Geopereerd

Soms komen vrouwen direkt in de menopauze door een ingreep. Zoals bij eierstokverwijdering.
Een baarmoederverwijdering brengt je niet direct in de menopauze, maar kan er wel voor zorgen dat de overgang ineens (meer) merkbaar wordt
Floortje1
Berichten van Floortje1
Onderwerpen van Floortje1
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 52

Geopereerd

Bericht door Floortje1 » zo 24 jun 2018 21:49

Hallo,

Op 8 juni j.l ben ik geopereerd. Mijn beide eierstokken zijn verwijderd en bleek een cyste van 12 x 7 cm te zitten.
De uitslag was gelukkig goed van wat onderzocht is. Het is allemaal snel gegaan en ik heb niet veel informatie gehad. Het moest weg, dat was het belangrijkste. Na de operatie kwamen de waterlanders, de hele dag. Nu zij we twee weken verder. Ik heb nog pijn en ja het humeur is niet zo best en het huilen is dichtbij. Onmacht, ik weet het niet. Ik ben normaal een bezige bij, buiten zijn, paardrijden, wandelen en fietsen en dat lukt nu allemaal niet.
Wat mensen om mee heen zeggen is nu kom je snel in de overgang......wat moet ik verwachten.
Ik was al anderhalf jaar niet meer ongesteld. Ik merk dat ik ga zoeken en lezen. Vandaar dat ik hier terecht ben gekomen.

Groetjes Floor.

Ingrid25
Berichten van Ingrid25
Onderwerpen van Ingrid25
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 52

Re: Geopereerd

Bericht door Ingrid25 » ma 09 jul 2018 14:32

Hallo

Ja zo maken we allen wat mee. Jammer dat de gynaecoloog er zo licht overheen gaan. Voor hun is het routine maar voor ons niet. Ik ben nu 14 dagen geleden geopereerd en heb sinds vrijdag bloedingen. Ik dacht er na de operatie vanaf te zijn. Ik heb ook geregeld vapeurs. Gelukkig mag ik straks wel even op consultatie gaan. Ben benieuwd.
Ze geven je ook niet veel uitleg wat mag en kan. Enkel rustig aandoen. Niet fietsen niet zwemmen niet bukken.....
Maar hoe ver je mag wandelen zegt niemand. Zelf je grens leren. Vindt dit wel moeilijk gr.

Veel succes jullie ook
groet, Ingrid

Plaats reactie