Baarmoeder eruit of niet ik twijfel

Soms komen vrouwen direkt in de menopauze door een ingreep. Zoals bij eierstokverwijdering.
Een baarmoederverwijdering brengt je niet direct in de menopauze, maar kan er wel voor zorgen dat de overgang ineens (meer) merkbaar wordt
Marian61
Berichten van Marian61
Onderwerpen van Marian61
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 58

Baarmoeder eruit of niet ik twijfel

Bericht door Marian61 » wo 28 dec 2011 15:29

Hallo allemaal,

Ik ben Marian en 50 jaar, al 2 jaar loop ik te sukkelen met mijn menstruatie.
Ik had het heel hevig enorme stolsels, kon de deur niet uit of het liep langs mijn benen, en door mijn kleding.

Ik heb een spiraal gehad, waardoor het ook niet stopte en ik kwam in een korte tijd meer als 2 kilo aan, dus die heb ik eruit laten halen, na een periode hebben ze mijn baarmoeder slijnmvlies weg gebrand, maar ook hierna bleef ik vloeien het was niet veel tot oktober dit jaar, toen was het weer terug bij af.

Heb het een poosje aangezien en ben toen in november naar de gynaecoloog terug gegaan, en het enige wat ik nog kon doen is mijn baarmoeder eruit laten halen. Ik heb de beslissing genomen om dat te doen, nu gebeurd dit 03 januari aanstaande, maar na het consult aan mijn gynaecoloog, stopte mijn menstruatie de volgende dag en tot op de dag van vandaag heb ik geen bloedverlies gehad, dit is nu bijna 4 weken, dit heb ik in de afgelopen twee jaar niet gehad zo'n lange tussentijd.

Nu begin ik zo te twijfelen of ik mijn baarmoeder weg zal laten halen, ik hoor van de verschillende berichten, dat je geen zin in seks meer hebt en dat je er dik van wordt? Dat vind ik zo erg als ik dik zou worden en geen zin in seks meer zou hebben. Klinkt misschien raar maar het spookt allemaal door mijn hoofd, en ik weet niet of ik het nu af moet bellen of niet, want als het ineens 04 januari begint, dan kan ik mezelf wel voor mijn kop slaan. Ik weet het niet meer.

groeten Marian

Desi
Berichten van Desi
Onderwerpen van Desi
Menopauzejaar: 2009
Leeftijd NU: 56

Re: Baarmoeder eruit of niet ik twijfel

Bericht door Desi » wo 28 dec 2011 19:50

Hallo Marian,

Dit lijkt mijn verhaal wel. Bij mij stopte het drie dagen voor de operatie en dat terwijl ik al maanden aan een stuk vloeide. Ik heb de operatie afgeblazen en ben nooit meer ongesteld geweest. Dat is nu dik twee jaar geleden.
Hele erge menstruaties die weken tot maanden kunnen duren passen wel bij de overgang, maar hoe lang het duurt en of het nu bij jou echt weg zal blijven, weet niemand natuurlijk.

veel succes met je beslissing!

Groetjes, Desi

Lee64
Berichten van Lee64
Onderwerpen van Lee64
Menopauzejaar: 2017
Leeftijd NU: 55

Bericht door Lee64 » wo 28 dec 2011 20:35

Hoi Marian,

Ik snap je dilemma. Maar stel dat je de operatie afzegt en je begint toch weer onverhoopt te vloeien, wil dat niet zeggen dat je nooit meer geopereerd kunt worden? Ok, niet op 3 januari, je zal weer opnieuw ingepland moeten worden maar het kan nog steeds natuurlijk.
En blijft je menstruatie wel echt weg dan is het afzeggen dus niet voor niets geweest. Kijk het nog even aan zou ik zeggen. Op 2 januari kan je nog afbellen.

Sterkte ermee,
groetjes Lee

Yolanda19622
Berichten van Yolanda19622
Onderwerpen van Yolanda19622
Menopauzejaar: Baarmoeder verwijderd
Leeftijd NU: 57

Bericht door Yolanda19622 » wo 28 dec 2011 22:19

Hoi marian,

Bij mij is mijn baarmoeder verwijderd op 32 jarige leeftijd.
Maar ik heb niet te symptomen gehad die jij beschrijft, alleen ben ik wat in gewicht toegenomen.
Ik woog eerst 45 kilo en nu weeg ik er 63, maar daar zitten ook 10 kilo van t stoppen met roken aan.
Ik heb er echt geen spijt van gehad, ik had namelijk een verzakking, en verklevingen, sliep heel erg slecht en ik had ontzettend veel pijn.
Ik kon niet anders dan dat hij eruit moest.
Bij mij is het vaginaal gedaan.
Ik wens je heel veel sterkte.

Groet Yolanda

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht