Vergeetachtigheid

Multi-tasken lukt niet meer. We kunnen niet meer zoals vroeger aan alles tegelijk denken. Ons concentratie vermogen wordt anders, we vergeten gemakkelijker iets, maken misschien sneller fouten op het werk,
of kunnen niet meer zo snel iemands naam of een woord vinden in ons geheugen
Glowy
Berichten van Glowy
Onderwerpen van Glowy
Menopauzejaar:
Leeftijd: 57

Vergeetachtigheid

Bericht door Glowy »

Hallo dames

Ik heb de laatste tijd heel veel last van vergeetachtigheid.
Dan heb ik de autosleutel in de hand en dan ben ik hem opeens kwijt en weet dan echt niet meer waar ik heb neer gelegd heb.
Dan vind ik hem soms op de raarste plaatsen.
En dan denk ik o ja dit moet ik nu echt even doen, en even later ben ik het vergeten.
Zou dat ook met de overgang te maken kunnen hebben?
Ik ben 46 jaar en voel me soms echt dement :oops:

Gr. Yvonne
Laila
Berichten van Laila
Onderwerpen van Laila
Menopauzejaar: 2008
Leeftijd: 66

Re: Vergeetachtigheid

Bericht door Laila »

Hoi Yvonne,

Ja, dat heeft er zeker mee te maken Yvonne! Ik heb het ook heel erg, ben ook wel eens ongerust geweest, omdat ik het niet meer normaal vond. Maar als ik dan op deze site keek en las, dan was die ongerustheid gauw weer over, want het is een bekend verschijnsel in de overgang!
Ik vergeet wat ik wilde zeggen, wat ik wou doen, kan niet op woorden komen, zinnen die ik wil zeggen komen raar uit m'n mond, enz. enz.

Groetjes, Laila
Merel2
Berichten van Merel2
Onderwerpen van Merel2
Menopauzejaar: 2010
Leeftijd: 62

Bericht door Merel2 »

Hoi Yvonne ,

Een heel bekend iets hoor vergeetachtigheid!!! Sta weleens als ik naar de winkel ga en wil de deur dicht trekken, eerst 5 minuten na te denken.
Heb ik mijn tas, heb ik mijn portemonnee, heb ik mijn sleutels wel.....
Ja heb ik allemaal en dan sta ik in de winkel heb ik mijn boodschappenbriefje vergeten.

Groeten, Merel
Diny
Berichten van Diny
Onderwerpen van Diny
Menopauzejaar:
Leeftijd: 67

Bericht door Diny »

Hoi Yvonne

Ja dat herken ik ook en ik ben ook vaak bang dat ik dement wordt of gek omdat ik zoveel vergeet en niet alleen sleutels. Ik weet vaak achteraf niet meer wat ik een paar dagen geleden heb gedaan of kan dingen van vroeger niet meer omhoog krijgen, en daar maak ik me dan weer zo druk om en dat maakt het waarschijnlijk alleen maar erger.

Groetjes, Diny
Franka
Berichten van Franka
Onderwerpen van Franka
Menopauzejaar:
Leeftijd: 68

Bericht door Franka »

Hallo

Zo herkenbaar, af en toe denk ik ook dat ik dement word!
Ben zelfs een jaar van line-dansen afgegaan omdat ik echt niets meer onthield.
Inmiddels dans ik weer en als ik het niet weet,nou jammer dan!

Franka
Annet
Berichten van Annet
Onderwerpen van Annet
Menopauzejaar:
Leeftijd: 60

Bericht door Annet »

Hallo dames,

Ja heel erg herkenbaar voor mij die vergeetachtigheid. Vroeger was ik er trots op dat ik zo'n goed geheugen had.
Nu vergeet ik veel dingen en heb ook echt m'n agenda nodig omdat ik bang ben een afspraak te vergeten.
Wel jammer maar het hoort er allemaal bij.

Groetjes,
Annet
Marjolijn2
Berichten van Marjolijn2
Onderwerpen van Marjolijn2
Menopauzejaar:
Leeftijd: 56

Bericht door Marjolijn2 »

Hallo

Hier krijg ik ook steeds meer last van. Vroeger kon ik echt heel goed dingen onthouden, maar het lijkt net of dat uitgeschakeld is ook soms met spullen op zijn plek leggen :S

Marjolijn
Plaats reactie