Nova sure

Soms komen vrouwen direkt in de menopauze door een ingreep. Zoals bij eierstokverwijdering.
Een baarmoederverwijdering brengt je niet direct in de menopauze, maar kan er wel voor zorgen dat de overgang ineens (meer) merkbaar wordt
Marquarita69
Berichten van Marquarita69
Onderwerpen van Marquarita69
Menopauzejaar:
Leeftijd: 50

Nova sure

Bericht door Marquarita69 » ma 20 mei 2019 19:35

Hallo allemaal,

Zijn er meerdere vrouwen die na de novasure heftig in de overgang zijn gekomen?
In sept 2018 geholpen ad novasure en nadien erg nare dingen gekregen.
Zoals wazig in mijn hoofd, hartkloppingen van 200 slagen, opgenomen in het ziekenhuis hiermee.(Blijkt een Avnrt te zijn)
Rillerig en het koud hebben.
Angstig gevoel van binnen en ga zo maar door.

Vriendelijke groet Marquarita

Dorothea
Berichten van Dorothea
Onderwerpen van Dorothea
Menopauzejaar: Baarmoeder verwijderd
Leeftijd: 62

Re: Nova sure

Bericht door Dorothea » di 21 mei 2019 11:18

Hoi Marquarita,

Ik heb ook nova sure gehad, maar ik zat toen al heftig in de overgang, dus de klachten die jij beschrijft had ik al, en kwamen niet door de behandeling.

sterkte,

Dorothea.

Marquarita69
Menopauzejaar:

Bericht door Marquarita69 » vr 24 mei 2019 11:22

Hallo Dorothea,

Dank je voor je reactie.

Groetjes Marquarita

Janice
Berichten van Janice
Onderwerpen van Janice
Menopauzejaar:
Leeftijd: 53

Bericht door Janice » wo 29 mei 2019 14:33

Hallo Marquarita

Als dit het gevolg is van je behandeling zou ik het zeker bij het ziekenhuis melden! Je hoort door een medische behandeling eigenlijk niet in de overgang te komen, tenzij je dit van te voren duidelijk is verteld. Als patienten blijven zwijgen, verandert er ook niets bij de behandelaren. Ik ben zelf door een embolisatie in een klap in de overgang gekomen en heb in het begin ook allemaal nare klachten gehad zoals opvliegers en haaruitval. Ik had hier helemaal geen zin in en ben op zoek gegaan naar natuurlijke alternatieven voor hormoon therapie.
Ik slik nu diverse supplementen, waaronder fenegriek/lijnzaadthee (hebben beide een sterk phyto-oestrogene werking) die ik zelf uit verse zaden trek voor mij tot nu toe echt het beste lijkt te werken. Ik heb sindsdien geen enkele opvlieger meer gehad en nu hoop ik dat ook de haaruitval binnen afzienbare tijd verdwijnt.
Ik heb wel een melding gemaakt bij de klachtenfunctionaris van het ziekenhuis en binnenkort volgt er weer een gesprek.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt. Ik heb de indruk dat sommige ziekenhuizen veel te weinig informatie verstrekken over de mogelijke (lange termijn) risico' s bij bepaalde behandelingen.

Janice

Marquarita69
Menopauzejaar:

Bericht door Marquarita69 » wo 05 jun 2019 22:30

Hallo Janice,

Dank je wel voor je uitgebreide reactie.
Ik weet natuurlijk niet zeker, of het door de behandeling komt.
Daarom vraag ik aan diverse dames die deze behandeling hebben gehad.
De meeste dames hadden voor de behandeling ook al last.
Ik ga het wel verder onderzoeken!!
Wat goed dat je zelf iets uitgevonden hebt, wat helpt.
Ik zelf heb veel last van hartkloppingen, wazig zicht en soms beetje down gevoel.
Dank voor je reactie

Groetjes Marquarita

Plaats reactie