Eierstokken verwijderd en nu 6 jaar verder....

Soms komen vrouwen direkt in de menopauze door een ingreep. Zoals bij eierstokverwijdering.
Een baarmoederverwijdering brengt je niet direct in de menopauze, maar kan er wel voor zorgen dat de overgang ineens (meer) merkbaar wordt
MoniqueL
Berichten van MoniqueL
Onderwerpen van MoniqueL
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 54

Eierstokken verwijderd en nu 6 jaar verder....

Bericht door MoniqueL » ma 31 okt 2016 20:10

Hallo,

ik ben Monique en vandaag voor het eerst dit forum gevonden toen ik op zoek was naar oorklachten (suizen, plop oren :shock: , " woozy" hoofd ) en nu kom ik ineens heel veel van die klachten tegen op een overgangsforum. Ben best blij! Herkenning is altijd zo fijn. Toch heb ik een vraag; ik heb 7 jaar geleden borstkanker gehad, i.p.v. hormoontherapie welke ik 5 jaar moest doen heb ik er voor gekozen mijn eierstokken te laten verwijderen. Bam, overgang! Meteen en acuut, veel opvliegers welke de afgelopen jaren echt wel minder zijn geworden maar ik heb ze nog steeds. Maar dat was eigenlijk hoofdzakelijk de enige klacht; opvliegers. Verder wat drogere slijmvliezen maar dat heeft zich weer aardig hersteld gek gezegd.Maar......

Nu sinds een jaar loop ik met allerlei vage klachten, kan het zijn dat mijn lijf mijn natuurlijke overgang had gepland op mijn 51e ? :lol: En ga ik nu alsnog mijn deel krijgen ? Zijn er meer vrouwen die zonder eierstokken toch een overgang mee maken die jaren kan duren ? En kunnen overgangsklachten na zoveel jaar alsnog inzetten? Zoals gezegd was het oor verhaal een feest der herkenning en ben ik alleen maar blij dat ik niet de enige ben ;)

Groetjes,
Monique

Nicolet
Berichten van Nicolet
Onderwerpen van Nicolet
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 54

Re: Eierstokken verwijderd en nu 6 jaar verder....

Bericht door Nicolet » di 08 nov 2016 00:12

Hallo Helene,

De overgang duurt de nodige jaren natuurlijk, die doet er zijn tijd over. Meestal wel wat meer dan 5 jaar.
En het is inderdaad ook nog maar net hoe het in jouw genen vastligt

Nicolet

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht