Problemen met concentreren en suffig hoofd

Multi-tasken lukt niet meer. We kunnen niet meer zoals vroeger aan alles tegelijk denken. Ons concentratie vermogen wordt anders, we vergeten gemakkelijker iets, maken misschien sneller fouten op het werk,
of kunnen niet meer zo snel iemands naam of een woord vinden in ons geheugen
Belinda
Berichten van Belinda
Onderwerpen van Belinda
Menopauzejaar:
Leeftijd: 67

Problemen met concentreren en suffig hoofd

Bericht door Belinda »

Hallo dames,

Ik ben 52, heb problemen met concentreren en last van een suffig gevoel in mijn hoofd.
Daarnaast heb ik -terwijl ik altijd een grote liefhebster ben geweest, totaal geen zin meer in seks. Ik voel me een bejaarde i.p.v een vijftiger, is dit herkenbaar?

Groet
Belinda-52
Simone55
Berichten van Simone55
Onderwerpen van Simone55
Menopauzejaar:
Leeftijd: 71

Re: Problemen met concentreren en suffig hoofd

Bericht door Simone55 »

Hallo Belinda,

Ja hoor dit gevoel in je hoofd is heel herkenbaar.
Als ik "vroeger" heel alert was met allerlei zaken, dan is het nu alsof ik in een halve slaap-waak toestand bent, beter kan ik het niet omschrijven. Tegelijkertijd gaan er zoveel gedachten door mijn hoofd en die gedachten springen ook van de hak op de tak althans bij mij.
Wil ik op bepaalde dingen reageren bv in een gesprek, dan komen er soms heel andere woorden uit als ik wilde. Herken je dat ook?

Concentratie ja daar is ook het een en ander mis mee. Kan me bv maar moeilijk concentreren op programma's op tv, vandaar dat ik ook vaak geen zin heb om te kijken. Vooral met films, die duren me dan veel te lang. Ik kan ook heel lang gewoon voor me uit zitten staren en dan denk ik soms aan niets, gewoon even helemaal van de wereld.

Wat betreft de seks, ja dat wordt ook beïnvloed door de overgang. Vind het wel heel fijn om te knuffelen, daar heb ik nu juist heel veel behoefte aan, maar verder lijkt het of dat gevoel me een beetje in de steek laat. Gelukkig wordt mijn man met mij ouder en ook hij is niet meer de jonge vent, die elke dag wel zin had, dus we voelen elkaar goed aan en kunnen er soms best om lachen en nemen elkaar ook wel in de maling. Anders wordt het natuurlijk als je een partner hebt, die geen begrip heeft en nog wel vaak seks wilt, dan is het vaak problematisch.

Wens je sterkte en groetjes van
Tanja
Zamioculcas
Berichten van Zamioculcas
Onderwerpen van Zamioculcas
Menopauzejaar:
Leeftijd: 60

Bericht door Zamioculcas »

Hallo dames,

Heel herkenbaar allemaal.

Je gaat bijna denken dat je iets 'mankeert' als er allemaal woorden uit je mond komen die je helemaal niet wilt zeggen.

Ook heb ik veel moeite met het onthouden van namen. Heel gênant als je je collega's in een gesprek niet kan aanspreken met hun naam. Gelukkig nemen ze het meestal luchtig op. Maar als ik weer eens een verhaal begin met, je weet wel, .....uh dinges dit, enne dinges dat..... dan is het van: Wees nu een duidelijk en zeg wie en wat je bedoeld!
Heel verwarrend allemaal. :dom:

Groet, Carla
Henny2
Berichten van Henny2
Onderwerpen van Henny2
Menopauzejaar:

Bericht door Henny2 »

Hallo dames

Tja, ook ik heb veel last van de vergeetachtig/verwardheid. Alsof je ook geen rust heb voordat je hebt gevonden wat je zeggen wil. Meer over dit onderwerp is ook te vinden binnen het forum bij geestelijke -overgang.

Henny
Plaats reactie