Rugpijn

Soms komen vrouwen direkt in de menopauze door een ingreep. Zoals bij eierstokverwijdering.
Een baarmoederverwijdering brengt je niet direct in de menopauze, maar kan er wel voor zorgen dat de overgang ineens (meer) merkbaar wordt
Artesia
Berichten van Artesia
Onderwerpen van Artesia
Menopauzejaar: Overgang door ingreep
Leeftijd NU: 60

Rugpijn

Bericht door Artesia » wo 02 mei 2012 12:58

Hallo dames!

Naast slappe en soms pijnlijke benen, een ijl gevoel in het hoofd en veel maaglast heb ik er weer een klacht bij :cry:
Als ik 's morgens opsta doet de rechterkant van mijn bovenrug pijn, inclusief de ribben aan die kant.
Het is een dof gevoel, net alsof ik zwaar getraind hebt.
In de loop van de dag gaat de pijn voor het grootste gedeelte weg.
Kan dit ook met de overgang te maken hebben?

Artesia

Vonne
Berichten van Vonne
Onderwerpen van Vonne
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 56

Re: Rugpijn

Bericht door Vonne » zo 06 mei 2012 10:53

Hallo

Ik bezoek het forum om te kijken of mensen ook vage rugklachten hebben, zie ik you topic. :)
Ik heb regelmatig terugkerend last van mijn rug. Niet echt pijn, maar zo'n zeurend, drukkend gevoel. Ik heb het alleen aan de linkerkant van mijn rug. Net zoals ik af en toe pijn heb in 1 borst, ook links.
Zoals gezegd, het is niet echt pijn, maar een drukkend, soms doof gevoel.
Misschien herkent iemand dit ook? In ieder geval sterkte, Artesia.

Vonne

Josephine
Berichten van Josephine
Onderwerpen van Josephine
Menopauzejaar:

Bericht door Josephine » di 08 mei 2012 17:10

Hoi,

Ik heb ook regelmatig een drukkend gevoel maar dan met name op een klein plekje op het borstbeen, soms steken in de linkerborst en af en toe in linker schouderblad. Maar inderdaad altijd alleen maar links.
Het valt me inmiddels op dat ik het meest last heb tijdens de ovulatie/menstruatie. Daartussen is het minder.
Wat ik wel vaak voel is dat als ik op mijn linkerzijde lig het net is of ik een kloppende spier voel, precies ter hoogte van mijn linkerborst onder de oksel, op het ribgedeelte.

Iedereen sterkte met al die vervelende klachten.

Groetjes Josephine

Artesia
Berichten van Artesia
Onderwerpen van Artesia

Bericht door Artesia » ma 14 mei 2012 10:49

Hallo Vonne,

We hebben ws dezelfde klachten. Jij links en ik rechts. Moesten we samenwonen konden we nog altijd samen de vuilbakken buitenzetten, ieder aan 1 oor :D
Alle gekheid op een stokje, bij mij is het ook een zeurende pijn in de bovenrug. Het valt dikwijls voor dat als ik bv in een zetel zit tegen ene hoge rugleuning de pijn begint.
Ook stekende pijn in mijn borst hoort er bij.
Aan ouder worden is echt niets goeds :cry:

Groetjes
Artesia

Artesia
Berichten van Artesia
Onderwerpen van Artesia

Bericht door Artesia » ma 14 mei 2012 10:51

Josephine,

Ik heb aan mijn rechterborst zo'n plek die heel pijnlijk aanvoelt als je er aan komt.
En als ik bv een inspanning doe dan is het net of mijn borstspieren aan de rechterkant verkrampen.

Groetjes, Artesia

Josephine
Berichten van Josephine
Onderwerpen van Josephine
Menopauzejaar:

Bericht door Josephine » wo 16 mei 2012 13:09

Hoi Artesia,

ja ik herken het. Het voelt aan alsof mijn bovenlichaam in een lichte kramp zit. Met af en toe stekende pijn in de borst, oksel of linker schouderblad. Ook soms vermoeide rug.
Met name richting ovulatie/menstruatie heb ik hier meer last van.
Ik neem nu ook regelmatig valeriaan in om te ontspannen in de hoop dat de borstkas minder onder spanning staat en dat helpt me wel.

Sterkte met alles.

Groetjes Josephine

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht