Slecht kunnen concentreren, fouten op het werk

Multi-tasken lukt niet meer. We kunnen niet meer zoals vroeger aan alles tegelijk denken. Ons concentratie vermogen wordt anders, we vergeten gemakkelijker iets, maken misschien sneller fouten op het werk,
of kunnen niet meer zo snel iemands naam of een woord vinden in ons geheugen
Flower64
Berichten van Flower64
Onderwerpen van Flower64
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 55

Slecht kunnen concentreren, fouten op het werk

Bericht door Flower64 » zo 21 dec 2014 12:17

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier en heel erg onwennig. Ik herken gelukkig heel veel uit de verhalen die ik lees.
Ik heb de hele dag door het gevoel alsof ik een heel belangrijk examen moet doen. Ik ben zo gespannen en licht in mijn hoofd! Letterlijk bang om om te vallen en mijn evenwicht te verliezen. Ik heb ook veel last van duizeligheid. Autorijden is een drama. Ik ga liever ook niet in winkels.

Ben liever binnen en het liefst alleen zodat ik niet hoef te praten. Het is net alsof ik mezelf niet meer ben maar alsof een andere vrouw in mijn lijf en hoofd is gaan zitten. Ik word hier heel verdrietig van. Mijn werk is een drama. Anderhalf jaar geleden overspannen thuis komen te zitten en nu sinds een maand weer gedeeltelijk thuis. Ik ben bang dat ik mijn baan ga verliezen als er iets niet veranderd. Ik maak ook fouten op het werk en kan me HEEL slecht concentreren, heb geen productie en twijfel bij alles wat ik doe. Terwijl ik dit werk al bijna 25 jaar doe....

Heb ook geen zin om steeds uit te leggen dat het 'de overgang' is. Bang ook dat ik het niet meer trek... Ik heb sinds juni 2014 femoston 1/10 gebruikt, vanaf oktober femoston 2/10 en nu sinds een week kliogest.

Mijn klachten verminderden in eerste instantie en later worden ze alleen maar erger. Heeft iemand ervaring hiermee? Of tips hoe ik met deze gevoelens kan omgaan?

Ik hoor het graag. Alvast bedankt!

Flower

Lia
Berichten van Lia
Onderwerpen van Lia
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 62

Re: Slecht kunnen concentreren, fouten op het werk

Bericht door Lia » zo 21 dec 2014 13:30

Beste Flower,

Liever alleen zijn
Het gevoel dat alles teveel is geworden
Angstige gevoelens
enz. enz.

Het forum staat vol met verhalen van vrouwen die hier in hun overgang mee om te gaan kregen. Volop herkenning dus.

Sterkte
Lia

Caatje65
Berichten van Caatje65
Onderwerpen van Caatje65
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 53

Bericht door Caatje65 » zo 21 dec 2014 15:01

Hallo Flower,

Ik vind het rot om te lezen dat je je zo naar voelt. Het is echt de overgang hoor. Ik maak precies hetzelfde mee. Bij mij begon het in maart 2013. Nu heb ik iets beter in de gaten dat het de overgang is. Die valt je met vlagen lastig. Bij mij waren het eerst alleen maar rotperioden. Nu heb ik soms een langere goede periode en dan weer een mindere. Ik zit nu in een dip maar herken het wel.

Het is belangrijk om dan je energie te sparen. Als je zware griep hebt, neem je ook gas terug. Dat vindt niemand raar. Nu is het ook niet raar. Je hoeft je baan ook helemaal niet kwijt te raken. Als jij tijdelijk niet in staat bent om te werken heb je het recht om thuis te blijven. De werkgever moet je gewoon doorbetalen en samen kunnen jullie op termijn bekijken wat wel en niet kan. Je hebt daar al jaren een financiële bijdrage voor betaald. Nu mag je er gebruik van maken. Het zou toch te gek zijn als je wordt afgeserveerd als je buiten je schuld eens niet zo goed functioneert. Neem een jurist in de arm als het aan de orde komt. Heb vooral vertrouwen dat het weer allemaal goedkomt, ook al kun je je dat niet voorstellen.

De angst is vreselijk maar is de chemie van je hormonen en die krijgen een opdonder als je over je grenzen gaat. Lees de verhalen van bijvoorbeeld Lee en Luna maar.
Zelfs de sterkste vrouwen kunnen onderuit gaan door de overgang.

Wees lief voor jezelf.
Caatje

Chrissie
Berichten van Chrissie
Onderwerpen van Chrissie
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 50

Bericht door Chrissie » zo 21 dec 2014 18:36

Hallo Flower,

Zo herkenbaar wat je allemaal opnoemt en het is inderdaad vreselijk dat je je zo voelt..
Hier idem dito nog zo'n typje...

Alleen willen zijn, afsluiten van de wereld, geen puf meer in wat dan ook, en zo kan ik nog wel even doorgaan. Dan weer erger dan in weer wat mindere mate.

Wat Caatje al zei, wees lief voor jezelf..het is echt de overgang.

Ik wil je heel veel sterkte wensen. We komen er echt allemaal een keer uit...ooit gaat het weer beter en zien we de zon weer schijnen. Ik probeer me aan die gedachte vast te houden.

Chrissie

Max
Berichten van Max
Onderwerpen van Max
Menopauzejaar: 2014
Leeftijd NU: 53

Bericht door Max » zo 21 dec 2014 18:40

Welkom Flower,

Ik lees dat je al ingelezen bent. Ik sluit me aan bij de vrouwen boven mij.
Zeker zeer herkenbaar al die gevoelens die je benoemt.
Bij mij is woede aan de beurt op dit moment, een razende orkaan, om de onbenulligste dingen, soms best eng.
Ga er 's avonds op uit en schreeuw dan maar een eind weg, moet het toch kwijt.
Heeft te maken met alles maar hebben gepikt en weinig terug gezegd, dat is behoorlijk aan het veranderen nu, gelukkig.
Het autorijden en de winkels niet in kunnen of durven komt me ook bekend voor, soms gaat het wel en soms niet.
Proberen te aanvaarden, ik weet dat het moeilijk is.

Als je kunt geef eraan toe anders worden de paniek en angst nog erger, heb dat zelf ervaren.
Misschien toch gewoon in de ziektewet, wat voor stempel ze er ook op willen drukken, de overgang is nog steeds taboe.

Omdat mijn concentratie ook niet meer is wat het is geweest geef ik maar weer een linkje. Bovenaan staan items waar jij het ook over hebt en de uitleg erbij, hoop dat je er wat aan hebt.

https://www.vrouwenovergang.nl/Overgang ... /woede.php

Sterkte Flower.

Groet Max.

Lee64
Berichten van Lee64
Onderwerpen van Lee64
Menopauzejaar: 2017
Leeftijd NU: 55

Bericht door Lee64 » zo 21 dec 2014 21:06

Hoi Flower

De angst komt deels door de chemie van de hormonen inderdaad, maar niet alleen.

De angst en de spanning komt ook voort uit overbelasting. In en na de overgang kan je gewoon niet meer wat je eerder wel kon, dat is een feit.
Een moeilijk en ook wel echt een verdrietig feit, tot je er aan gewend bent, want het went wel na een tijd hoor is mijn ervaring.

Meestal als je enorme tegenzin voelt of in paniek schiet komt dat ook doordat jijzelf of je omgeving teveel van jou vergt en er teveel op je schouders rust.

Alleen zijn en je terugtrekken in jezelf kan dan helpen. Het voelt niet altijd fijn misschien maar kan wel helpen. En ga niet jezelf dwingen om naar winkels te gaan bijvoorbeeld als dat nu niet goed voelt.

Hoe andere vrouwen er mee omgaan is te lezen op het forum zoals gezegd en ook aan de nieuwsbrieven bovenin en de informatie links op de site kan je veel steun hebben. het is allemaal herkenbaar en allemaal normaal tijdens de overgang.

vr gr lee

Loutje
Berichten van Loutje
Onderwerpen van Loutje
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 56

Bericht door Loutje » wo 24 dec 2014 12:56

Hoi Flower,

Zeer herkenbaar wat je omschrijft! Dat heb ik ook en het duurt soms lang zo'n periode dat je gaat denken dat er iets ernstig sluimert. Momenteel heb ik ook een terugval hoor, ik ben niet-echt ziek maar ik loop naast mezelf, licht in mijn hoofd, trillerig, natuurlijk heel warm alsof ik koorts heb (heb ik niet) zweethanden, kortom een heel scala aan vage klachten waar niemand iets mee kan. Bij mijn vriendin toch maar weer even mijn suiker getest, prima score! Bloeddruk prima...
Toch de overgang dan maar? Wat kunnen die hormonen gekke dingen met je doen.

De huisarts weet het niet, psychologen niet, daar ben ik ook mee gestopt om die te bezoeken, ik kwam er niet altijd beter vandaan.
Ik dacht in het begin echt dat ik overspannen was, al die ballen in de lucht houden viel ineens niet meer mee terwijl ik nergens mijn hand voor omdraaide daarvoor.
Ik ben er al zo'n 6 jaar mee bezig als het niet meer is, en het gaat met ups en downs, er is acceptatie gekomen, hoewel, niet altijd hoor, ik word er soms nog steeds niet goed van, er is elke dag wel iets.....
Maar.... Het kan alleen maar beter worden, ook dit gaat voorbij, ik menstrueer nog wel, dus ik heb nog even te gaan, maar er komt wel wat rust nu ik weet dat deze klachten erbij kunnen horen, het is per dag verschillend, hoewel ik ook weken heel goed ga, geen pijl op te trekken!

Pas goed op jezelf,

Loutje.

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht