Kunstmatige overgang

Soms komen vrouwen direkt in de menopauze door een ingreep. Zoals bij eierstokverwijdering.
Een baarmoederverwijdering brengt je niet direct in de menopauze, maar kan er wel voor zorgen dat de overgang ineens (meer) merkbaar wordt
Jeunesse
Berichten van Jeunesse
Onderwerpen van Jeunesse
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 33

Kunstmatige overgang

Bericht door Jeunesse » zo 01 jan 2012 23:07

Hallo dames

Na hier het een en het ander gelezen te hebben, werd het eens tijd om mij te registreren.

Ik werd via Zoladex in een kunstmatige overgang gebracht omwille van zware endometriose.

Ik heb vaak last van een "raar" en "eng" gevoel in mijn hoofd dat start in mijn achterhoofd.

Ik heb al meerdere verhalen omtrent dit raar gevoel hier gelezen.
Daarom mijn vraag:

Zijn er al personen waarbij dit zomaar is voorbij gegaan of die iets gevonden hebben waardoor dit gevoel niet meer voorkomt?

Alvast bedankt!

Jeunesse

Leentje
Berichten van Leentje
Onderwerpen van Leentje
Menopauzejaar: 2009
Leeftijd NU: 60

Re: Kunstmatige overgang

Bericht door Leentje » ma 02 jan 2012 17:01

Hallo Jeunesse

Mijn zus had net als jou zware endometriose en is ook in een kunstmatige overgang gebracht. Haar eigen schoonbroer is gynaecoloog en had haar verwittigd voor de symptomen : opvliegers en noem maar op. Symptomen van een kunstmatige overgang

Als ik naar mijn eigen kijk moet ik wel zeggen dat ik van de hormonenpillen (niet te vergelijken met jou medicatie) ook wel een raar hoofd kreeg. Ben toen overgeschakeld op andere pillen.
Medicijnen kunnen inderdaad nare nevenwerkingen hebben.
Maar de overgang en zeker als het zo bruusk is zoals bij jou, kent ook rare symptomen. En ik spreek echt uit ondervinding !!! Soms verdwijnen ze en komen er weer andere...

Hopelijk betert het bij jou ( ook je endometriose ) Bij mijn zus is het nu verdwenen ( zij was iets in de 30 toen ze het had )
Het beste !!!
Leentje

Jeunesse
Berichten van Jeunesse
Onderwerpen van Jeunesse
Menopauzejaar:

Bericht door Jeunesse » ma 02 jan 2012 19:59

Bedankt voor je berichtje.

Bij mij waren het ook injecties dat ik kreeg. Maar ik moet eerlijk bekennen dat ik al opvliegers had en een raar gevoel in mijn hoofd voor ik deze injecties kreeg. Teken, denk ik, dat de endo zorgt voor een hormonale disbalans.
Maar met de inspuitingen werd alles nog wat erger. Opvliegers, maaglast, misselijk, raar gevoel in mijn hoofd, en nog veel meer...

Na mijn operatie is het rare gevoel in mijn hoofd wel wat beter, maar het blijft. En ik moet zeggen dat het zo een beetje een cyclus volgt.
En dan sla ik in paniek dat dit zal blijven he.
Is het nog teruggekomen bij haar?

Jeunesse

Leentje
Berichten van Leentje
Onderwerpen van Leentje
Menopauzejaar: 2009
Leeftijd NU: 60

Bericht door Leentje » di 03 jan 2012 12:30

Hallo Jeunesse

Bij mijn zus is de endometriose weggebleven. Zij heeft een spiraal laten plaatsen en is nu begin veertig en net zoals mezelf al in de echte menopauze. ( ikzelf was ook maar 39 toen mijn menstruaties wegbleven )Zij moet nog iets van pillen bijnemen en daar soms wat mee schipperen omdat de opvliegers er nog door komen. Dus nog hormonale schommelingen...

Een raar hoofd heeft zij nooit gehad....ik wel ( van de pillen denk ik )

Waar jij het van hebt weet ik natuurlijk niet maar alleszins toch hormonaal als ik het zo lees. Je bent natuurlijk nog jong en dan ik het niet leuk die ongemakken al te hebben.
Hopelijk verdwijnen je nare symptomen zodat je niet meer zo ongerust moet zijn...( zeker op jou leeftijd )

Groetjes Leentje

Jeunesse
Berichten van Jeunesse
Onderwerpen van Jeunesse
Menopauzejaar:

Bericht door Jeunesse » di 03 jan 2012 19:25

Hallo dames

Goed voor haar dat het is weggebleven. Het is een naar en raar beestje die endo.

Ik hoop dat het stilletjes zal overgaan. Dat ik op een dag zal denken: tjien het is toch even geleden, dat raar gevoel.

en jong of oud, het is nooit leuk he. Maar ik hou mijn hart al vast als ik in de menopauze zal gaan ;)

Jeunesse

Peetrie54
Berichten van Peetrie54
Onderwerpen van Peetrie54
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 61

Bericht door Peetrie54 » vr 18 mei 2012 18:54

Ha Jeunesse,

Ik heb twee jaar geleden die injecties ook gehad, 6 stuks, 6 maanden. Vanwege vleesbomen. Kwam acuut in de overgang, opvliegers en een stijf, stram lijf. Verder viel het wel mee. De bedoeling was om de bloedingen te stoppen en te zorgen dat de vleesbomen kleiner zouden worden, maar na de kuur begon mijn cyclus gewoon weer met maandelijkse menstruaties.
Het is een paardenmiddel en natuurlijk niet goed voor je balans.

Peetrie

Gesloten