Ik kan me slecht concentreren

Multi-tasken lukt niet meer. We kunnen niet meer zoals vroeger aan alles tegelijk denken. Ons concentratie vermogen wordt anders, we vergeten gemakkelijker iets, maken misschien sneller fouten op het werk,
of kunnen niet meer zo snel iemands naam of een woord vinden in ons geheugen
Eva1969
Berichten van Eva1969
Onderwerpen van Eva1969
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 50

Ik kan me slecht concentreren

Bericht door Eva1969 » ma 06 jul 2015 15:48

Beste allemaal,

Sinds een aantal jaar ben ik met mijn menstruaties aan het rommelen. Korter op elkaar, langer ertussen, weinig bloedverlies, bizar veel bloedverlies met stolsels, tussentijds bloedverlies, ik heb geloof ik intussen alle varianten gehad.
Op dit moment is het ongeveer 6 weken geleden, wel 2 x 2 dagen een heel klein beetje bloedverlies gehad maar of dit nu een menstruatie was? Ik weet het niet. Hoewel niet door onderzoek bevestigd, is het toch wel duidelijk dat ik in de overgang zit.

Ik ben nu steeds zo raar in mijn hoofd.
Ik kan me slecht concentreren, watterig gevoel, en flitsen iedere keer gedachtes door mijn hoofd waarvan ik op dat moment even niet weet waar ze vandaan komen. Ik probeer deze dan te herleiden maar het lijkt alsof ik er net niet bij kan komen.
Net of ik gek word. Ik word dan bang en ik denk dat ik een hersentumor heb of dement aan het worden ben.
Afgelopen veel emotionele situaties meegemaakt in de familiekring, ben erg moe.
Ik vraag me nu toch af, zal ook dit bij de overgang horen of ben ik overspannen o.i.d.
Pieker me suf, wordt het niet beter van.

Herkent iemand bovenstaand?

Groetjes,
Eva

Moon1967
Berichten van Moon1967
Onderwerpen van Moon1967
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 52

Re: Ik kan me slecht concentreren

Bericht door Moon1967 » ma 06 jul 2015 16:40

Ja hoor Eva,

Ik zat op een gegeven moment wel 3x per week bij de huisarts. De ambulance is ik weet niet hoe vaak bij ons aan de deur geweest. Ik ben heel erg bang voor mijn hart. Dit is waarschijnlijk terug te leiden naar het overlijden van mijn vader. Komt er bij jou dementie of hersentumoren in de familie voor? Ben je er daarom zo bang voor? Ik heb antidepressiva gehad en ben bij een psycholoog onder behandeling. Dat helpt wel de boel te relativeren. Ook elke keer op deze site lezen, maakt mij rustiger. Ik wens je veel sterkte.

Groetjes Monique

Eva1969
Berichten van Eva1969
Onderwerpen van Eva1969
Menopauzejaar:

Bericht door Eva1969 » ma 06 jul 2015 16:47

Hoi Monique,

Dank voor je reactie.
Hersentumoren komen helemaal niet voor in de familie, überhaupt gelukkig geen kanker.
Dementie alleen bij mijn hoogbejaarde moeder.
Zij was al eind tachtig toen het begon.
Voor dat rare gevoel in mijn hoofd, ben ik soms echt bang dat ik gek word.

Wat kunnen hormonen rare dingen doen, pfff.

Groetjes,
Eva

Moon1967
Berichten van Moon1967
Onderwerpen van Moon1967
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 52

Bericht door Moon1967 » ma 06 jul 2015 16:54

Hoi Eva,

Als jij dat nare gevoel in je hoofd hebt, heb je dan ook een dichtgeknepen keel en verkrampte kaken? Ik heb het namelijk op dit moment ook. Ik moet eigenlijk boodschappen doen voor het eten, maar durf de fiets niet op. ;)

Groeten, Monique

Eva1969
Berichten van Eva1969
Onderwerpen van Eva1969
Menopauzejaar:

Bericht door Eva1969 » ma 06 jul 2015 17:11

Hallo

Niet specifiek als ik dat nare gevoel heb. Maar ik herken het wel, heb dat soms ook tussendoor.

Sterkte,
Eva

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht