Vergeetachtig en soms niet op woorden komen

Multi-tasken lukt niet meer. We kunnen niet meer zoals vroeger aan alles tegelijk denken. Ons concentratie vermogen wordt anders, we vergeten gemakkelijker iets, maken misschien sneller fouten op het werk,
of kunnen niet meer zo snel iemands naam of een woord vinden in ons geheugen
Marie
Berichten van Marie
Onderwerpen van Marie
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 56

Vergeetachtig en soms niet op woorden komen

Bericht door Marie » wo 04 nov 2009 18:44

:( Hallo dames,

Ik heb weer eens iets opgemerkt bij mezelf. Ik begin erg vergeetachtig te worden. Laatst zag ik een film op tv en tot 3x toe moest ik in de gids kijken om achter de naam van de acteurs te komen, terwijl ik die acteur wel vaker heb gezien.
Oftewel dingen blijven niet hangen in mijn geheugen of ik neem het niet op? Nu ben ik best vaak chaotisch maar met mijn geheugen was toch niets mis.
Soms heb ik ook tijdens het praten dat ik niet op een bepaald woord kan komen. Of de zinnen rollen er zo ongemakkelijk uit..!
Ik maak me hierover soms zorgen. Ik vind het niet normaal eigenlijk!

Dit heeft toch niks met de overgang te maken??

Groetjes,
Marie

Marie
Berichten van Marie
Onderwerpen van Marie
Menopauzejaar:

Re: Vergeetachtig en soms niet op woorden komen

Bericht door Marie » wo 04 nov 2009 18:59

:oops: Nu lees ik net op de site dat het wel degelijk bij deze periode hoort.

Scheelt toch weer wat getob; ik hoor er alleen in mijn omgeving nooit iemand over. Toch weer een bevestiging voor me dat ik er wel degelijk middenin zit.

Groetjes,
Marie

Merel2
Berichten van Merel2
Onderwerpen van Merel2
Menopauzejaar: 2010
Leeftijd NU: 60

Bericht door Merel2 » wo 04 nov 2009 19:41

Hallo Marie ,

Dat heb ik ook al een tijdje hoor!! Nee ik denk dat je daar ook niet zo snel over praat.
Ik heb ook wel eens dat ik iets wil zeggen en komt het raar er uit of ik stotter er gewoon van, wat ik anders nooit doe.
Of ik wil een woord zeggen en zeg het half gebakken, klemtoon verkeerd en dat soort dingen.
Hier thuis moeten we er soms erg om lachen .....maar tegen over een vreemde of zo vind ik het wel erg vervelend.
Vergeetachtigheid ............praat me er niet van. Vergeet bijna mijn afspraken nog die op de kalender staan!!

Groeten Merel

Pleunie
Berichten van Pleunie
Onderwerpen van Pleunie
Menopauzejaar:

Bericht door Pleunie » do 05 nov 2009 11:07

Hallo Marie,

Ja, inderdaad, vergeetachtigheid en concentratieproblemen.
Het schijnt er allemaal bij te horen...

Het helpt de onzekerheid ook wel een handje!
Verschrikkelijk, zit ik al steeds met een rood hoofd.
Zeg ik ook nog van die 'domme' dingen :oops:

En hoe vaak ik boodschappen vergeet, zelfs met een lijstje!

Toch helpt het als ik weet dat ik niet de enige bent.

Groetjes,
Pleunie

Sandra41
Berichten van Sandra41
Onderwerpen van Sandra41
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 51

Bericht door Sandra41 » do 05 nov 2009 13:41

Hoi Marie

Het klinkt mij allemaal bekend in de oren. Ik heb er ook erg veel last van. Ik kan soms op de normaalste woorden niet komen. En begin spontaan te stotteren. En mijn geheugen is ook niet meer zo goed als jaren geleden. Ik werk nu zelfs al met briefjes.

Groetjes Sandra

Anneke
Berichten van Anneke
Onderwerpen van Anneke
Menopauzejaar: 2008
Leeftijd NU: 61

Bericht door Anneke » do 05 nov 2009 17:33

Hoi meiden,

Het gaat weer over hoor, ik had altijd een super goed geheugen en had alles prima op een rijtje.

Ik heb een aantal jaren gehad, dat ik van mezelf dacht het lijkt wel of ik dement word.

Over 2 maanden word ik 52 en zo langzamerhand spelen de overgangsklachten niet meer zo'n grote rol, ik ben weer met een studie begonnen en mijn geheuen is weer zoals het voor die tijd was.

Moet nog wel iets langer nadenken voor een antwoord, maar dat vind ik niet zo'n probleem.

Volhouden, niet aan jezelf twijfelen en accepteren.

Anneke

Marie
Berichten van Marie
Onderwerpen van Marie
Menopauzejaar:

Bericht door Marie » do 05 nov 2009 17:47

Hallo dames

:lol: Oh gelukkig! Ik ging ook al aan een soort van Alzheimer-light denken ..
En vanmiddag rolde er een hele mooie lange zin uit, spontaan maar wat zegt mijn werkgever .... goh had je zeker ingestudeerd ...... :oops:
pfff! Lekker dan.

Maar goed, ik weet nog waar ik woon dus dan valt het nog wel mee.
En het schijnt van tijdelijke aard te zijn zoals Anneke schrijft. Knap dat je weer aan een studie bent begonnen!

Groetjes,
Marie

Merel2
Berichten van Merel2
Onderwerpen van Merel2

Bericht door Merel2 » vr 06 nov 2009 08:56

Anneke,

Wat fijn om te lezen dat je over 2 maand 52 wordt en dat de overgangsklachten niet zo'n grote rol meer spelen.
Ik voel me nu ook steeds weer iets beter, maar soms denk ik nog weleens dat er nog heel wat kan komen.
Omdat hier ook veel vrouwen een jaar of 5 a 6 ouder zijn en nog volop in de overgang zijn.
Maar ik ben al een lange tijd met overgang bezig . Dus misschien ......nou ja ik zie wel .
Heerlijk om eens zo'n berichtje te lezen.

Merel

Anneke
Berichten van Anneke
Onderwerpen van Anneke
Menopauzejaar: 2008

Bericht door Anneke » vr 06 nov 2009 16:35

Hoi Merel,

Ik kan natuurlijk alleen maar voor mezelf spreken.

Een paar jaar geleden had ik af en toe eens een goede dag er tussendoor en nu zijn het meer goede dan slechte dagen, ben zelf niet zo bang voor een terugval ben nu ruim 1,5 jaar zonder menstruatie.

Ik heb ook niet meer van die rara buikpijntjes tussendoor. Ik voel me af en toe een soort heester, die geen vrucht meer kan dragen en ook dat is wennen. Mijn belangstelling voor baby's is ook minder als toen ik nog menstrueerde.

Mijn man zei het ook laatst, je zit weer lekkerder in je vel, ik hoor je niet meer zoveel over der overgang.

Ik heb alleen nog niet veel zin in seks, vraag me af of dat nog terug komt, maar een relatie die zonder seks ook goed is, is volgens mij een hele goeie relatie ;)

Ik kan en doe en wil wel minder als voor de overgang, maar ik leg de lat wat lager en ben momenteel heel tevreden.

En we zijn in de tussentijd ook wat jaartjes ouder geworden en daar kan het ook aan liggen.

Goed weekend gewenst.

Anneke

Diny
Berichten van Diny
Onderwerpen van Diny
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 66

Bericht door Diny » vr 06 nov 2009 19:08

Hallo Dames

Inderdaad een heel bekend verschijnsel, ik heb ook vaak heel veel moeite om me te concentreren en vraag me dan ook wel eens af of ik dement of gek wordt en ben dol gelukkig als er weer een paar heldere dagen zijn en probeer me ook vast te houden aan het idee dat het eens overgaat.

Diny

Merel2
Berichten van Merel2
Onderwerpen van Merel2

Bericht door Merel2 » di 10 nov 2009 08:33

Hallo,

Ja ik voel me nu ook weer beter als begin dit jaar, ik geniet er ook meer van de dagen dat ik me
'helder/goed voel'. De overgang brengt echt wel rare klachten met zich mee hoor!!!!

Tjonge, heb ook een tijd gehad, dan zat ik maar op de bank naar buiten te kijken. ....En maar
van alles uit denken wat ik zoal die dag in huis zou doen. Mooi dat het eind van de dag was en ik
haast niets had gedaan. Sommige dagen wou het helemaal niet. Daar ben ik weer een beetje door heen
en als ik nog zo'n dag heb, zeg ik gewoon tegen mij zelf doe maar kalm aan, overgang is ook niet niks :lol:

Rustig en kalm blijven, tijd voor jezelf nemen dat heeft mij er door geholpen. Maar snel snel kan ik nog steeds niet.
Doe mijn werk nu wel weer, maar met een slakken gangetje.
Dat maak me niet uit, zolang ik me er maar goed bij voel dat vind ik belangrijk.

Lichamelijke klachten heb ik nooit zo erg gevonden, maar de geestelijke klachten....

De vergeetachtigheid heb ik nu ook nog wel, ik hoop dat het wel een beetje beter wordt.
Loop ik naar boven en wil ik iets doen, sta ik boven en weet het niet meer. Tja dan ga ik maar weer naar beneden en
dan weet ik het weer. Dan maar weer naar boven ha ha ha.

Groetjes Merel

Pleunie
Berichten van Pleunie
Onderwerpen van Pleunie
Menopauzejaar:

Bericht door Pleunie » di 10 nov 2009 10:33

Hallo allemaal,

Wat ben ik blij als ik lees dat ik niet de enige ben met al die 'gekke' klachten.

Ik doe maar het hoognodige in huis en ben er geestelijk soms niet 'bij'.

Eerst dacht ik, ach die opvliegers en wat vermoeidheid, die overgang stelt niks voor.

Nu begint dus het 'geestelijke' deel pas goed!

Ik vraag me wel af wanneer ik mezelf weer aardig en leuk ga vinden.
Momenteel heb ik een hekel aan mezelf hoor!
Slome, chagrijnige duikelaar, denk ik dan.
Alleen met mijn hond kan ik het nog goed vinden, hahaha!

Allemaal veel sterkte en groetjes, Pleunie

AnnaH
Berichten van AnnaH
Onderwerpen van AnnaH
Leeftijd NU: 59

Bericht door AnnaH » di 10 nov 2009 11:58

Hallo allemaal,

Het wordt bij mij ook steeds erger. Ik begin een zin en loop halverwege vast. Woorden komen raar uit mijn mond. Klemtonen vallen verkeerd. Inderdaad, honderd keer een berichtje in de krant lezen en dan nog niet weten wat er staat. Tijdens het thee zetten raakt de theepot zoek en mijn man vindt 'm later terug in de koelkast. Automatische reflexen, bewuste acties en denken, en het handelen lopen niet meer synchroon.
Ook het schrijven is een hele klus. Ik moet alles wat ik schrijf echt heel bewust en geconcentreerd overlezen want er staan de raarste dingen. En van die grammaticale blunders! Voor mij als "ex-juf" erg pijnlijk.
Het typen van dit berichtje bijvoorbeeld; als ik het in 'een ruk zou doen dan zouden jullie het echt niet kunnen volgen :oops:
Ik laat mijn man nu maar mijn officiële brieven controleren; heb mezelf voor the time being onder toezicht gezet!
Het hoort er bij. Ik lees er hier vaak over, dat stelt me weer gerust. De eerste tekenen van dit soort verwardheid verschenen een paar jaar geleden al, maar het bleef lange tijd op het niveau van 'grappig'.
Momenteel is het niet leuk meer, maar - getuige Anneke's berichtje - het komt weer goed!

Groet (oh, 'hartelijk' durf ik bijna niet meer te gebruiken want soms mail ik "hatelijke" :oops: groet! )
Anna

Merel2
Berichten van Merel2
Onderwerpen van Merel2

Bericht door Merel2 » di 10 nov 2009 12:14

Hallo,

Begin dit jaar kreeg ik te horen dat ik midden in de overgang zat.
Toen had ik ook ( tot nu aan toe ) de ergste klachten. Ik moet nu zeggen het wordt allemaal langzaam aan beter.

Ik heb nog steeds 's morgens dat het wel iets minder is, ik kom langzaam op gang. (ja ik word ouder :lol: ). Toch verder op de dag ja het gaat
de goede kant nu weer op.

Als het zo blijft, maar ik zal nog niet te snel juichen heb wel vaker gehad ging het helemaal niet en dan ineens weer heel goed en dan duikelde ik zo middenin de overgang en was het echt helemaal niets ........... dus ik zie wel!!!

Maar het wordt weer beter........ :D

Groeten Merel

Jocede
Berichten van Jocede
Onderwerpen van Jocede
Menopauzejaar: 2011
Leeftijd NU: 57

Bericht door Jocede » di 10 nov 2009 16:35

Hallo dames..

Vergeetachtigheid, ja het hoort bij de overgang, en wat jullie schrijven is oh zo herkenbaar. Hebben jullie er ook van die dagen bij dat je zo chaotisch bent, dan is het zo druk in mijn hoofd, en als iemand iets aan het vertellen is denk ik halverwege het verhaal waar gaat dit over. Dan heb ik gewoon moeite om goed te luisteren gaat het mijn ene oor in en de andere weer uit.
Laatst was ik mijn portemonnee kwijt, pak ik iets uit de ijskast en ja hoor daar ligt ie, of ik loop naar boven en weet niet meer wat ik daar nou moest doen, en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Ik kan er zelf wel erg om lachen, sinds ik weet dat het bij de overgang hoort..
Iedereen veel sterkte

Groetjes, Jolanda :)

Charamber
Berichten van Charamber
Onderwerpen van Charamber
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 55

Bericht door Charamber » di 17 nov 2009 00:54

Hallo dames

Wat vergeet ik allemaal?
Namen, soms welke dag het is, bepaalde woorden, die moet ik dan omschrijven, soms weet ik heel even niet hoe de afstandbediening werkt, en nu zit ik mezelf al 6 keer te verbeteren omdat ik alles verkeerd zit te typen.

Al dat vergeten geeft me een enorme onrust, met name als ik het gevoel heb dat ik rustig ben als ik dingen vergeet.

Ik kijk bijvoorbeeld iedere dag as the world turns, en vanavond wist ik ineens van heel veel mensen niet meer hoe ze heette?

In het stomste geval ga ik dan ook nog op internet onderzoekjes invullen en is de uitslag dat ik dan in de tweede of derde fase zou zitten van dementie, logisch gevolg ik zit me suf te panieken hier!!

Wat zoek ik nu bij jullie .....herkenning ....geruststelling....maar ook gewoon een eerlijke mening!

Groetzels van een ietwat nerveuze Willemien

Arina
Berichten van Arina
Onderwerpen van Arina
Menopauzejaar:

Bericht door Arina » wo 02 dec 2009 21:27

Hallo Willemienr

Nou,....het klinkt mij niet vreemd in de oren hoor.
Het meest onbegrijpelijke vind ik nog dat ik bijvoorbeeld 's avonds voor de badkamerspiegel sta, er valt me iets in wat ik de dag erna nog moet doen, zo van 'Ach ja, ...ik moet morgen nog bellen voor dat rooster!...."
Ik weet op dat moment dat ik het moet opschrijven (ja ja, ik heb zelfs op de badkamer pen en papier. Pure noodzaak!) , ik ben klaar met het verwijderen van mijn make-up en pak netjes de pen en het minischrijfblokje; ......eh.... WEG !
Ik weet bij god niet meer wat mij zonet inviel!
En het rare is dat ik wel de zijdelingse dingen weet, zoals hoe het me te binnen viel en wat ik er bij voelde en wat ik op dat van mijn smoel aan het vegen was, maar weet niet meer weet waar het om ging. En dan heb ik het hier over een paar minuutjes erna!

En namen? Jazeker, ik moest lachen over jouw verhaal van 'As the world turns' !
Toevallig had ik dit een paar dagen geleden; ik had het met iemand over een jongen die ik alleen maar kende al zijnde heel dik, en dat ie nu heel veel afgevallen is en hij er nu zelfs erg goed uitziet, zijn gezicht komt nu veel beter tot z'n recht!
Ik vertelde haar; "Weet je waar hij nu erg veel op lijkt? Op.....eh.. :roll: ...van As the world turns...die ene jongen...je weet wel, die getrouwd is met die blonde ....je weet wel.... :S ..''
Ik zag hem en haar voor me, maar de namen was foetsie !
Will en Gwen, dat moest het zijn, echt niet te geloven, het was verdwenen . :shock:

Ik kan nog uren doorgaan, heb nog meer rariteiten !

Arina.

Kaatje67
Berichten van Kaatje67
Onderwerpen van Kaatje67
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 52

Bericht door Kaatje67 » wo 02 dec 2009 21:40

Hallo dames,

Ik werk met dementerenden. De laatste tijd vraag ik me af of dit besmettelijk is :S , al dat vergeten.
Gelukkig niet, hoort er ook bij..
Tijdens een gesprek kom ik niet op woorden, weet ik niet meer wat ik wil zeggen, moet alle afspraken opschrijven.
Of ik vergeet mijn beurs mee te nemen als ik ga boodschappen, dat soort "domme" dingen, maar het schijnt erbij te horen. Dat is een opluchting!!!

Kaatje

Marina48
Berichten van Marina48
Onderwerpen van Marina48
Menopauzejaar:

Bericht door Marina48 » ma 07 dec 2009 15:36

Hoi iedereen,

Heel herkenbaar. Maar er is hoop.
Ik liep in de supermarkt met mijn moeder van 88!
Zij wist uit haar hoofd nog de boodschappen, ik dus niet.
Ach, meid zei ze, jij zit in de overgang, daar krijg je van alles van......

Marina

Charamber
Berichten van Charamber
Menopauzejaar:

Bericht door Charamber » wo 27 jan 2010 22:09

Hey

Ik zie nu pas dat je geantwoord had op mij. Dankjewel, kon er erg om lachen hoor.
Heerlijk hoor al die vrouwen die dit herkennen, dat maakt het voor mij zo'n stuk makkelijker.

Allemaal super bedankt hoor voor het reageren!

Groet, Willemien

Marjolijn2
Berichten van Marjolijn2
Onderwerpen van Marjolijn2
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 54

Bericht door Marjolijn2 » ma 12 apr 2010 13:42

Hallo

Hier heb ik nu ook last van. Het lijkt nu net of ik dingen vergeet.
Of dat ik er niet op kom. Dat heb ik vroeger nooit gehad.

Marjolijn

Gaea
Berichten van Gaea
Onderwerpen van Gaea
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 53

Bericht door Gaea » wo 14 apr 2010 19:45

Hallo iedereen,

Dat niet op woorden kunnen komen had ik al een hele tijd en had dat nooit aan de overgang gelinkt.
Ik maakte me wel zorgen en hoopte dat het niet erger zou worden.
Ik was namelijk altijd een kei in het onthouden van data, namen en synoniemen.

"Gelukkig" ligt het aan de overgang...
Alles beter dan vroegtijdige dementie!

Groetjes,
Gaea

Jeannette63
Berichten van Jeannette63
Onderwerpen van Jeannette63
Menopauzejaar:

Bericht door Jeannette63 » do 15 apr 2010 01:04

Hallo,

Ik was een wandelende agenda, nu schrijf ik alles in drievoud en nog vraag ik de kinderen het na. Mam dat heb je al gevraagd :oops:
Het begon met 1 tandartsafspraak vergeten, nu bijna alles :(

Jeannette

Charamber
Berichten van Charamber
Menopauzejaar:

Bericht door Charamber » zo 30 mei 2010 17:49

Hallo dames

Ach ja hier inmiddels weer een tijd verder, en het zijn bij mij periodes de ene periode weet ik meer dan de andere ..... zit nu weer in mijn ik kom nergens op modus, maar maak me er minder druk om dan hiervoor omdat ik weet dat het periodes zijn.

Ben nu bijvoorbeeld net ongesteld geweest en dan heb ik meer last van dan anders weet ik nu. Het staat volgens mij dus gewoon echt in verband met elkaar, daar waar ik overigens eerst steeds later ongesteld werd, wordt ik het nu ineens om de drie weken dus dat is dan wel weer jammer!
Maar goed wilde nog maar even zeggen dat het er allemaal volgens mij dus gewoon bij hoort!

Groet, Willemien

Shivala
Berichten van Shivala
Onderwerpen van Shivala
Menopauzejaar:

Bericht door Shivala » zo 30 mei 2010 21:59

Hallo dames,

Ik zie ook al op dit forum van mezelf dat ik steeds in herhaling val!!!!

Groetjes van eh
:lol: Shivala

Demi48
Berichten van Demi48
Onderwerpen van Demi48
Menopauzejaar:

Bericht door Demi48 » vr 16 jul 2010 10:32

Goedemorgen allemaal,

jeetje wat een herkenning. Ik moet ook alles nalezen want ik typ de woorden en de letters verkeerd om. Met de hand schrijven is ook al een drama. Aan het wasbakje in de wc. hangen ook al briefjes. En op mijn hoofdkussen ligt ook een briefje waarop ik schrijf dat ik werken moet de volgende ochtend.
Ik werk op wisselende dagen en nu met de vakantieperiode verschilt dat nog wel eens. Ben echt bang dat ik een keer niet op mijn werk verschijn. Niet op woorden komen of ze verkeerd uitspreken....o ja! Iets zeggen wat ik helemaal niet van plan was om te zeggen. Ik raaskal soms maar wat. Je gaat je dan ook terugtrekken in gezelschap. Bang om een blunder te maken. En naar de supermarkt gaan om brood te kopen en met iets anders terug komen.
Gaat het echt allemaal over, ik heb het al zo lang! Ik ga proberen de humor er maar van in te zien hahaha.

Gr. Demi

Minou11
Berichten van Minou11
Onderwerpen van Minou11
Menopauzejaar:

Bericht door Minou11 » za 07 aug 2010 15:06

Hallo dames,

Wat ben ik blij dat ik dit forum heb ontdekt .. vandaag ingeschreven omdat ik me al maanden zo ellendig voel en het niet snap omdat ik de pil slik.
Maar wat 'n herkenning hier in dit stukje .. ik werk met dementerenden en mijn man grapt zo nu en dan dat ik maar moet stoppen daar omdat 't besmettelijk is.
Hij kan er soms om lachen .. maar laatst zei hij me dat het hem erg irriteert. Tjonge jonge alsof ik er wat aan kan doen ... :(
Ik schrijf dagelijks briefjes wat ik die dag moet doen .. heb 'n agenda waar ik alles in schrijf anders vergeet ik het geheid. Ik kan niet meer zonder .. heb mezelf er al bij neergelegd .. maar mijn man en kids vinden het moeilijk merk ik.
Ik ga zeker en vast hier vaker lezen want de herkenbaarheid geeft me wat lucht .. dat ik niet gek ben ...

Minou

Marie
Berichten van Marie
Onderwerpen van Marie
Menopauzejaar:

Bericht door Marie » ma 09 aug 2010 23:23

Hallo,

Nee, gek zijn we niet hoor... maar ik vind het wel opvallend dat ik dingen vergeet...... Zo was vanavond de dochter van mijn vriend wat liedjes aan het luisteren en dat waren echt bekende liedjes uit mijn tijd. Ik kon werkelijk niet op 'een naam komen, kon alleen maar ...... oh ja ........ roepen als zij die artiestennamen noemde. En ik heb daar wat op gedanst vroeger.
Ik hoop dat het nog goed komt ;-)

Groetjes,
Marie

MargarethM
Berichten van MargarethM
Onderwerpen van MargarethM
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 51

Bericht door MargarethM » di 10 aug 2010 08:59

:lol: :lol: Hallo,

ik lach je niet uit hoor maar wat is dat herkenbaar. Ik denk soms dat ik naarmate ik langer alleen ben ik gewoon niet meer kan praten niet meer gewend. En dan dat vergeetachtige mens, vervelend, het wordt je niet altijd vergeven in je omgeving. Ook je werk lijd eronder heb al een andere functie gekregen. Ik ben 42 zit al vanaf me 37 e in de overgang, hoelang gaat het nog duren, wil mezelf terug

Groet allemaal en ik hoor graag reactie doei,
Mar :lol:

Charamber
Berichten van Charamber
Menopauzejaar:

Bericht door Charamber » di 10 aug 2010 10:59

Hallo dames

Ik ben altijd ook zo blij als ik lees dat ik niet de enige ben. Soms maak ik me nog heel druk als ik iets niet weet, maar soms weet ik het ook naast me neer te leggen en te denken nou ja volgende keer beter.

Het heeft me wel heel onzeker gemaakt in gesprekken. Vooral op verjaardagen of met vreemden. Vroeger was ik heel ad rem en grappig, nu ben ik vaak heel schrikkerig en traag, omdat ik erg nadenk of ik het allemaal wel goed weet. De ene dag verschilt overigens ook erg van de andere, en het gekke is dat het vaak ook vooral als ik geschrokken ben heel goed blijft hangen wat ik dan ben vergeten een keer. Ik vind de herkenning in ieder geval bijzonder fijn, want dat maakt me in veel gevallen toch iets rustiger.

Groetzels van Willemien

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht