En toen werd het allemaal beter

Zelden is het één klacht die onze overgang tekent. De veelheid aan klachten en het omgaan daarmee valt niet altijd mee. Soms vallen ze je allemaal tegelijk lastig, of ervaar je iets wat niet zo bekend is
Kimiko
Berichten van Kimiko
Onderwerpen van Kimiko
Menopauzejaar:
Leeftijd: 47

En toen werd het allemaal beter

Bericht door Kimiko »

Hallo dames,

Ik heb enorm veel steun aan dit forum. Ik herken veel symptomen, zoals last van gewrichten, rare pijntjes en overgewicht. Maar ik hoop dat er ook vrouwen zijn die mij kunnen vertellen dat het straks weer allemaal goed komt. Dat de klachten verdwijnen en dat de kilootjes er weer af gaan. Verhalen uit eigen ervaring of misschien van horen zeggen. Want als ik zou weten dat alles uiteindelijk weer goed komt, dan is deze periode een stuk makkelijker doorkomen

K
Pee
Berichten van Pee
Onderwerpen van Pee
Menopauzejaar: 2017
Leeftijd: 58

Re: En toen werd het allemaal beter

Bericht door Pee »

Hallo K,

Er gaat wel het 1 en ander over, zoals de moodswings, hartkloppingen, hel slecht slapen.
Ik ben ergens begin 40 in de overgang gegleden, alles voorbij zien komen.
Ik ben inmiddels 58 en heb nog steeds klachten die denk ik niet meer weggaan: gewrichtspijnen, spierpijn, te veel kilo's, met vlagen slecht slapen.
Wat mij nu soms opbreekt is dat ik vaak erg onzeker ben, dan ben ik dacht ik van origine niet, of heb ik het altijd verborgen gehouden voor iedereen en ook voor mezelf.
Mijn draagkracht is blijvend lager, denk ik.

Groetjes Petry
Bobje123B
Berichten van Bobje123B
Onderwerpen van Bobje123B
Menopauzejaar: Eeierstokken verwijderd
Leeftijd: 63

Re: En toen werd het allemaal beter

Bericht door Bobje123B »

Hoi K

Ben zelf nu 13 jaar bezig met allerlei klachten, waarvan sommige minder zijn geworden.maar niet alles. 3 x nadenken of ik iets wel wil doen, onzeker....liefst niet teveel op visite, dus niet veel mensen meer om me heen.
Maar misschien is het bij jou wel anders ?!

Sterkte, Bobje
Plaats reactie