Meer pijn op de borst door iets te doen

Zelden is het één klacht die onze overgang tekent. De veelheid aan klachten en het omgaan daarmee valt niet altijd mee. Soms vallen ze je allemaal tegelijk lastig, of ervaar je iets wat niet zo bekend is
Rose
Berichten van Rose
Onderwerpen van Rose
Menopauzejaar: 2011
Leeftijd NU: 58

Meer pijn op de borst door iets te doen

Bericht door Rose » za 28 jan 2012 10:17

Hallo medeovergangsters,

ik kamp ook al een tijd met overgangsklachten, bij elkaar nu een jaar of 3. Maar sinds een maand of 2 heb ik als ik iets doe, pijn achter mijn borst been. Een stekende zeurende pijn en last van pijn onder aan mijn longen. Ben al door de cardioloog onderzocht vorig jaar, maar met mijn hart is niks mis. Bloed uitslagen zijn ook perfect. Volgens de artsen ben ik dus kerngezond.

Is er iemand die deze klachten herkent? Verder heb ik ook last van de meeste klachten die hier te lezen zijn. moe, kortademigheid, hartritme stoornissen. enz. het hele scala komt wel in meer of mindere mate voorbij.
Volgende maand menstrueer ik een jaar niet meer. dus de overgang is wel een feit lijkt me.

Gelukkig :mrgreen: :oops: zijn op dit forum de meeste klachten zeer herkenbaar en hier te lezen brengt weer een beetje rust.

Sterkte voor iedereen die in deze zeer vervelende fase van haar leven zit.

groetjes, Rose

Marian
Berichten van Marian
Onderwerpen van Marian
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 61

Re: Meer pijn op de borst door iets te doen

Bericht door Marian » za 28 jan 2012 11:22

Rose schreef:
za 28 jan 2012 10:17
volgende maand menstrueer ik een jaar niet meer. dus de overgang is wel een feit lijkt me.
Hoi Rose,

Ja als je nog twijfelde, weet je nu wel dat je volop midden in je overgang zit.

Marian

CarolineS
Berichten van CarolineS
Onderwerpen van CarolineS
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 55

Bericht door CarolineS » za 28 jan 2012 12:05

Hallo Rose,

Toen je vorig jaar naar de cardioloog ging, had je toen dezelfde klachten van pijn op de borst?
Vermindert het in rust? Met dit soort klachten zou ik het toch weer even na laten kijken.
Je kunt beter 1 keer teveel laten kijken, dan 1 keer te weinig....Het is jouw lichaam. Het kan natuurlijk ook een spieren kwestie zijn. Heb je ook pijn bij de ademhaling? Dan toch even laten checken!

Gr.Caroline

Rose
Berichten van Rose
Onderwerpen van Rose

Bericht door Rose » za 28 jan 2012 12:49

Hallo,

nee ik heb geen klachten die verminderen in rust, het blijft steeds dezelfde pijn. Een soort druk zeurderig gevoel, alsof alles in brand staat. Moeilijk te omschrijven.
Ik heb ook wel veel last van maagzuur dus misschien heeft het daar mee te maken. Dinsdag naar de huisarts en dan verder kijken.

Dank jullie voor jullie reacties.

groetjes, Rose

Rose
Berichten van Rose
Onderwerpen van Rose

Bericht door Rose » di 31 jan 2012 17:30

Hallo mede -forumleden,

Vandaag naar de huisarts geweest. Ze was heel begripvol.
ze garandeerde me dat het niks ernstigs was.
Ik kan gewoon bloed latenprikken op FSH en LH. maar ze zei er wel bij dat de uitslag heel anders uit kon vallen dan ik verwachte.
Niet dat het wat aan de klachten zou verminderen, maar ze geloofde zeker dat ik er veel last van had.
Over 3 weken wil ze me gewoon even terug zien, om bij te praten hoe het met me gaat.
Verder heeft ze me maagzuurremmers voorgeschreven.

Ik was wel heel erg blij met het begrip, en zeker dat ze zei dat er zoveel a-typische klachten bij de overgang konden voorkomen.

Eindelijk een arts die begrip heeft voor de overgang. Ze zei ook dat niet per definitie iemand 55 jaar hoefde te zijn om te kunnen begrijpen wat wij vrouwen mee KUNNEN maken in de overgang.

Ik ben blij dat er toch ook nog artsen zijn, die alles uit wil sluiten, om zeker te kunnen zijn dat het niets erg is.

Maar het geeft ook weer hoop, dat we uiteindelijk erkend worden in onze strijd. Deze arts is denk ik begin 30.

Nou dames ik hoop dat jullie hier weer een beetje hoop uit kunnen putten en weer een beetje bevestiging hebben gekregen dat de meeste klachten waarschijnlijk met de overgang te maken hebben.

Groetjes ROSE

Anette
Berichten van Anette
Onderwerpen van Anette
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 65

Bericht door Anette » di 31 jan 2012 18:03

Beste Rose,

Bloedprikken op FSH sluit nooit iets uit. Ongeacht de uitslag.

Anette

Rina50
Berichten van Rina50
Onderwerpen van Rina50
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 61

Bericht door Rina50 » di 31 jan 2012 20:08

Hoi Rose,

Ik kreeg hiervoor ook maagzuurremmers, en na 3 dagen was het weg.
Een verademing!
Hoop voor jou ook.

Rina 50

Rose
Berichten van Rose
Onderwerpen van Rose

Bericht door Rose » wo 01 feb 2012 06:00

hallo Anette,

Ik bedoelde ook niet dat ze door die bloedtest iets uit wou sluiten.
Ik bedoelde dat ze alles, wat het ook enigszins maar kan zijn uit wil sluiten, om mij gerust te stellen.

Ze zei ook dat ik wel op moest passen, om verder niet nog langer in de medische molen te blijven hangen, en me er bij neer te leggen dat als alles bekeken was, (dat het niks ernstigs is) het toch echt met de overgang te maken had.
.
Groetjes ROSE.

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht