Heimwee naar mijn jeugd

Multi-tasken lukt niet meer. We kunnen niet meer zoals vroeger aan alles tegelijk denken. Ons concentratie vermogen wordt anders, we vergeten gemakkelijker iets, maken misschien sneller fouten op het werk,
of kunnen niet meer zo snel iemands naam of een woord vinden in ons geheugen
Sunny
Berichten van Sunny
Onderwerpen van Sunny
Menopauzejaar: 2007
Leeftijd NU: 65

Heimwee naar mijn jeugd

Bericht door Sunny » di 15 nov 2011 13:33

Hallo Dames,

Ik heb de laatste tijd dat het verleden naar boven komt, vele herinneringen van mijn kinder/jeugd jaren komen naar boven...goed en minder goed! Ben gewoon bezig met het verleden, het komt gewoon spontaan naar boven.
Ik krijg dan een heimwee gevoel naar die tijd, alsof ik het gemist hebt, en ben ik best wel droevig/down.
Ik word er vaak stil van en trek me dan ook terug, ik wil dan ook alleen zijn, dus sluit ik me op in mijn slaapkamer.
Als ik hierover met zussen praat (heb er 4) dan vinden ze dat raar, op 'een zusje na.
Ik voel ook een soort ontkenning bij mijn zussen, want zij praten ook veel over het verleden, en als ik hun daarop attendeer, zeggen ze dat dat er niets mee te maken heeft, maar ze hebben het wel over "toen"

Ik twijfel er soms over of het nou wel of niet ontkenning is...maar ik hou me aan dat laatste.
Ook de slechte verleden komen naar boven...heb in mijn jeugd jaren best wel een rot tijd gekend.

Ik probeer het weg te drukken, maar soms denk ik wel dat het best wel eens goed is als dat naar boven komt, vooral als er iets niet recht is gezet, en dat is bij mij het geval!
Heb zelfs met die personen gesproken, alleen om het uit te praten, sommigen vonden dat stom, maar bij de meesten had ik er baat bij, en dat was een hele opluchting.
Herkennen jullie dit? Ik neem aan dat dit ook bij de overgang hoort, of niet?

Groeten Sonja

Gaea
Berichten van Gaea
Onderwerpen van Gaea
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 53

Re: Heimwee naar mijn jeugd

Bericht door Gaea » di 15 nov 2011 17:25

Hallo Sonja,

Ik kon het zelf wel geschreven hebben (behalve die zussen)...enorme heimwee naar de tijd die niet meer is...alsof ik nu pas echt afscheid moest nemen van die periode terwijl die al lang achter me lag.
Maar ook negatieve dingen die destijds gespeeld hadden begonnen me nu pas echt dwars te zitten...in principe liep bij mij de emmer over wat niet zo gek is omdat ik me altijd aangepast had.
Gelukkig heb ik daar nu geen last meer van maar ik weet nog goed hoe ellendig ik me toen voelde.

Groetjes
Gaea

Mikaatje
Berichten van Mikaatje
Onderwerpen van Mikaatje
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 48

Bericht door Mikaatje » di 15 nov 2011 20:49

Hoi Sonja,

Wat een herkenning. Ik zit er nu momenteel in en heb ook een ontzettende heimwee naar mijn jeugd. Ik voel me daar erg verdrietig over. Vooral als ik foto"s zie van uit die tijd. Vind het wel vervelend voor je dat een paar van je zussen zo reageren. Ik hoop dat je het snel een plekje kan geven.

Heel veel sterkte hoor.

Groetjes Marga

Jenny21
Berichten van Jenny21
Onderwerpen van Jenny21
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 54

Bericht door Jenny21 » di 15 nov 2011 21:13

Hallo allemaal,

Ik heb er verder geen last van maar vind het op het moment ook fantastisch om mensen van "vroeger "terug te vinden..
Leuke gesprekken, ontmoetingen en herinneringen....
Maar is inderdaad ook iets van de laatste tijd dat ik daar naar op zoek ga...

Groetjes Jenny

Marjo50
Berichten van Marjo50
Onderwerpen van Marjo50
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 56

Bericht door Marjo50 » wo 16 nov 2011 11:41

Hallo
Ja ook ik heb er last van, ik denk ook veel terug aan het verleden.
Mijn jeugd is niet over rozen gegaan, trots alles denk ik ook aan de mooie momenten daarvan, zelfs tot heimwee toe. Voor mijn gevoel is het meer hoe gelukkig je toen was en nu daartegen niet meer dat geluk voelen. Schijnbaar ook iets van de overgang en hormonen, dit hoor ik ook vaker bezig zijn in het verleden van vrouwen.

Ook het gevoel niet ouder te willen worden, want jong blijf je in je hoofd en oud wordt je met je lichaam. En dan niet meer zo intens goed voelen zoals vroeger. Vaak denk ik kon ik de tijd maar terug draaien en weten en doen waar ik nu spijt van heb wat ik niet heb gedaan. Mijn gevoelens wisselen door de overgang zo sterk dat ik mezelf kwijt ben. Ik wil zoals vroeger zijn in me doen en laten, maar het lukt niet meer.

Gelukkig zijn en voelen ben ik al lang kwijt, zeker door al die klachten die je ervaart in de overgang die niet leuk zijn, ook het niet meer kunnen en durven is veranderd in me lichaam. Wat overgebleven is is een hoopje ellende die niet de overgang wil aanvaarden.

Gegroet Mia

Ingrid1960
Berichten van Ingrid1960
Onderwerpen van Ingrid1960
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 58

Bericht door Ingrid1960 » wo 16 nov 2011 19:01

Hallo dames,

gelukkig zijn we niet alleen in deze periode.
Terug denken aan het verleden aan de mindere positieve dingen die je hebt meegemaakt.
Heb het ook heel erg en dan kan ik zo boos om worden !

Zal wel weer overgaan denk ik dan heb veel steun aan mijn zus die herkent het allemaal!

Ingrid

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht