1 eierstok verwijderd

Soms komen vrouwen direkt in de menopauze door een ingreep. Zoals bij eierstokverwijdering.
Een baarmoederverwijdering brengt je niet direct in de menopauze, maar kan er wel voor zorgen dat de overgang ineens (meer) merkbaar wordt
Carin
Berichten van Carin
Onderwerpen van Carin
Menopauzejaar:
Leeftijd: 57

1 eierstok verwijderd

Bericht door Carin » do 11 aug 2011 10:21

Hoi dames,

ik heb een vraagje sinds 2005 is bij mij 1 eierstok verwijderd i.v.m. endometriose en als ik terug denk is een driekwart jaar later allerlei kwalen ontstaan. Nu werd mij gezegd dat je daar niet van in de overgang kan geraken als je 1 eierstok mist maar ik heb daar mij twijfels over of het is toeval....
Zijn er meerdere van jullie die zo ervaring hier mee hebben ben daar erg benieuwd naar.

gr Carin

Greta51
Berichten van Greta51
Onderwerpen van Greta51
Menopauzejaar: 2005
Leeftijd: 61

Re: 1 eierstok verwijderd

Bericht door Greta51 » do 11 aug 2011 11:36

Hoi Carin,

Ik heb dezelfde ervaring, ook bij mij is jaren geleden 'een eierstok verwijderd en een half jaar later begonnen de hartoverslagen, nog geen opvliegers, dat niet.
Toen legde ik geen link met de overgang maar nu ik jouw verhaal lees vind ik het wel erg toevallig!

Groet
Greta.

Lia
Berichten van Lia
Onderwerpen van Lia
Menopauzejaar:
Leeftijd: 62

Bericht door Lia » do 11 aug 2011 12:31

Beste Carin,

In 2005 was je al 43. Een leeftijd waarop de overgang al begonnen is en bij veel vrouwen overgangsverschijnselen merkbaar gaan worden of al volop aanwezig zijn
Tel daarbij op een operatie die flink wat impact heeft op de hormoonhuishouding......

Lia

Carin
Berichten van Carin
Onderwerpen van Carin
Menopauzejaar:

Bericht door Carin » zo 14 aug 2011 09:22

Hallo Greta

Bedankt voor je antwoord en herkenning. Zoals Lia zegt, ik was natuurlijk al jaren daarvoor in aanloop naar mijn overgang.
Die hormonen ook.

En nu ben ik haast 50 dus hopelijk gaat het nu met een sneltrein ben het helemaal zat met al de kwalen.

Carin

Jamilla
Berichten van Jamilla
Onderwerpen van Jamilla
Menopauzejaar:

Bericht door Jamilla » vr 31 aug 2012 08:00

Hoi,

Ook ik mis een eierstok door een cyste.

Ik ben daarna ook veranderd. Vooral op het geestelijk vlak voelde ik me anders.

Ik heb het geweten aan de operatie en verwerking ervan maar ik ben nooit meer die vrouw geworden die ik voorheen was.

Men zegt hier verschillende dingen over. Mijn huisarts zei; de andere eierstok neemt het gewoon over. De internist zei; dat moet effect hebben op je hormonen. Tja...dan weet je ook niet hoe het werkelijk is. Toch merken wij dus veranderingen.

Groetjes, Jamilla.

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht