Weersveranderingen

Zelden is het één klacht die onze overgang tekent. De veelheid aan klachten en het omgaan daarmee valt niet altijd mee. Soms vallen ze je allemaal tegelijk lastig, of ervaar je iets wat niet zo bekend is
Miracle
Berichten van Miracle
Onderwerpen van Miracle
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 47

Weersveranderingen

Bericht door Miracle » zo 09 okt 2016 09:26

Goedemorgen,

Weer ben ik brak wakker geworden, hoofdpijntjes, misselijk en huilbuien. Het valt me op doordat het ineens veel kouder is geworden mijn lichaam als een dolle te keer gaat. Tevens heb ik dit als het weer warm wordt ook. Extreem veel pijnlijke gewrichten, pijnlijke spiertjes her en der steektjes, last van de holtes, hoofdpijntjes
(links, rechts hier en daar een steekje) En ontzettend emotioneel, hypochonder?
Mijn huisarts wil alleen maar antidepressiva voor schrijven, maar dat wil ik niet. Ik heb al genoeg pillen door mijn chronische aandoening. Wie ervaart dit net zo door weersverandering? Of door stress? ( Zelf is het een combinatie van beide denk ik, maar ik heb thuis niet echt iemand om hierover te praten...mijn man is depressief :( ) Alvast bedankt voor jullie reacties!

Met vriendelijk groet,
Miracle

Babsi
Berichten van Babsi
Onderwerpen van Babsi
Menopauzejaar: 2016
Leeftijd NU: 55

Re: Weersveranderingen

Bericht door Babsi » zo 09 okt 2016 22:34

Hoi Miracle,

Ik heb met name als het koud wordt of is veel meer last van mijn spieren en gewrichten. Heel erg last van stijfheid.
Zou niet weten wat antidepressiva hieraan kan verbeteren. Maar dat zal dan wel voor je stemming zijn.
Ik heb in het verleden ook AD geslikt, dat was toen echt nodig en heeft heel goed geholpen, maar zou het alleen nemen als het echt niet anders kan.
Door stress gaat alles ook vastzitten waardoor je meer pijn ervaart. Daarbij wordt je volgens mij sowieso gevoeliger voor pijn als je stress hebt.
Als ik s'avonds een glaasje wijn neem, voel ik zo alle stijfheid van me af glijden. Er zit gewoon heel veel spierspanning.
Als het lekker warm is, dan heb ik minder last van mijn spieren. Wel kan ik me doodmoe voelen van de warmte.

Sterkte en groetjes
Babsi

Lunar
Berichten van Lunar
Onderwerpen van Lunar
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 53

Bericht door Lunar » ma 10 okt 2016 08:14

Hallo,

Ja herken het : heb zelf ook het gevoel dat ik meer tijd nodig heb om de weeromslag te maken, t.o.v. vroeger ' toen ik jonger was.
Last holtes idd en hoofdpijn. Als de verwarming weer aangaat drogere lucht enz
slijmvliezen zeuren.
Spieren ook: 's avond regelmatig warmte pit in de nek : want weet dat ik buiten met dit weer snel met van die opgetrokken schouders onbewust loop of fiets.
Weerstand is gewoon ook lager. Trachten toch wat gas terug te nemen, af en toe je zelf toestaan even wat extra rust te geven. Dekentje op de bank: : en vooral trachten los te laten dat dat niet mag / kan 'zomaar overdag' Toch iets waar wij vrouwen nogal slecht in zijn. Ik vind het ook allemaal lastig, frustrerend enz maar dat lijf en die geest verzetten volgens mij een bende extra werk tijdens de overgangsjaren en die energie moet ergens vandaan komen. Ik loop al een paar jaar nu te balanceren en te doseren en snap inmiddels dat dat blijvend is ! En het valt zeker niet mee. Betere dagen en slechte dagen. wisselen elkaar af. Soms zit ik ineens weer tijdje in de 'door-jakker-modus' om snel weer te merken dat dat niet gaat.
Dus herken je verhaal! Wat naar dat je man ziek is : hoop dat je wat steun hebt aan de vrouwen hier !

Groet
Luna

Miracle
Berichten van Miracle
Onderwerpen van Miracle
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 47

Bericht door Miracle » di 11 okt 2016 14:55

Bedankt voor jullie reacties en tips Babsi en Luna.
Doet me goed dat dit herkend word door meer dames.
En idd het valt niet mee met de toestanden hier, het trekt heel veel energie uit me.
Ik ben blij dat deze forum er is!

Groetjes Miracle

Mymi
Berichten van Mymi
Onderwerpen van Mymi
Menopauzejaar: 2015
Leeftijd NU: 54

Bericht door Mymi » wo 12 okt 2016 13:12

Hallo dames,

Ik ervaar precies hetzelfde, nu het kouder wordt ga ik weer overal mijn spieren voelen,mijn benen, armen,nek, schouders, alles doet zeer.
Zou de zon het doen dat die lekker je spieren opwarmen en dat je dan nergens last van hebt, en nu is de zon weg en is het kouder en hup overal pijntjes weer, bah.
Ik ga maar weer vitamine D slikken, de R zit weer in de maand en weer wat vaker magnesium, misschien dat dat helpt.
Over 2 weken heb ik lekker een afspraak voor een massage staan, heerlijk, hopelijk helpt dat ook een beetje.
Sterkte allen.

Groet Mymi

Sunny
Berichten van Sunny
Onderwerpen van Sunny
Menopauzejaar: 2007
Leeftijd NU: 65

Bericht door Sunny » zo 01 dec 2019 00:00

Dag dames

Zat niet lekker in m'n vel door de weersverandering...misselijk...naar gevoel boven m'n linker borstbeen...onrustig...angstig en geen eetlust...enz...enz.
Ik was ook chagrijnig, moest echt uit de buurt zijn van mijn gezin...bàh...had echt een rot humeur!
Tegen de avond ging ik me wat beter voelen.
Nou maar afwachten wat de nieuwe dag gaat brengen, hoop dat het me wel beter gaat.

Moest dit even kwijt...dat lucht me op.

Groet, Sunny

Plaats reactie