Geen baarmoeder toch bruin bloed

Soms komen vrouwen direkt in de menopauze door een ingreep. Zoals bij eierstokverwijdering.
Een baarmoederverwijdering brengt je niet direct in de menopauze, maar kan er wel voor zorgen dat de overgang ineens (meer) merkbaar wordt
Maya
Berichten van Maya
Onderwerpen van Maya
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 50

Geen baarmoeder toch bruin bloed

Bericht door Maya » di 24 jun 2014 11:01

Hallo dames

Het ging zo goed met me! Maar sinds gister gieren de zenuwen weer door mijn lijf.
Ik heb sinds 2007 geen baarmoeder en eileiders meer alleen mijn eierstokken zitten er nog in. Ik heb regelmatig last van schimmelinfecties en dacht gisteravond dat ik er weer last van had en ik voelde met mijn vingers om te kijken of het inderdaad zo is... Misschien raar dat ik dat doe maar zo kan ik zien of het brokkelig van structuur is. Ik haalde tot mijn grote schrik wat slijm mee wat er bruinig uitzag ....en meteen sloeg de schrik om mijn hart.
Er is ruim een jaar geleden een uitstrijkje gemaakt want ik had een contactbloeding en deze was goed. Omdat ik toch bij de huisarts moest zijn voor mijn injectie vitamine b12 heb ik het gevraagd aan de assistente en ze zei dat ik het even in de gaten moest houden. Anders toch weer een uitstrijkje ....alleen dat wachten op de uitslag vind ik al een hel.

Zijn er vrouwen die dit herkennen?

Groetjes van Maya

Josephine
Berichten van Josephine
Onderwerpen van Josephine
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 57

Re: Geen baarmoeder toch bruin bloed

Bericht door Josephine » vr 27 jun 2014 11:16

Hoi Maya,

Ik heb ook geen baarmoeder meer en wist niet beter dat ik dan ook geen baarmoeder-mond meer heb. Ik had een hele grote vleesboom en heb ook een operatiewond over mijn hele buik overdwars, dus van beneden naar de navel toe. Volgens mij had ik het toen ook gevraagd maar weet het niet meer zeker en laat dus ook geen uitstrijkjes meer doen. Ik was toen 39.
Het feit dat jij nog een baarmoeder-mond heb zou dan toch misschien kunnen verklaren dat je af en toe bruin bloed verliest? Misschien even n.a.vragen bij je huisarts dan ben je misschien er geruster op.
Sterkte
Groetjes Josephine

Maya
Berichten van Maya
Onderwerpen van Maya
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 50

Re: Geen baarmoeder toch bruin bloed

Bericht door Maya » vr 27 jun 2014 12:00

Josephine,

Ik kon toen kiezen of ik wel of geen baarmoederhals wilde. En door de informatie die ik erover had gevonden zou het misse van een baarmoederhals best een impact op je sexuele beleving kunnen hebben en omdat ik 38 jaar was wilde ik de baarmoederhals behouden. Er is toen ook gezegd dat ik daardoor ook uitstrijkjes moet laten maken. Als ik achteraf bekijk weet ik niet eens of het wel bloed was....Stom dat ik ook niet ben wezen kijken... Ik heb ongeveer 1.5 jaar geleden een uitstrijkje gehad en die was goed maar ik laat volgende week er weer een doen.

Groetjes van Maya

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht