Vergeetachtig

Multi-tasken lukt niet meer. We kunnen niet meer zoals vroeger aan alles tegelijk denken. Ons concentratie vermogen wordt anders, we vergeten gemakkelijker iets, maken misschien sneller fouten op het werk,
of kunnen niet meer zo snel iemands naam of een woord vinden in ons geheugen
Henny2
Berichten van Henny2
Onderwerpen van Henny2
Menopauzejaar:

Vergeetachtig

Bericht door Henny2 » do 22 dec 2005 21:51

Hallo dames,

De laatste tijd krijg ik steeds vaker last van vergeetachtigheid.
Soms vind ik het echt eng en raak ik er van in paniek omdat ik dan op namen van bepaalde mensen of dingen niet meer kan komen.
Ik heb geen rust voordat ik heb gevonden wat er op het puntje van mijn tong lig.

Ik kan het gevoel moeilijk omschrijven in maar ik krijg een soort met black-out of zo.
Ik kan me nauwelijks voorstellen dat dit door een hormoonkwestie is. Nou heb ik het de laatste tijd wel druk met verwerkingen dus dat zal ook wel een rol kunnen spelen.
Herkent iemand dit?

Henny

Els1961
Berichten van Els1961
Onderwerpen van Els1961
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 58

Re: Vergeetachtig

Bericht door Els1961 » za 24 dec 2005 23:09

ja, Henny

Heel erg herkenbaar voor mij!
Nu ik weet dat het door de overgang komt kan ik het gelukkig wat beter relativeren, maar het blijft moeilijk,ook om uit te leggen voor mijn omgeving.

IK heb ook het idee dat mijn hersens veel harder moeten werken om alles onder controle te houden. gewoon, dingen die vroeger vanzelfsprekend waren..

Ik betrap mezelf de laatste tijd op taalfoutjes in emails, die ik dus goed moet nalezen eer ik ze verstuur,dingen die ik vergeet te halen als ik boodschappen doe en zo heb ik we meer vorbeelden hoor...

Dus ga alsjeblieft niet denken dat het aan jou ligt,het is weer een fase waar je in zit en ik ben er van overtuigd dat die ook wel over zal gaan...

Groetjes van Els

Lucie57
Berichten van Lucie57
Onderwerpen van Lucie57
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 63

Bericht door Lucie57 » zo 01 jan 2006 17:46

Hallo Henny,

Je bent zeker niet de enige, want soms denk ik zelfs dat ik bezig ben dement te worden! Ik werk gewoon nog fulltime in het onderwijs en sta dus met beide benen in de maatschappij, maar merk dat ik o.a. door mijn eigen tieners, er op gewezen wordt dat ik "dat en dat niet eens meer kan herinneren???!!" Ik kan ook soms niet op namen komen of dingen die ik gister of eergisteren deed. Belachelijk! Ik ben pas 55 geworden in november! Ik word dan kwaad op mezelf en denk dat ik die eeuwige notitieblokjes maar eens moet afschaffen, dan train je je hersens meer?
Ik ben net in de overgang, ontdekte ik, tot voor kort had ik nog regelmatig
menstruaties nl.
Maar gelukkig lees ik hier dat meerderen er last van hebben!! Gaat het wel over, hoop ik?

Groetjes, Lucie

PetraS
Berichten van PetraS
Onderwerpen van PetraS
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 63

Bericht door PetraS » za 28 jan 2006 18:41

Hi Vrouwen,

Vergeetachtigheid.... Het wordt me af en toe wel eens te veel. Had vorige week een 'briljante' ingeving op mijn werk: een hitaat in het werkproces ontdekt.
Trots was ik op mezelf dat ik het gevonden had. Maar... de volgende dag kon ik het me niet meer herinneren, weet niet eens meer wat ik besproken heb en welk 'briljant' idee ik had.
Moet jullie eerlijk zeggen dat dit voor mij even de druppel is die de emmer doet overlopen. De huilemmer wel te verstaan.
De ingeving wil ook niet terugkomen. Heb er echt even genoeg van.
Dat zal wel overgaan, maar hoe kan ik dan nog blijven draaien op mijn werk?

Enne Lucie, dat je menstruaties nu (pas) onregelmatig zijn wil niet noodzakelijk zeggen dat je pas in de overgang bent. Mijn ervaring is nl. dat ik eerst 3 jaar onverklaarbare symptomen had die, naar later bleek, duidelijk met de overgang te maken hadden. Mijn menstruaties werden overigens vorig jaar pas onregelmatig (ben nu 50).
't Is maar een ideetje (dus dan ben je al langer bezig en 'eerder klaar').

groet,
Petra

Aja
Berichten van Aja
Onderwerpen van Aja
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 66

Bericht door Aja » di 30 mei 2006 22:26

Hallo dames,

ook ik ben vergeetachtig, het was zo erg dat ik niet op de naam van mn enigste kleinkind kon komen.
en dat in t bijzijn van z,n ouders!

Gillen van de lach om mezelf, maar t is erg lastig vooral in t werk, winkels en met personen.

Soms wijs ik iets aan in n winkel en vraag dan: mag ik dat ding?
en dan gaat t om iets van de slager.

O ja ook mezelf buiten sluiten, de spullen in de verkeerde kasten doen enz enz.

Ook ik dacht dat ik dement werd, nu bekijk ik t van de komische kant.

Aja

Kee
Berichten van Kee
Onderwerpen van Kee
Menopauzejaar: Baarmoeder verwijderd
Leeftijd NU: 69

Bericht door Kee » wo 31 mei 2006 16:37

Hallo Dames,

Ja hoor boodschappenbriefjes schrijven en, dan op de keukentafel laten liggen.
Boodschappenbriefje meenemen en dan met het allerbelangrijkste wat je mee had moeten nemen, vergeten..........
Namen waar je niet op kunt komen.
Ja zelfs een verjaardag van mijn schoonzus vergeten....
Oh oh oh het is wat met mij.
Het zullen de hormonen wel zijn........
Ik zie het maar als iets wat van voorbijgaande aard.
Hoop ik.
En anders maar niet.

Met vriendelijke groet Kee

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht