Eierstok verwijderd

Soms komen vrouwen direkt in de menopauze door een ingreep. Zoals bij eierstokverwijdering.
Een baarmoederverwijdering brengt je niet direct in de menopauze, maar kan er wel voor zorgen dat de overgang ineens (meer) merkbaar wordt
Christaa
Berichten van Christaa
Onderwerpen van Christaa
Menopauzejaar:
Leeftijd: 52

Eierstok verwijderd

Bericht door Christaa » ma 04 nov 2013 11:32

Hallo allemaal,

In juni ben ik geopereerd voor de endometriose pijnaanvallen die ik had. Er is een eierstok verwijderd met een grote cyste. Daarbij kwam de officiële diagnose endometriose (uit mijn bloed en vanwege de cystes en endohaarden die in mijn lichaam zaten). Ik slik nu de pil door en heb vanaf juni 2x een doorbraakbloeding gehad. Pijnaanvallen heb ik niet meer. Maar erg veel last van extreme moeheid, pijn (soort zenuwpijn) in mijn rug, bil, been. Nu heb ik ook afgelopen weken last van hevig transpireren, duizeligheid, misselijk en soms diarree. Kortom klachten die ook bij de overgang horen.

Zit ik nu "kunstmatig" in de overgang, door het doorslikken van de pil of gaat de echte overgang nu intreden door het pilgebruik heen..? Wie herkent deze klachten, stoppen met de pil is geen optie voor mij...en eerlijk gezegd heb ik ook geen zin in een zwaarder hormoon medicijn.

Christaa

• Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht