Nachten oa en sensaties vreselijk

Zelden is het één klacht die onze overgang tekent. De veelheid aan klachten en het omgaan daarmee valt niet altijd mee. Soms vallen ze je allemaal tegelijk lastig, of ervaar je iets wat niet zo bekend is
Paula1971
Berichten van Paula1971
Onderwerpen van Paula1971
Menopauzejaar:
Leeftijd: 49

Nachten oa en sensaties vreselijk

Bericht door Paula1971 »

Hallo dames

Nu al 11 maanden niet meer ongesteld geworden.
49 jaar en voel me zo vaak bang.
Ben wel bekend met angst en paniek ook in de voorfase naar de overgang/menopauze toe en een week voor mijn menstruaties maar nu weer nieuwere dingen en sensaties.

Van licht in het hoofd, een soort electrische schokjes oorzuisen wat eigenlijk al 'normaal' is, slecht of juist veel slapen, dikker bovenlichaam etc, nu ook erbij gekomen dat mijn anti depressie middel niet meer goed werkt.
Echt héél somber wat eerder niet zo was.

Heb rare nachtelijke perikelen.
Zoals wakkers schrikken of als ik net slaap, soms.
Dan schrik ik me kappot, soms herinner ik me dat ik droom en moet soms een diepe teug ademen en laatst snel hoesten want had t idee dat ik maagzuur had.
De avond ervoor al flink zitten boeren en een paar foute olliebollen gegeten waar ik zure oprispingen van leek te krijgen.
Was zo bang en word ook wel angstig wakker na een soort trillingen van binnen en nare gedachten.
Alsof er iets onheilspellends of wat dan ook is.
Mijn lichaam wordt dan met allerlei sensaties overvallen waardoor ik verkramp en denk dat ik gek wordt..

Kan het nu even rustig opschrijven maar pfff wat een vreselijk rare ellende is dit.

Nu ook weer last van een paar wat pijnlijke tenen, dwz de botjes ervan, af en toe gebeurt dit, geen flauw idee wat dit moet voorstellen.

Overigens nooit echt last van de bekende opvliegers gehad, wellicht andere varianten ervan hoe die er ook uit mogen zien.
Nachtelijk zweten ook niet echt op gewone zweetnachten na dan bij vlagen maar dat had ik ook wel eens op mijn 20e.

Hopelijk maken jullie het goed en. vinden jullie ook steun hier met elkaar.

Paula
Dorien73
Berichten van Dorien73
Onderwerpen van Dorien73
Menopauzejaar: 2009
Leeftijd: 47

Re: Nachten oa en sensaties vreselijk

Bericht door Dorien73 »

Hallo,

Heel herkenbaar wat je schrijft. Er staat hier een heel goed artikel op het forum, zoek maar eens met het vergrootglas op interview psychologie dan lees je veel herkenning. Heeft mij toendertijd veel goed gedaan in ieder geval.

Ik ben ook bekend met een angst stoornis. Allemaal begonnen in de overgang die bij mij op m'n 33e begon. Op m'n 35 al post menopauzaal. Heb nu nog steeds klachten en je vraagt je echt af of dat dan nog steeds van de hormonen is. Heel veel last momenteel van brok in de keel, opboeren, soms maagzuur etc deze week een onderzoek omdat het van de maag/slokdarm kan komen, ik zie er erg tegenop. Sinds de overgang ben ik helaas erg hypochondrisch aangelegd, paniekaanvallen etc. Accepteren is mij niet gelukt. Sterkte.

Groetjes Dorien
Plaats reactie