Vergeetachtigheid

Multi-tasken lukt niet meer. We kunnen niet meer zoals vroeger aan alles tegelijk denken. Ons concentratie vermogen wordt anders, we vergeten gemakkelijker iets, maken misschien sneller fouten op het werk,
of kunnen niet meer zo snel iemands naam of een woord vinden in ons geheugen
Eline
Berichten van Eline
Onderwerpen van Eline
Menopauzejaar:
Leeftijd: 54

Vergeetachtigheid

Bericht door Eline »

Hallo allemaal,

Heel erg blij met deze site. Ik heb sinds een week het gevoel dat ik in de overgang kom. Ik moet nog 42 worden en had op het moment dat de ovulatie kwam licht bloedverlies. De huisarts met vakantie en de vervanger geen tijd. Erg rare stemmingen, vergeetachtig, suf, wisselend. En al sinds begin dit jaar erg onregelmatige cyclus.
Het is echter wel feest, want mijn zus is zwanger van derde kind !!! En zij is niet veel jonger dan ik. Ik ben erg blij dat die kans er is voor hen, er hoeven ook geen tests meer gedaan te worden op het syndroom van Down, dat zit allemaal goed.
Tegelijk voel ik me heel erg emotioneel en begint mijn zoon precies aan de puberteit. Hij is enig kind.
Volgende week naar de dokter, ik ben wat ongerust over mijn vergeetachtigheid en ik denk dat ik inwendig onderzocht zal worden, omdat ik tussendoor een keer bloed verloor. Voorlopig ben ik vooral hangerig en ik ga dan nu ook slapen.

Groetjes, Eline
Carly
Berichten van Carly
Onderwerpen van Carly
Menopauzejaar:
Leeftijd: 58

Re: Vergeetachtigheid

Bericht door Carly »

Hoi Eline,

Kan mij goed voorstellen dat het voor jou heel raar moet voelen dat jij afscheid neemt van een vruchtbare periode, en dat je zus dan net zwanger is.
Daarnaast is het ook niet ideaal als je kind(eren) net in de puberteit zitten als jij in de overgang bent.
Je hebt misschien al gelezen dat dit voor meerdere van ons geldt.
Nou je krijgt vast snel meer duidelijkheid als je huisarts er weer is. Sterkte met alles.

Gr van Karin
Eline
Berichten van Eline
Onderwerpen van Eline
Menopauzejaar:
Leeftijd: 54

Re: Vergeetachtigheid

Bericht door Eline »

Hallo Carly,

Dank voor je reactie. Morgen heb ik een afspraak met de huisarts.
Het enige dat nog tegen de overgang zou kunnen pleiten is dat ik zwaarder sport tegenwoordig. Maar de afgelopen maand heb ik niet of slechts vrij licht getraind en had ik des te meer overgangsklachten. Ook heb ik het erg warm steeds, vooral 's nachts. Vroeger had ik het altijd koud.

Mijn stemmingen zijn soms wisselend, en soms vind ik dat vervelend, voel ik me schuldig tegenover mijn zoon die nu net een evenwichtige moeder nodig heeft. Maar nu zoekt hij ook veel contact met mijn man, dat scheelt. Hij is een stabiele factor voor de jongen.
Het is wel gek; ik ben ineens geen controlerende moeder meer, en verlies het overzicht. Ik heb de jongen moeten waarschuwen dat hij zelf alle dingen in de gaten moet houden met school, omdat ik vergeetachtig word. Dat vind ik wel eng. Aan de andere kant; ik mag dan vergeetachtig zijn, maar ik kan nog de moeilijkste dingen, op momenten dat ik me wel concentreer. Ik moet wel zeggen dat ik soms een vermoeid brein heb omdat ik soms mijn zoon help met huiswerk. Leuk, maar flink pittig, ook inhoudelijk.

Ik twijfel nog of ik mijn vergeetachtigheid met de dokter moet bespreken en zo ja, zullen dan mijn hersenfuncties gecheckt worden? Verder voel ik me wel gezond hoor, daar niet van. En als ik nu mijn man naga, die vergeet altijd terug te bellen, of vergeet vakantiedagen in te vullen voor zijn werk, en dat soort dingen. Is nooit anders geweest. En hij functioneert normaal, heeft er ook geen problemen mee op zijn werk, ondanks dat zijn dagprogramma steeds verandert en hij geen secretaresse heeft. Misschien lijk ik nu meer op hem. Voorheen was ik een wandelende agenda die alles op een rijtje hield van ons huishouden. Ook de zaken van ons kind (sport, school, enz.).

Groetjes, en bedankt, Eline
Plaats reactie