Een eierstok verwijderd

Soms komen vrouwen direkt in de menopauze door een ingreep. Zoals bij eierstokverwijdering.
Een baarmoederverwijdering brengt je niet direct in de menopauze, maar kan er wel voor zorgen dat de overgang ineens (meer) merkbaar wordt
Marijscorpio
Berichten van Marijscorpio
Onderwerpen van Marijscorpio
Menopauzejaar:
Leeftijd: 59

Een eierstok verwijderd

Bericht door Marijscorpio » ma 10 okt 2005 21:31

Hallo dames,

ik ben 45 zeker weten in de overgang, 9 maanden geleden flinke operatie gehad, eierstok met cyste van 2.400 gram verwijderd,

Alles gelukkig goedaardig, maar ik merk wel dat de hormoon productie nu wel op halve kracht loopt, en ik moet eerlijk toegeven dat ik mij daar zeer goed bij voel, het lijkt bij mij wel de omgedraaide wereld,

De menstruaties zijn ook zeer onregelmatig, om de drie of twee maanden. Ik krijg zelfs uit mijn omgeving te horen dat ik er zo goed uit zie, ik straal schijnbaar. Wie herkent dit. Ik voelde mij daarvoor veel beroerder, misschien had ik altijd wel teveel aan hormonen.

Ik heb ooit wel eens van mijn gynaecoloog gehoord, dat ik een typische Hollandse vrouw was,
gevoelig voor hormonen dus. In die tijd 16 jaar geleden dus voelde ik mij van heel de maand maar een week goed, er is nooit een verklaring voor gevonden, geen pilgebruik ook geen medicijnen voor gekregen,

Marijscorpio

Rita
Berichten van Rita
Onderwerpen van Rita
Menopauzejaar:
Leeftijd: 68

Re: Een eierstok verwijderd

Bericht door Rita » vr 14 okt 2005 16:11

Hallo Marij,

Ik ben ontzettend jaloers op je, maar van de andere kant is het voor jou natuurlijk alleen maar fijn.
Ik zou zeggen geniet.
Helaas kan ik dat niet zeggen met al die vervelende klachten.

Groetjes Rita.

Aike
Berichten van Aike
Onderwerpen van Aike
Menopauzejaar:
Leeftijd: 56

Bericht door Aike » ma 17 okt 2005 00:08

Hallo Marij

Wat fijn voor je dat het zoveel beter gaat na die operatie.
Zo zie je maar wat een invloed hormonen hebben op hoe wij ons voelen!
Ik hoop dat het lekker blijft gaan met je.

Tot leesz,
Aike

Renske
Berichten van Renske
Onderwerpen van Renske
Menopauzejaar:
Leeftijd: 65

Bericht door Renske » ma 17 okt 2005 11:29

Hoi Marij,

Ik ben heel blij voor jou dat je je nu wat beter voelt, na zo'n operatie en ook na de vervelende tijden die je daarvoor had. Ik begrijp hoe fijn dat moet zijn voor je.
Ik herken er ook wel wat in dat die hormonen je erg ziek kunnen maken en dat voor sommige vrouwen die vermindering van aanmaak juist er voor zorgt dat ze zich iets prettiger juist voelen.

Ikzelf had ook altijd veel ellende, altijd 2 weken ziek.
Ik merk dat die klachten inderdaad weg zijn.,
Ik heb alleen de pech, dat ik wel heel veel andere klachten heb gekregen en me niet echt lekker voel, maar we blijven hopen.

Ik gun het je dat van harte,

groetjes Renske

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht