Weerstand achteruit

Zelden is het één klacht die onze overgang tekent. De veelheid aan klachten en het omgaan daarmee valt niet altijd mee. Soms vallen ze je allemaal tegelijk lastig, of ervaar je iets wat niet zo bekend is
Mymi
Berichten van Mymi
Onderwerpen van Mymi
Menopauzejaar: 2015
Leeftijd: 54

Weerstand achteruit

Bericht door Mymi » ma 20 mei 2019 19:57

Hallo dames,

Wat ik de laatste tijd merk is dat mijn weerstand behoorlijk achteruit gaat.
Om een voorbeeld te noemen ik was bijvoorbeeld nooit verkouden, nu was ik 2 weken geleden verkouden en nu weer, daarbij voel ik me gewoon ook niet lekker, dat heb ik niet eerder mee gemaakt, in korte tijd zo snel weer verkouden.
Ik zorg goed voor me zelf, eet goed, voldoende fruit etc. en dan toch steeds me zelf niet lekker voelen.
Herkenbaar ?

Groetjes Mymi

Claire
Berichten van Claire
Onderwerpen van Claire
Menopauzejaar:
Leeftijd: 50

Re: Weerstand achteruit

Bericht door Claire » di 21 mei 2019 09:51

Hoi Mymi,

Dat mijn weerstand achteruit is gegaan, herken ik zeker.

Deze winter voor het eerst in lange tijd gelukkig slechts één keer aan de beurt geweest met de virussen (mijn menstruatie bleef maanden uit en daardoor ging het veel beter met mij). De jaren daarvoor twee tot drie keer. Ik heb het dan ook veel erger te pakken dan mijn gezinsleden (het duurt langer; ook het herstel) en ik ben veel vatbaarder (als er bijv. iemand niest of hoest in een winkel, ga ik gauw een andere route...).

Mss dat je gevoeliger bent geworden voor de pollen en daardoor meer snottert nu?

Ik kreeg van een overgangster hier de tip smoothies te maken toen ik ziek was voor een vitamineboost; het hielp èn was lekker.

Veel beterschap!

Groetjes,
Claire

Mymi
Berichten van Mymi
Onderwerpen van Mymi
Menopauzejaar: 2015
Leeftijd: 54

Re: Weerstand achteruit

Bericht door Mymi » di 21 mei 2019 11:58

Hoi Claire,

Bedankt voor je reactie, ik moest wel lachen..... ik doe dat namelijk ook altijd, als iemand in een winkel of zo hoest en proest loop ik ook altijd de andere kant op.

Ik pas altijd 1 dag in de week op mijn kleinzoon, hij gaat ook 2 dagen naar de crèche en hij is altijd verkouden, misschien steekt hij mij wel aan.

Ja misschien moet ik ook eens smoothies gaan maken, wie weet helpt het.
Ik ga straks kippensoep eten, er wordt gezegd dat dat een natuurlijke antibiotica is :D

Jij ook sterkte met alles.

Groetjes Mymi

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht