Tinnitus/oorsuizen een vluchtweg problemen

Zelden is het één klacht die onze overgang tekent. De veelheid aan klachten en het omgaan daarmee valt niet altijd mee. Soms vallen ze je allemaal tegelijk lastig, of ervaar je iets wat niet zo bekend is
Slaatje
Berichten van Slaatje
Onderwerpen van Slaatje
Menopauzejaar:
Leeftijd: 58

Tinnitus/oorsuizen een vluchtweg problemen

Bericht door Slaatje »

Hallo dames

Constante piep en suis in je oren/ hoofd, postnasale drip/keelslijm, hypochondrie, psychisch wrak, angst- en paniekaanvallen, slapeloosheid, traag, hoestend wakker worden door verslikken en vervolgens benauwd en angstig...... kortom ineens een oude vrouw op mijn 58.
Zit al 8 maanden thuis in de ziektewet, ik voel me wanhopig en bang.

Slaatje

Liet
Berichten van Liet
Onderwerpen van Liet
Menopauzejaar: 2017
Leeftijd: 57

Re: Tinnitus/oorsuizen een vluchtweg problemen

Bericht door Liet »

Beste Slaatje

Heel herkenbaar allemaal! Ik heb ook zulke rare klachten.
Vooral oorsuizen, nervositeit en rare gedachten over de zin van het leven vind ik heel vervelend. Zit net op terras met m'n dochter, bloednerveus en suizend hoofd, voel opvlieger aankomen en daarna nervositeit en suis een stuk beter. Gek toch, net of het langzaam opbouwt en ontlaad. Ook rare hoofdpijn vaak, brok in m'n keel en doodmoe. Zere knieën en voeten , en van geur van vis ga ik soms acuut kokhalzen ; terwijl ik altijd zo dol op vis was. Vaak niet in slaap kunnen vallen of ineens wakker schrikken. Denk wel eens ga ik dat nog jaren volhouden, maar dan ineens weer betere periode.
Heb van huisarts oxazepam, lorazepam en temazepan gekregen. Als ik het echt niet trek dan neem ik wel eens een halve oxazepam, maar probeer echt zo min mogelijk van die troep te nemen.
Wel heb ik mijzelf getrakteerd op een paar nieuwe wandelschoenen en ga zoveel mogelijk wandelen, gewoon 1 tot 1,5 uur, dat helpt echt! Werken doe ik nog wel maar vind heel zwaar. Moet veel praten en luisteren en dat valt mij gewoon zwaar op het ogenblik.
Maar we moeten hier doorheen toch? Sterkte!

Gr Liet
Bobje123B
Berichten van Bobje123B
Onderwerpen van Bobje123B
Menopauzejaar: 2008
Leeftijd: 62

Bericht door Bobje123B »

Hoi Slaatje

De overgang....leuk is zeker anders. Sommige van die klachten die jij noemt heb ik ook, of gehad!
De angst, die zomaar op komt is ook zo erg, maar ik laat het gebeuren, want ik weet dat het de rothormonen zijn. Dat lukt niet altijd hoor! Paniekerig, en zomaar een huilbui. Of er iets ergs gebeuren moet! Oorsuizen niet zoveel gehad...gelukkig. En ik heb van de huisarts oxazepam gehad voor de scherpe kantjes...zoals ze het zeggen.maar neem maar 0,5 mg, dus een halve. Dan gaat het weer even beter. Soms drie dagen achter elkaar een halve, en zo weer 2 weken niet! Geen touw aan vast te knopen.
Gewrichten en spieren van de benen en schouders, zit regelmatig vast in de schouders. Beweeg ook zoveel mogelijk, maar niet de hele dag. Soms zit ik ook even op de bank...moet ook kunnen. Ik ging altijd maar door, pijn of niet, maar daar ben ik van terug gekomen,! Schrijf hier van je af, en lees, helpt altijd ! Sterkte

Groet, Bobje
Helena
Berichten van Helena
Onderwerpen van Helena
Menopauzejaar: 2013
Leeftijd: 60

Bericht door Helena »

Hoi Slaatje,

Dat oorsuizen heb ik ook, slecht slapen idem, gewrichtsklachten, droge ogen, heel moe, weinig kunnen doen...rot gevoel in hoofd. En meer klachten. Paniekaanvallen, ook wel hypochondrie. Heb periodes gehad dat ik hele nachten niet sliep, kreeg van huisarts Temazepam. Nu weer een periode van slechter slapen, gelukkig kan ik wel inslapen nu, maar word ik vaak wakker. Nachtzweten dus... (had ook tijdje terug dat ik niet kon slapen).
Verslikken heb ik geen last van.
Maar de overgang kan van alles qua klachten, niet leuk meer dit...
Ben er al heel lang mee bezig met de overgang.

Heb je de pieptoon/oorsuizen constant? Bij mij wisselt het wel wat. Wordt er 's ochtends ook wel wakker door.

Sterkte!! Het moet toch ooit weer beter gaan!!

Helena
Liet
Berichten van Liet
Onderwerpen van Liet
Menopauzejaar: 2017
Leeftijd: 57

Bericht door Liet »

Hallo Helena en Slaatje

Wat jullie schrijven zijn exact ook mijn klachten. Raar toch dat sommige vrouwen zoveel klachten hebben terwijl anderen er zo doorheen rollen. Wat vinden jullie de vervelendste klachten? En hoelang hebben jullie deze klachten al? Zelf vind ik het gesuis in combinatie met een naar hoofd het ergste en dan niet te vergeten de geestelijke klachten. Ik was begin dit jaar heel gestrest door 2 sterfgevallen en daarna heb ik deze klachten gekregen.
Als ik terug kijk op de laatste paar jaar dan weet ik wel dat sommige klachten zoals extreem vermoeid, depressief en spierpijnen, vooral tussen schouderbladen, er toen ook al wel waren alleen zijn deze door de erge stressvolle periode getriggerd en er nog meer klachten bijgekomen. Had het alleen nooit als overgang gezien. Dacht ook dat het met een paar opvliegers wel gedaan zou zijn... Nou mooi niet. Is toch weer een wat langer stukje geworden maar moest gewoon even van mij afschrijven na een vervelende slapeloze nacht.

Groetjes en sterkte allemaal
Liet
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht