Concentratieverlies, geen zin

Multi-tasken lukt niet meer. We kunnen niet meer zoals vroeger aan alles tegelijk denken. Ons concentratie vermogen wordt anders, we vergeten gemakkelijker iets, maken misschien sneller fouten op het werk,
of kunnen niet meer zo snel iemands naam of een woord vinden in ons geheugen
Moko
Berichten van Moko
Onderwerpen van Moko
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 60

Concentratieverlies, geen zin

Bericht door Moko » do 21 aug 2014 14:03

Beste allemaal,

Wat ben ik blij dat ik dit forum heb gevonden en dingen aan jullie kan vragen. Ik ben 55 jaar en volgens mij nog midden in de overgang. De klachten die jullie beschrijven zij mij niet vreemd. Ik heb dagelijks last van hartkloppingen, duizeligheid, watten in mijn hoofd, geen tot weinig zin om iets in mijn leven op te pakken en werken lukt nu ook niet meer.

Sinds 6 augustus ben ik ziek thuis omdat mijn concentratieverlies met de duizelingen gezorgd heeft dat ik naar huis ben gebracht door een collega. Nu ik er op terugkijk kan ik sinds 2 jaar steeds slechter focussen op zaken en op mijn werk levert dit problemen op. Ik ben niet meer accuraat, niet consistent en vergeet zaken, heel onzeker en mijn stem is zo schor dat het lijkt of mijn keel dichtgeknepen is. Zelfs de context van bijv. mails en verzoeken begrijp ik soms helemaal niet.

Ik ben aan het vechten om mijn gezonde verstand terug te vinden en uit te zoeken wie ik nu eigenlijk ben. Ik heb even geen idee maar vind alles loodzwaar. Mijn huisarts heeft me een spiegel voorgehouden en gezegd dat ik nu een time-out moet nemen omdat ik al jaren mezelf voorbij loop en ik een stap terug moet doen. Deze stap terug betekent ander werk of geen als er niets meer is voor mij dus dat heeft ook economische consequenties.

Ik heb bètablokkers voorgeschreven gekregen. Nu ik thuis zit verdiep ik mij in alles wat mij zou kunnen helpen om mijn hoofd weer helder te krijgen. Is dit herkenbaar bij sommigen of zou er bij mij iets anders aan de hand zijn? Ik zou heel graag eens willen lezen hoe andere vrouwen zich hieruit redden en of iemand alternatieve oplossingen heeft ontdekt.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Moko

Jenufa11
Berichten van Jenufa11
Onderwerpen van Jenufa11
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 56

Re: Concentratieverlies, geen zin

Bericht door Jenufa11 » do 21 aug 2014 16:18

Dag Moko,

Heel herkenbaar allemaal en als je het gevoel hebt dat het "iets" anders zou kunnen zijn ga dan naar je huisarts zodat misschien eventuele andere oorzaken uitgesloten kunnen worden. Zoals ik al schreef heb ik hele vreemde klachten zoals spierpijn(en) en opgezette lymfeklieren in de hals die ook erg veel pijn doen. Na 2 keer bloedonderzoek en een PET scan is er niets gevonden. Mijn huisarts zegt dat mijn klachten niet overgang-gerelateerd hoeven zijn maar volgens hem kan het wel.
Ik ben minder koffie gaan drinken (nu maar 1 kopje per dag) en meer kruidenthee ook voeg ik nu standaard een eetlepel lijnzaad aan mijn muesli toe. Soja producten geprobeerd maar vond ik niet lekker dus nu weer gewone (magere) yoghurt. Ik slik wel een extra multivitamine preparaat maar dat is gewoon van een huismerk. Laat je niet gek maken en hopelijk kun je steun halen uit dit forum.

Sterkte,
Ilona

Max
Berichten van Max
Onderwerpen van Max
Menopauzejaar: 2014
Leeftijd NU: 53

Bericht door Max » do 21 aug 2014 19:13

Welkom Moko,

Dezelfde herkenbare klachten hier hoor.
Ook mijn werk opgezegd, staat wel ergens beschreven hier hoe dat is gegaan.
Het niet meer op kunnen tegen de instanties met uitkomst een burn-out erbij.
Heb nu de kop in de wind gegooid en bedacht dat als de maatschappij mij (voor het grootste deel dan) dit heeft gebracht, doe ik er niet meer aan mee, eerst je niet willen geloven dat het de overgang is en dus rust wilt, nee he, naar de psycholoog en de hele rataplan.
Aan die maatschappij doe ik dus niet meer mee.

Heb geen echte oplossingen alleen de echte koffie laat ik nu staan en dat helpt in de morgen een klein beetje.

Lees maar veel hier Moko, voor mij ging er een wereld open en sterkte natuurlijk.

Groet Max.

Bloesems
Berichten van Bloesems
Onderwerpen van Bloesems
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 54

Bericht door Bloesems » do 21 aug 2014 19:50

Hallo iedereen,

Ik denk dat alleen de vrouwen met dezelfde klachten elkaar goed begrijpen ...in mijn geval de hartkloppingen...heb deze morgen hysterisch uitgevlogen naar mijn dochter v 25 j die nog thuis woont...ik voel me zo gejaagd door die hatkloppingen dat ik echt mezelf niet ben...dat niet goed slapen zit er natuurlijk voor veel tussen, moe en vies...

Momentaal alleszins ik niet met mijn vreselijke gedachten die mij bang maken...
Hoe mijn gedachten mij zo kunnen opjutten, niet te doen...
Door die hartkloppingen kom ik gejaagd en nerveus en zijn mijn gedachten er ook naar...
Laat ons hopen dat alles weer tot rust komt

Groetjes
Natalie

Moko
Berichten van Moko
Onderwerpen van Moko
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 60

Bericht door Moko » do 21 aug 2014 20:20

Beste mensen,

Ik vind het hartverwarmend om jullie vragen en reacties te lezen. We zitten allemaal in hetzelfde schuitje blijkbaar waarbij iedereen wel een speciaal extra lastig probleem ervaart. Ik zal proberen de koffie helemaal te laten staan en heb vandaag maar kokosmelk gekocht i.p.v. zuivel. Ik las dat we moeten oppassen met eiwitten en rood vlees.
Ik ben echt blij geworden om mijn gedachten hierover met jullie te delen. Als de pil mij kan helpen om weer scherp van geest te worden dan begin ik er gelijk aan. Ik zal het eens vragen aan mijn huisarts. Hij ziet me aankomen hahaha.
Ik wens jullie een fijne avond en hopelijk dat we vannacht eens een keer kunnen doorslapen.

Groetjes, Moko

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht