoelens meer hebt door die verhoging van je ad. Al kan ik begrijpen dat je ze in deze onzekere periode wel krijgt.
Beste Gippy,

Misschien dat het door de ad verhoging komt, maar mijn stemming voelt wel beter. Natuurlijk heb ik nog wel eens een huilbui, maar het voelt al lang niet zo erg meer als voorheen, zo down !
Ik ben ook iets ondernemender geworden, net...of er een hele kleine
cirkeltje doorbroken is.
Niet te hard juichen, want ik weet uit ervaring dat het volgende week zo weer anders kan zijn..

Wat mijn uitstrijkje betreft, tja, ik kan niets anders doen dan afwachten en het is nu zo als het is,.
Natuurlijk borrelt het wel in mij elke dag, zo van hmm wat voor bericht zou ik krijgen? Ik kan er nu niets aan veranderen..

Ook leuke nieuws! :D {en een beetje dubbel} Ik ben vandaag weer tante geworden!! :lol: Natuurlijk kwamen er emoties los, maar normale emoties, die er ook mogen zijn want, het was de dochter van mijn overleden zus, {die vorige jaar is overleden} die een dochter heeft gekregen, en ik weet voor duizend procent zeker, dat ze haar moeder mist.
En ik weet als geen ander hoe het voelt om een moeder te moeten missen, maar goed, het leven gaat door..
Gelukkig hebben we een goede band met elkaar..........
En natuurlijk komt weer naar boven, dat ik zelf nooit geen kinderen heb gekregen,
In mijn buik heeft nooit een hommeltje mogen groeien..
Ik word er nu toch wel weer emotioneel van :(

Groet Jannie

Moppie50
Berichten van Moppie50
Onderwerpen van Moppie50
Menopauzejaar:

Bericht door Moppie50 » ma 02 jul 2012 09:59

Nou dames, hier ben ik weer even.

Na mijn uitstrijkje van het bevolkingsonderzoek bleek, dat ik een voorstadium had, van baarmoederhalskanker. Dit is na een operatie weggehaald.
Ik ben toen met de pil gestopt.
Maar wat een ramp!! Het ging snel bergafwaarts met mij.

Ik had vreselijke stemmingswisselingen, en het was net of ik in brand stond,
Ik voelde koortsig aan, maar soms had ik ook verhoging.
Al mijn spieren deden extra veel pijn, het was elke dag net of ik door een vrachtwagen was overreden en zweten en opvliegers,
Het was echt niet meer normaal, dromen, en mijn vermoeidheid werd alleen maar erger.
Dit kon zo niet verder gaan, want had zelfmoordgedachtes en veel huilbuien en ben afgelopen week {[Donderdag] naar mijn huisarts geweest.

Een invalster, maar wel een begripvolle huisarts. Ze begreep me direct en wist direct wat er aan de hand was.
Ze stelde toch voor, om de pil weer te nemen en extra ontstekingsremmende pijnstillers te nemen met een maagbeschermer. Ook is mijn ad verhoogd, na 30 mg.
Tja wat moet ik als ik er zo erg aan toe bent om mijn leven een beetje aangenamer te maken?
Voor mijn gevoel, heb ik geen keuze.

Ik merk dat ik mij zelf terugtrek, nergens geen zin aan heb er geen behoefte aan heb.
Maar tegelijkertijd, doet het me wel wat, dat sommige familieleden niet even bellen, of een teken van leven geven. Ik voel het soms dubbel.

Nou, voor zover even een update van mij.
Sterkte voor iedereen die het nodig heeft.

Moppie

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht