In de war?

Multi-tasken lukt niet meer. We kunnen niet meer zoals vroeger aan alles tegelijk denken. Ons concentratie vermogen wordt anders, we vergeten gemakkelijker iets, maken misschien sneller fouten op het werk,
of kunnen niet meer zo snel iemands naam of een woord vinden in ons geheugen
ZeeuwseBea
Berichten van ZeeuwseBea
Onderwerpen van ZeeuwseBea
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 48

In de war?

Bericht door ZeeuwseBea » wo 29 mar 2017 18:00

Hallo iedereen!

De laatste tijd kan ik soms moeilijk op woorden komen. Vanmiddag ging ik oversteken -was wandelen samen met m'n dochter, we gingen naar een kennis-, zegt ze: wat ga je doen. Zeg ik: ik ga even stofzuigen! :o Eh, ik bedoel oversteken. Dus had wel gelijk in de gaten dat ik het verkeerd zei. Herkent iemand dit?

Bea

Madu
Berichten van Madu
Onderwerpen van Madu
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 53

Re: In de war?

Bericht door Madu » wo 29 mar 2017 20:38

Hallo Bea,

Heel herkenbaar hoor. Er zijn hele periodes dat ik niet meer normaal na kan denken. Niet op woorden kan komen, een slecht geheugen heb en ja, ook dingen zeg die ik helemaal niet wil zeggen. Bizar!

Het schijnt er allemaal bij te kunnen horen.

Madu

Nina
Berichten van Nina
Onderwerpen van Nina
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 52

Re: In de war?

Bericht door Nina » do 30 mar 2017 10:13

Hoi,

Goh, ben blij dat ik niet de enige ben. Met vlagen kan ik zelfs de woorden van de simpelste dingen even niet noemen.
Namen heb ik ook moeite mee. Mensen die ik al jaren ken maar af en toe zie, heb ik weleens gehad dat ik toch echt even moest nadenken hoe die ook alweer heet.
Ik kom er ook altijd wel weer op maar vind het toch lastig dat ik de naam niet meteen kan noemen.
Eigenlijk schaam ik me er wel voor,laat het ook zo min mogelijk merken aan andere :oops: .

Je gaat toch denken dat er iets met je hersens niet goed is. Dat je soms woorden verwisselt, heeft er denk ik bij mij mee te maken dat ik teveel in mijn hoofd bezig ben met van alles en nog wat (drukte makerij).

Dus het zal er wel bij horen ben ik bang, helaas.
Zoals zoveel dingen, een hele rare tijd, de overgang.

Groetjes :)
Nina

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht