Simpele handelingen vergeten

Multi-tasken lukt niet meer. We kunnen niet meer zoals vroeger aan alles tegelijk denken. Ons concentratie vermogen wordt anders, we vergeten gemakkelijker iets, maken misschien sneller fouten op het werk,
of kunnen niet meer zo snel iemands naam of een woord vinden in ons geheugen
Jikkemien
Berichten van Jikkemien
Onderwerpen van Jikkemien
Menopauzejaar:
Leeftijd: 56

Simpele handelingen vergeten

Bericht door Jikkemien »

Hallo allemaal,

Het is al weer een tijdje geleden dat ik voor het laatst op het forum ben geweest, maar vandaag overkwam me iets waar ik helemaal van slag van ben. Mijn man schrok ook. Zijn moeder is aan Alzheimer overleden en vergat in het begin simpele dingen.
We waren bij de supermarkt geweest en ik had gezellig staan kletsen, boodschappen gedaan en toen ik het karretje terugbracht wist ik niet meer hoe ik het muntje terug moest krijgen. Ik wilde de ketting naar het andere karretje steken, maar dat ging natuurlijk niet. Een andere mevrouw heeft mij geholpen. Ik schrok er zelf ook van. Is dit herkenbaar, dat je zulke simpele dingen in ene niet meer weet?

groetjes
Monique
Nellie
Berichten van Nellie
Onderwerpen van Nellie
Menopauzejaar:
Leeftijd: 51

Re: Simpele handelingen vergeten

Bericht door Nellie »

Hoi Monique,

Mij overkwam exact hetzelfde vorige week. Alleen kwam ik er zelf op een gegeven moment wel weer op. Er was even een groot blanco in mijn hoofd, toen het niet lukte. Pas na een tijdje kwam het logisch nadenken pas weer 'beschikbaar', zo voelde het echt. Alsof ik met mijn brein een databank probeerde te bereiken die er even helemaal niet was. Dat heb ik vaker de laatste tijd met woorden, herinneringen, ook hele simpele. Dit was voor het eerst een handeling.

En ik heb zeker weten geen dementie o.i.d.. Ik maak me vooralsnog geen zorgen.

Kan me voorstellen dat je erg geschrokken bent, gezien jullie ervaringen.

Groetjes,
Nellie
Jikkemien
Berichten van Jikkemien
Menopauzejaar:

Bericht door Jikkemien »

Hoi Nellie,

dankjewel, dat lucht toch een beetje op. Het was echt even schrikken. Ik wist wel dat je dingen kon vergeten in de overgang, maar dat je ook praktische handelingen, die je heel vaak doet, kan vergeten, dat is helemaal nieuw voor mij. Ik hoop dat meer mensen hetzelfde hebben meegemaakt, dan ben ik toch wat minder angstig, ook zo iets leuks tijdens de overgang ; )
Jij ook veel sterkte.

groetjes
Monique
Desi
Berichten van Desi
Onderwerpen van Desi
Menopauzejaar: 2009
Leeftijd: 58

Bericht door Desi »

Hallo

Of het helemaal hetzelfde is weet is niet, maar ik moet soms wel ineens even nadenken bij wat ik doe (hoe moet het ook al weer?). Dus met meer aandacht zaken aanpakken. Niet meer zoals voorheen met meerdere dingen tegelijk bezig zijn. Dan merk ik dat ik veel te vaak dingen doe (of heb gedaan in het verleden) waarbij ik tegelijkertijd aan andere dingen denk. Dat lukt niet meer altijd. Het multitasken raak je wel kwijt in de overgang.

Groetjes, Desi
Jikkemien
Berichten van Jikkemien
Menopauzejaar:

Bericht door Jikkemien »

Hoi Desi,

ja dat is helemaal waar en alles opschrijven.
Dank voor je reactie !!

groetjes
Monique
Arianne
Berichten van Arianne
Onderwerpen van Arianne
Menopauzejaar:

Bericht door Arianne »

Hoi!

Ik herken dit ook. Een tijdje geleden wist ik na het tanken niet meer hoe ik mijn auto, het is een automaat, moest starten. Terwijl ik er al twee jaar in rij! Pats, weg uit mijn geheugen. Paniek! Maar even later schoot het met weer te binnen: voet op de rem, pookje in de 'a'-stand en starten maar. Pfff, overgangsdementie!
Mijn korte termijn geheugen is trouwens ook veranderd in een zeef. Ik bedenk iets om te doen en een paar seconden later..., blanco..., weg! Ik moet het echt opschrijven. Maak ook een schriftelijke dagplanning tegenwoordig, want anders loop ik als een kip zonder kop rond. Vroeger was ik een wandelende agenda. Nou moet ik alles noteren...

Arianne
Karindbz
Berichten van Karindbz
Onderwerpen van Karindbz
Menopauzejaar:
Leeftijd: 54

Bericht door Karindbz »

Hallo Dames,

Hier ook nog zo"n vergeetachtig iemand. Het ene moment denk ik dat moet ik even halen, sta ik bij de deur dan weet ik het al niet meer.. 10 tellen later. Heel vervelend.

Gr Karin
Plaats reactie