In de overgang door borstkanker

Soms komen vrouwen direkt in de menopauze door een ingreep. Zoals bij eierstokverwijdering.
Een baarmoederverwijdering brengt je niet direct in de menopauze, maar kan er wel voor zorgen dat de overgang ineens (meer) merkbaar wordt
Ritavdp
Berichten van Ritavdp
Onderwerpen van Ritavdp
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 61

In de overgang door borstkanker

Bericht door Ritavdp » wo 06 jul 2011 18:47

Hallo dames,

Ben nu bijna 5 jaar geopereerd van borstkanker, had een hormoongevoelige tumor en de hormonen moesten dus stil gelegd worden !!!! om de 4 weken spuit in de buik om de eierstokken stil te leggen, gevolgen: hevige opvliegers.
Over 2 jaar baarmoeder verwijderd.
Nog steeds opvliegers want moet mijn medicatie 5 jaar nemen.
Sedert een tweetal weken ben ik enorm vergeetachtig, kan maar niet geconcentreerd op mijn werk blijven en heb ontzettend schrik dat ik enorme flaters ga maken.
Hoe meer ik denk dat ik ga vergeten, hoe meer ik vergeet.
Heb echt hoofdpijn van na te denken, men zegt me iets en ik doe het niet onmiddellijk, vergeten.
Op mijn werk heb ik het enorm moeilijk, doe 3 call centers en haal de namen van de firma's door mekaar dat mijn baas me soms bekijkt van wat doet die nu ?

Doe facturatie, maak bestellingen, doe onder omslag, ga frankeren, een echte duizendpoot.
Had daar ook helemaal geen moeite mee en nu sla ik alles door mekaar.
Heb soms goesting om een hard te roepen of om op de muren te slaan om mijn onmacht kwijt te raken maar het lost niets op.
Ik heb het gevoel dat ik zweef, dat ik van deze planeet niet meer ben.
Ga met de auto werken en soms vraag ik mij af moet ik nu eerst de koppeling in duwen voor ik van versnelling verander, ongelooflijk, is mij nog nooit overkomen.

Moet ik iets vertalen, moet ik 10 maal de zin lezen en kan hem dan nog niet vertalen hoe het moet.
Vraag mij af, door het feit dat ze een, ja hoe zou ik het verwoorden, mij in gemaakte menopauze gebracht hebben als ik 47 was door mijn borstkanker ik deze klachten niet had.
Nu ben ik er bijna 53 en denk :roll: dat ik nu echt in mijn menopauze ben en al die nare verschijnselen heb want op het moment dat ik 47 was had de dokter een bloedafname gedaan en zei ze mij dat ik nog helemaal niet in mijn menopauze was.
Weet het niet meer, hoe meer ik erover nadenk hoe banger ik word.
Heeft iemand van jullie hiermee ook te maken ?

Rita

Mikaatje
Berichten van Mikaatje
Onderwerpen van Mikaatje
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 48

Re: In de overgang door borstkanker

Bericht door Mikaatje » wo 06 jul 2011 22:01

Hoi Rita,

Wat rot wat je allemaal hebt meegemaakt :(
Dat van vergeetachtigheid en het gevoel het controle verliezen herken ik wel.
Erg vervelend is dat. Als ik mijn dochter naar de kleuterschool breng, dan ben ik onderweg op de fiets al aan het bedenken wanneer ik moet remmen om de weg over te steken. Het is net of je geheugen je in de steek laat.
Veel sterkte hoor.

Groetjes Marga

Ritavdp
Berichten van Ritavdp
Onderwerpen van Ritavdp
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 61

Re: In de overgang door borstkanker

Bericht door Ritavdp » do 07 jul 2011 18:55

Hallo Marga

Bedankt voor de sterkte, heb vandaag weer een rotdag gehad op het werk.
Kan het niet beter vergelijken of de boeken van mijn bibliotheek in mijn hoofd zijn allemaal op de grond gevallen en als ik iets van informatie moet hebben vind ik de boeken niet terug.
Hoop dat dit ooit nog goed komt want voel mij hierdoor echt niet goed in mijn vel :(
Sta moe op en kom moe thuis, had er al aan gedacht mij iets bij de apotheker te halen voor concentratieproblemen maar gaat het iets uit helpen?

Mag ook niets van hormonen nemen voor mijn opvliegers door mijn borstkanker.
Mijn schoonzus heeft verleden maand een hersenbloeding gehad, zit daarmee ook in mijn hoofd natuurlijk en zoek al allemaal de symptomen op voor een hersenbloeding.

Er is iets gaande in mijn hoofd maar weet niet wat, wil weer normaal zijn
Voel mij soms niet meer van deze wereld, zou dit door de overgang komen ?
Voel mij ook angstig en paniekerig, voor het minste verschiet ik en ga 'een meter de hoogte in.
Soms vraag ik mij af: ziet iemand anders dat ik niet normaal doe ? heeft mij nog niemand iets gezegd behalve mijn man, schat je hebt het licht vergeten uitdoen, schat je hebt de kastdeur laten openstaan enz....
Als ik in mijn bed lig heb ik het gevoel of ik op wolken zweef :shock: denk dat ik van een andere planeet kom.
Voel mij echt rot en hoop dat dit vlug voorbij gaat..

Rita

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht