Chaos in mijn hoofd

Multi-tasken lukt niet meer. We kunnen niet meer zoals vroeger aan alles tegelijk denken. Ons concentratie vermogen wordt anders, we vergeten gemakkelijker iets, maken misschien sneller fouten op het werk,
of kunnen niet meer zo snel iemands naam of een woord vinden in ons geheugen
Troela
Berichten van Troela
Onderwerpen van Troela
Menopauzejaar:
Leeftijd: 60

Chaos in mijn hoofd

Bericht door Troela »

Toch even een naberichtje.

Sorry ik kom denk ik wat koeltjes over, ik zit wel in een zware crisis hier. En ik begrijp jullie ook heel erg goed.
Zit heel vaak met mijn handen in het haar, van wat heb ik nu weer fout gedaan, het liefst kruip ik dan voorgoed weg, een paar tellen later zit ik weer in strijd met mij zelf en denk dat ik mij moet verdedigen.
Dat doe ik dan niet maar soms wel.
Het is dan zo'n weer war in mijn hoofd.
Terwijl ik vroeger de rust zelf was en overal heel goed over na kon denken.
En ik kan gewoon niet overweg met de chaos in mijn hoofd, van de hak op de tak gaat er van alles door mij heen. Dan ben ik weer bang en dan weer niet, dit gaat de hele dag door.
Slecht slapen........veel nare dromen.
Ik geef er niet aan toe dat dit blijvend zou kunnen zijn.

Maar ik wil jullie bedanken voor het delen van gevoelens, ik zei al ik zit voor het eerst op een forum.
Dus weet eigenlijk ook niet zo goed hoe dit werkt.
Vind schrijven over gevoelens best wel lastig, omdat ik ik ben en niet weet hoe de ander die hier schrijft in het leven staat. Even zo jullie ook niet van mij.
Ik denk daarom ook dat het voor ieder een belevenis apart is, maar dat het in grote lijnen hetzelfde is, en qua hormonale huishouding.

Als nog sterkte dames. Ik heb trouwens een fout gemaakt in mijn vorige berichtje ik ben 48 ...... maar voelde mij denk ik op dat moment ineens een paar maanden ouder :D

Groet Troela :D
Diny
Berichten van Diny
Onderwerpen van Diny
Menopauzejaar:
Leeftijd: 67

Re: Chaos in mijn hoofd

Bericht door Diny »

Hallo Troela

Wat klinkt dit allemaal bekend ik ben al 4 jaar aan het sukkelen loop van de ene psycholoog naar de andere, slik antidepressiva, maar die chaos in mijn hoofd is er nog steeds.
Het lijkt soms inderdaad wel of ik gek word en niet meer normaal kan denken.
Vroeger was ik echt een bezige bij en had plezier in dingen.

Maar het is net of de fut er uit is en ik zie overal tegen op, zelf tegen (leuke dingen).
Kan ook vaak geen gevoel voor mijn man, zoon en omgeving opbrengen wat ik echt verschrikkelijk vind.
Heb ook vaak last van angst aanvallen en slaap al jaren heel slecht.
Soms gaat het even iets beter dan voel ik me zo dankbaar en probeer dat vast te houden maar het lijkt wel of ik er zelf geen grip op hebt.

Groetjes, Diny
Plaats reactie