Vergeetachtigheid

Multi-tasken lukt niet meer. We kunnen niet meer zoals vroeger aan alles tegelijk denken. Ons concentratie vermogen wordt anders, we vergeten gemakkelijker iets, maken misschien sneller fouten op het werk,
of kunnen niet meer zo snel iemands naam of een woord vinden in ons geheugen
Idee
Berichten van Idee
Onderwerpen van Idee
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 54

Vergeetachtigheid

Bericht door Idee » wo 07 sep 2005 12:45

Dag meiden,

Ik ben nieuw hier. Ik heb dit bericht ook nog ergens anders gepost op deze site, maar wist niet of dat goed was. (nee, niet dubbel gedaan, ik kon me dat nog net...... herinneren dat ik dat gedaan had :)))))

Sinds kort maak ik mij namelijk echt grote zorgen om mijn korte termijn geheugen. Ik ben pas 40 jaar en tot deze ochtend heb ik helemaal niet gedacht aan de overgang.........

Ik heb gewoon vergeetachtigheid ingetypt op google en kwam zo hier terecht. Zou ik in de overgang zitten???

Ik heb de mirena spiraal dus via mijn menstruatie kan ik het niet achterhalen. Mijn man maakt zich echt zorgen over mijn geheugen en ik heb het een tijd geprobeerd weg te stoppen, maar na drie weken samen viel het hem ECHT op.

Mijn kinderen zeg ik altijd " help me onthouden, dat...". Ik vergeet veel, kan niet op woorden komen, maak schrijffouten. Het maakt me onzeker. De HA, heeft nu bloed laten prikken en ook mijn schildklier. Ik begreep niet waarom, maar zou hij ook aan vervroegde overgang denken?

Slappe spieren? Tja, dat hebben we toch allemaal als we ouder worden? Ik wel. Ook maakte mijn zoon de opmerking dat ik een snor kreeg.
Ik zie nu wel, nu gaan anderen die zwarte haartjes ook zien... Is dat normaal als je 40 bent?

Ik ben slank gebouwd, was laat ongesteld (15 jaar), dus wellicht zou die overgang m.b.t. mijn bouw wel kunnen?

Die vergeetachtigheid maakt me onzeker. Zou het uitmaken als ik die spiraal laat verwijderen? Komen mijn hormonen dan weer in evenwicht? Of licht het gewoon aan die spiraal?

Ik snap er ff niks meer van. Nu het bloedonderzoek afwachten (op vit B 12 en 6 of zo).

Herkent iemand dit?
Het lijkt wel of de meeste andere klachten hebben. Kan het ook met vergeetachtigheid beginnen???

Groet en bedankt idee

AnjaB
Berichten van AnjaB
Onderwerpen van AnjaB
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 66

Re: Vergeetachtigheid

Bericht door AnjaB » wo 07 sep 2005 14:01

Idee schreef:
wo 07 sep 2005 12:45
De HA, heeft nu bloed laten prikken en ook mijn schildklier. Ik begreep niet waarom, maar zou hij ook aan vervroegde overgang denken?
Hallo idee,

Aan vervroegde overgang zal je huisarts niet denken.
Dan was je menstruatie intussen al een hele tijd sowieso gestopt.
Of hij wel aan de overgang denkt........ Ik vraag het me af.
Het is nog niet ze goed bij artsen doorgedrongen dat de overgang na je 35e begint en dat sommige vrouwen dat ook heel goed kunnen merken.

Bloedprikken terwijl je hormonen gebruikt, om de overgang vast te stellen heeft meestal niet veel zin.

40 Jaar is wel een heel normale leeftijd om aan de overgang te beginnen. Dus kan best zijn dat je het door je hormoongebruik heen voelt.
Waarom zou het niet met vergeetachtigheid kunnen beginnen?
Wie weet zou je ook andere verschijnselen gemerkt of herkend hebben als je geen hormonen gebruikte en worden er nu een aantal meer of minder onderdrukt.
Met hormonen weet je nou eenmaal niet waar je zit in je overgang.

Groetjes
Anja

Krijnie
Berichten van Krijnie
Onderwerpen van Krijnie
Menopauzejaar:

Bericht door Krijnie » do 15 sep 2005 01:28

Hallo idee

Vergeetachtig

In het begin had ik niet zo in de gaten maar mijn gezinsleden zeiden dan De keramische plaat staat nog aan eh vergeten zeker door drukte (pfff ik voelde me zo falen bah)
Het kwam vaker voor en ik dacht dit is echt niet goed. Niet wetend dat met overgang te maken had. Nu ik hier gelezen heb maak ik dagelijks briefjes wat ik moet doen. Zelfs een cadeautje inpakken. En let wel extra op. Gelukkig met die briefjes overal gaat goed.

Groetjes Krijnie Sterkte

Gaia
Berichten van Gaia
Onderwerpen van Gaia
Menopauzejaar: 2015
Leeftijd NU: 58

Bericht door Gaia » do 15 sep 2005 11:57

Hoi!
Je hebt de mirena waarschijnlijk laten plaatsen omdat je menstruatie heftig werd, flinke bloedingen? Ik heb er in ieder geval om die reden een laten plaatsen een aantal jaren geleden, ook rond mijn 40e.
Die heftige bloedingen, weet ik nu achteraf, waren toch al een signaal, dat ik langzaam de overgang inrolde. Als je verder geen klachten hebt, zou ik de mirena nog even laten zitten. Ik heb altijd begrepen, dat je hierbij gewoon je natuurlijke cyclus houdt. Het werkt voornamelijk in op de wand van de baarmoeder. Dus het zal het verloop van de overgang niet echt beïnvloeden, tenminste niet naar mijn ervaring. Ik zit er middenin.
Persoonlijk vind ik het ook niet zo belangrijk, om door de huisarts wel/geen bevestiging daarover te krijgen. Ik luister liever naar wat mijn lichaam me vertelt. En dat vertelt een heleboel... :roll:

Ik ben dan niet zo heftig vergeetachtig, maar er woedt een flinke oorlog af en toe in mijn hoofd. Dus daar zit wel wat overeenkomst in.

Overigens was ik ook 15 toen ik voor het eerst ongesteld werd. En ook altijd slank geweest. Zou het wat uitmaken? Ben daar ook wel benieuwd naar....

Gaia

Idee
Berichten van Idee
Onderwerpen van Idee
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 54

Bericht door Idee » do 11 jan 2007 16:01

Hallo dames

Het valt me op dat er zoveel heel jonge vrouwen hier op het forum rondscharrelen. Dat verbaast mij heel erg. Ik wist niet dat de overgang al op mijn leeftijd begon.
In mijn omgeving vinden ze mij maar piep voor de overgang en ik ben 41.
En ik kan weinig terug vinden over dat "men" onder 45 jaar, het eigenlijk te jong vindt.

Is dit iets wat je gewoon moet accepteren en normaal moet vinden en verder geen stappen voor hoeft te nemen? Of is de geldende regel toch wel een beetje, dat dit TE jong is en je daarom in aanmerking komt voor eventuele hormoonbehandeling?

Groetjes
Idee

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht