Lezen...

Multi-tasken lukt niet meer. We kunnen niet meer zoals vroeger aan alles tegelijk denken. Ons concentratie vermogen wordt anders, we vergeten gemakkelijker iets, maken misschien sneller fouten op het werk,
of kunnen niet meer zo snel iemands naam of een woord vinden in ons geheugen
Arianne
Berichten van Arianne
Onderwerpen van Arianne
Menopauzejaar:
Leeftijd: 56

Lezen...

Bericht door Arianne »

Hallo meiden,

Ik ben altijd een boekenwurm geweest. Je mocht mij bij wijze van spreken opsluiten met een stapel leesboeken... Heerlijk.
Maar ik haal nu wel boeken bij de bieb, maar ik kom er niet toe om ze te lezen. Ik kan me er niet toe zetten door de innerlijke onrust of als ik wel aan een boek begin raak ik de verhaallijn kwijt. Korte stukje in de krant of een tijdschrift gaat nog wel, maar boeken... Jammer, want ik heb er nu meer tijd voor dan ooit.
Net nog twee bieb-boeken van mijn nachtkastje gehaald. Ongelezen, twee weken liggen ze er al.
En ik mis het zo... Ik kon me volledig verliezen in een mooi verhaal...

Zou na de overgang het leesplezier weer terugkomen?

Arianne
Desi
Berichten van Desi
Onderwerpen van Desi
Menopauzejaar: 2009
Leeftijd: 58

Re: Lezen...

Bericht door Desi »

Hallo Arianne,

Ik kon het zelf geschreven hebben. Altijd gelezen en ineens 'kon' ik het niet meer.
Maar... Sinds een paar maanden lukt het me weer mezelf in een boek te 'verliezen'. Dus bij mij is het terug gekomen.

Groetjes,
Desi
Max
Berichten van Max
Onderwerpen van Max
Menopauzejaar: 2014
Leeftijd: 55

Re: Lezen...

Bericht door Max »

Hallo Arianne,

Komt me bekend voor, was ook altijd een boekenwurm vanaf de lagere school al.
Ben altijd lid van de bieb geweest.
Op vakantie ging een hele stapel mee en kon me er ook helemaal in verliezen, zag de beelden zo voor me, beter dan een film, mijn eigen fantasie.

Is al jaren niet meer zo en heb de bieb opgezegd, de boeken lagen er net zoals bij jou, te wachten op......

Ben benieuwd of het weer terugkeert zoals bij Desi, hoop het zo.

Groet Max.
Plaats reactie