Klachten na stressvolle periode

Soms komen vrouwen direkt in de menopauze door een ingreep. Zoals bij eierstokverwijdering.
Een baarmoederverwijdering brengt je niet direct in de menopauze, maar kan er wel voor zorgen dat de overgang ineens (meer) merkbaar wordt
Troelaatje
Berichten van Troelaatje
Onderwerpen van Troelaatje
Menopauzejaar: Baarmoeder verwijderd
Leeftijd: 59

Klachten na stressvolle periode

Bericht door Troelaatje »

Dag meiden allemaal...

Hoe gaat het met jullie? ik heb nog steeds last van van alles...pfff...
Ik heb ook veel stress te verwerken gehad afgelopen jaar en zit nu weer midden in een mindere fase... angst, stress, maalgedachtes zeer en druk op borstbeen, oorgesuis, onrust.
Heb nu veel vrij en kan doen en laten wat ik wil maar geeft ook geen fijn gevoel. Het nare is er gewoon...
Het stomme is als ik denk dat het weer wat beter gaat dat ik ervan overtuigd ben nu ben ik er vanaf maar het tegendeel is... dan krijg ik weer angst voor de angst..slik minimaal ad en denk dan weer zal ik miss weer verhogen ...en zo maal ik maar door.
Het coronavirus helpt ook niet mee...het ligt als een deken over mijn schouders.. t is zoals het is. Doe yoga en mediteer...Zo, weer ff van me af geschreven ..nog meer andere lotgenotes die die behoefte hebben?

Alvast dank..
troelaatje
Gaby
Berichten van Gaby
Onderwerpen van Gaby
Menopauzejaar: 2011
Leeftijd: 64

Re: Klachten na stressvolle periode

Bericht door Gaby »

Hallo Troelaatje,

Ik schreef net al een stukje, maar vroeg me af of jij deze klachten pas in de overgang hebt gekregen.
Die oorsuizen die herken ik ook heel goed en ook de angsten.
Heb jij ook langere periodes gehad dat het goed ging, dat je het gevoel had, ik ben er doorheen?
Zelf heb ik wel periodes gehad dat ik dacht dat ik er bijna doorheen was, maar de laatste tijd voel ik me inderdaad weer heel snel gestrest, door soms grote dingen maar ook door kleinere dingen. Ik moet mijzelf dan echt bij elkaar rapen en mijn ratio aanspreken, mijzelf toespreken, maar soms denk ik echt nou ja dit is bizar dat ik hier stress door krijg. Ook totaal niet uit te leggen aan mensen die dit niet kennen:(
Het gekke is dat ik soms ook een dag kan hebben dat ik me super relaxed kan voelen, en dan ontkom ik toch niet aan de gedachte dat het toch ook nog steeds hormoonschommelingen kunnen zijn.
Veel sterkte met alles!

Groet,
Gaby
Dorothea
Berichten van Dorothea
Onderwerpen van Dorothea
Leeftijd: 64

Bericht door Dorothea »

Hallo Troelaatje en Gaby,

Ook hier nog steeds meer dagen rot voelen dan goed. De Corona crisis helpt er niet aan mee, om me eens wat rustiger te kunnen voelen. Zit ook thuis nu, maar echt beter ga ik me daar ook niet mee voelen.

Las laatst van iemand die na 17 jaar pas de rust had gevonden, dus daar houd ik me maar aan vast. Ik ben nu 13 jaar bezig, begon op m'n 50 met dezelfde klachten hoewel toch echt wel in mindere mate heb ik nog steeds, de mindere mate kan ook door de acceptatie komen, het is niet anders dus we moeten gewoon erdoorheen, soms kom ik nog wel in opstand, maar dat verergert de klachten (erge hoofdpijn, oorsuizen, niet slapen) weer door.

Kop op dus, altijd weer "fijn" om van jullie, oud gediende iets te horen en me niet zo alleen te voelen in deze hormoon schommelingen tijd, want overgang wil ik het niet meer noemen. Hormonen die niet meer in balans zijn gekomen, dat denk ik maar. Elk jaar heb ik een groots bloedonderzoek en elk jaar ben ik kerngezond, het enige wat afwijkt zijn de hormoonwaardes.

Sterkte en blijf gezond.
Dorothea.
Ghiske
Berichten van Ghiske
Onderwerpen van Ghiske
Menopauzejaar:
Leeftijd: 62

Bericht door Ghiske »

Hallo Dorothea en lotgenoten

Ik ben ook 61 en heb nog heel veel klachten.
Vooral droge pijnlijke ogen, spierpijnen en nu de laatste 2 weken nog iets nieuws erbij. 's Morgens nu als ik juist opsta braakneigingen en druk op de borst. Dit duurt ongeveer 2u. En dan valt het mee.
Ook een raar gevoel in mijn keel. Of er een brok zit dat niet naar beneden gaat of naar boven.
Huisarts zei slokdarmontsteking maar met pillen helpt er niks aan.
Nu maandag maar alweer bloedonderzoek om schildklier te checken!
Wanneer stopt dit!

Ghiske
Erna1954
Berichten van Erna1954
Onderwerpen van Erna1954
Leeftijd: 66

Bericht door Erna1954 »

Hallo dames,

Hier ook een oudgediende die nog steeds, of moet ik zeggen, alweer van allerlei klachten heeft. Is een tijdje heel goed gegaan dus dacht ik yes, ik ben er doorheen. Nou niets is minder waar. Voel me heel erg raar in mijn hoofd weer, last van mijn ogen, onrust, hartkloppingen, huilen pfff, een pot ellende. Heb vorige week oxazepam gekregen om rustig te worden, maar of het nou echt helpt weet ik niet hoor. Heb ook weer die angsten, bang om van alles te mankeren, durf ook bijna niet meer naar artsen toe, heb letterlijk een fobie hiervoor. Om radeloos van te worden.
Zou dit ooit stoppen, ben bang dat telkens als ik een stressvolle periode achter de rug heb, de ellende weer van voren af aan begint. Herkennen jullie dit ook. Jammer dat de omgeving hier nog steeds na al deze jaren niet mee om kan gaan. Ik snap dat zij het niet begrijpen, ik begrijp het zelf ook niet.
Ben nog steeds blij met deze site, lees hier ook vaak om steun en herkenning. Dank jullie daarvoor.

Verdrietige Erna

Ik wilde even dit gedicht voordragen hoop dat t mag . Vette pech,

Al 30 jaar strijd ik mijn leven,
Gevoel van machteloosheid,
Waarheen moet dit lijden leiden,
Het doet zo’n pijn het onbegrip.
Ook ik weet niet waar ik moet zoeken,
Help me naar de juiste weg,
Ik heb hem nog niet gevonden
Maar geef niet op dus vette pech

Hormonen, whiplash,schildklier, stress
Geef mij het antwoord dan weet ik wat te doen,
Stress vermijden kan haast niet,
Maar leer mij er mee omgaan alsjeblieft,
Soms gaat t tijden goed, dan ineens weet slecht.
Hoe kan dat nou, leid mij de weg
Leer mij te leven met deze vette pech
Ghiske
Berichten van Ghiske
Onderwerpen van Ghiske
Menopauzejaar:
Leeftijd: 62

Bericht door Ghiske »

Hallo Troelaatje en andere lotgenoten,

Uit de uitslag van mijn bloed was alles ok! Endocrinoloog zei hier zit een hele gezonde vrouw voor me.
Oh ja! Waar komen mijn klachten dan van???
Geen antwoord!
Behalve je zult wat stress hebben.
Spierpijn kan ik nog mee leven maar van die ogen word ik gek! Nu denk ik dat het komt door de oogdruk druppels want heb hoge oogdruk . Bijsluiter gelezen en daar kun je ook van alles van krijgen!

Sterkte allemaal

Ghiske!
Plaats reactie