Andere planeet

Multi-tasken lukt niet meer. We kunnen niet meer zoals vroeger aan alles tegelijk denken. Ons concentratie vermogen wordt anders, we vergeten gemakkelijker iets, maken misschien sneller fouten op het werk,
of kunnen niet meer zo snel iemands naam of een woord vinden in ons geheugen
Tessel
Berichten van Tessel
Onderwerpen van Tessel
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 47

Andere planeet

Bericht door Tessel » zo 28 feb 2016 18:10

Hai Dames

Ik heb het idee of ik werkelijk op een andere planeet zit. Ik ben zo warrig als wat. Het is zo erg dat manlief nu begint te klagen.
We praten niet normaal meer zegt hij. Hij geeft aan dat hij zich niet serieus genomen voelt. Dat het net lijkt of al zijn verhalen of vragen mij niet meer interesseren. Dat is niet het geval. Maar ik merk dat ik mij totaal niet meer kan concentreren op normale vragen of dingen.
Er komt wel een antwoord (of ik vergeet te antwoorden) maar dan een kwartier later. Alles is teveel.

En als ik zelf een verhaal probeer te vertellen dan raakt het vaak kant nog wal. Omdat ik weer eens niet op woorden, dingen of iets anders
kan komen. Dan raak ik weer gefrustreerd. En manlief ook omdat hij me totaal niet kan volgen.
Ik merk dat ik nog maar 1 ding tegelijk kan doen. En niet zoals vroeger meerdere dingen.
En dus ook niet als ik tv zit te kijken en manlief komt er doorheen met een vraag of verhaal. Het lijkt wel of ik dan kortsluiting in mijn hoofd krijg. En dan helemaal niks meer kan volgen. Wie herkent zich hierin?

Groet Tessel

Christine
Berichten van Christine
Onderwerpen van Christine
Menopauzejaar: 2011
Leeftijd NU: 67

Re: Andere planeet

Bericht door Christine » zo 28 feb 2016 22:30

Hallo Tessel,

Ik herken mij daar wel in.
Heb er heel veel last van gehad de afgelopen jaren, wel in periodes.
Dan kon ik weer goed denken en praten en dan ineens weer helemaal niet.

Heb ooit bij een neuroloog gezeten en alles wat die man zei kwam niet binnen en ik was niet in staat om een ""normaal" gesprek te voeren.
Ook dat laat reageren herken ik....alles blokkeert dan in mijn hoofd.

Nu gaat het beter, alhoewel het soms nog in lichte mate voor kan komen.

groet, Christine

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht