Ik ben nu mama die geen concentratie meer heeft

Multi-tasken lukt niet meer. We kunnen niet meer zoals vroeger aan alles tegelijk denken. Ons concentratie vermogen wordt anders, we vergeten gemakkelijker iets, maken misschien sneller fouten op het werk,
of kunnen niet meer zo snel iemands naam of een woord vinden in ons geheugen
Petraz
Berichten van Petraz
Onderwerpen van Petraz
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 56

Ik ben nu mama die geen concentratie meer heeft

Bericht door Petraz » do 07 aug 2014 12:19

Hallo Dames

Ik lees al een weekje mee hier op het forum wat erg veel herkenning geeft, zal me even voorstellen,
Petra 51 jaar getrouwd 2 kinderen van 25 en 27 nog thuis.

6 jaar geleden toen mijn moeder overleed liepen de overgangsklachten de burn-out /rouwproces door elkaar heen, werd onzeker om naar buiten te gaan duizelig heel de dag door maag/darmklachten en zo moe heel de dag, door alle stress erbij omdat ik niet wist wat ik mankeerde liepen alle klachten nog verder op en ik zat in een cirkel.

Ik heb nooit geen medicijnen geslikt en vecht nog iedere dag, de reumatoloog zei Fibromyalgie , maar ik dacht ja dat is niet het enige, nu ben ik 51 kom haast niet buiten heel af en toe met me dochter, maar dan moet ik een super goede dag hebben en dat is al sik me een 6 voel want een 8 heb ik al jaren niet meer gehad.

Maar nu mijn klachten warm heel de dag door ik raak de hotte niet kwijt, pijn in nek hoofd, spieren zo erg dat als ik nu 10 minuten bij de strijkplank sta dat ik het gevoel heb of mijn benen verzuren dan gaan de klieren in me nek in mijn gevoel opzetten krijg ik een droge mond gaat me hart tekeer en zet ik het strijk ijzer uit en moet gaan zitten, dat me smaak verandert en af en toe een vies gevoel in de mond tot daar aan toe maar niet meer haast kunnen lopen zonder dat ik sta te wankelen dat vind ik zo erg ik heb nu ook geen conditie meer voel me echt 88 en compleet op en versleten.

Ik zit in de premenopauze menstrueer nog iedere maand maar de klachten worden alleen maar erger, ....... is het zo dames dat ik aan de Top zit? gaat het ooit weer beter worden? help hoelang duurt deze periode? Ik ben nu ten einde raad.

Als het goed is moet ik nu over een dag of 2 dagen weer ongesteld worden en ik voel me zo beroerd kan ook om alles janken, en ik heb het gevoel of ik mijn kinderen tekort doe die nog thuis wonen ik ben nu een andere mam, een mam die geen concentratie meer heeft voor hun dingen om naar te luisteren geen moeder meer die lekker staat te koken in de keuken, koken wil ik niet meer ben vaak zo misselijk, en ben zo jaloers op vrouwen van mijn leeftijd die nog kunnen werken, ik kan hier thuis al niets meer, help wie weet raad?

groetjes, Petra

Nel52
Berichten van Nel52
Onderwerpen van Nel52
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 58

Re: Ik ben nu mama die geen concentratie meer heeft

Bericht door Nel52 » do 07 aug 2014 12:34

Hallo Petra

Welkom hier!

Jou verhaal kan het mijne zijn, hier gaat het precies eender.
Vraag mij ook af is dit de top of??? Wat gaat er allemaal nog komen,
Wil er niet. Aan denken, want dan red ik het niet meer.

Ben erg blij en dankbaar dat ik een fijne man heb, die het begrijpt en mij
Helpt waar hij kan en geestelijk houd hij mij steeds weg bij de doodsangsten
Hij blijft het nuchter bekijken wat mij dan weer helpt.

Wens je veel sterkte en blijf veel lezen hier !

Groetjes Nel

Petraz
Berichten van Petraz
Onderwerpen van Petraz
Menopauzejaar:

Bericht door Petraz » do 07 aug 2014 12:57

Hallo

mag ik vragen Nel, hoelang is dit bij jou al aan de gang? Ik zou ook zo graag willen weten of er na deze periode weer een periode kan komen met dagen dat ik me weer een 6 kan voelen i.p.v. nu elke dag een dikke onvoldoende :(

Petra

Nel52
Berichten van Nel52
Onderwerpen van Nel52
Menopauzejaar:

Bericht door Nel52 » do 07 aug 2014 13:12

Hallo

Ben al ruim 10 jaar bezig met de premenopauze. Ik vloei nog steeds erg heftig ,met veel pijn en heel veel bloedverlies, ik slik al jaren ijzertabletten en foliumzuur en krijg elke maand een b12 spuit om alles op peil te houden.

De laatste 6 maanden begint er verandering in te komen, dan om de 3 weken dan om de 6 weken ongesteld, daarvoor altijd een cyclus van zon 30 dagen gehad, en het vloeien word ook anders, nog niet in heftigheid maar wel korter en dan weer langer, dus er begint wat te veranderen.
Ik ben nu benieuwd waar dit naar toe gaat!

Gr Nel

Petraz
Berichten van Petraz
Onderwerpen van Petraz
Menopauzejaar:

Bericht door Petraz » do 07 aug 2014 13:25

Hallo

Ik zat vroeger altijd rond de 30 dagen cyclus maar de laatste 2 jaar schommel ik dan 27 dan ineens 35.
Ik heb wel gezegd als de periode komt dat ik niet meer hoef te menstrueren en mijn klachten minder worden en ik me weer een mens mag voelen dan hang ik de vlag uit :) niet voor koning of koningin maar dan voor mezelf :)

Petra

Nel52
Berichten van Nel52
Onderwerpen van Nel52
Menopauzejaar:

Bericht door Nel52 » do 07 aug 2014 16:07

Hahaha doe ik met je mee :D

Nel

Lee64
Berichten van Lee64
Onderwerpen van Lee64
Menopauzejaar: 2017
Leeftijd NU: 55

Bericht door Lee64 » vr 08 aug 2014 13:43

Petra

'Kinderen' van 27 en 25 jaar zijn toch geen kinderen meer die jouw zorg nodig hebben??
Laat ze lekker zelf in de keuken gaan staan en strijken, het zijn volwassenen! Jij zelf had al een heel gezin op die leeftijd en zij willen een mam die altijd naar ze luistert en lekker kookt? Daar raak je ook van OP natuurlijk.

vr gr lee

Annita
Berichten van Annita
Onderwerpen van Annita
Menopauzejaar: 2011
Leeftijd NU: 55

Bericht door Annita » zo 10 aug 2014 13:26

Hoi Petra,

ik zit te lezen en t is alsof m'n eigen verhaal lees.. ook fibromyalgie zeggen ze ..ook stress. Ik vraag me ook steeds vaker af gaat dit ooit over.
Ben nu bij internist geweest.. allerlei onderzoeken toch maar voor alles uit te sluiten.. as vrijdag uitslag.. zal wel allemaal overgang zijn. Ben doodop en uitgeput.. draaierig zweverig en ga zo maar door.
Ik heb nog 1 zoon van 21 thuis..de andere van 27 woont samen en ook ik zorg soms nog voor hun hoor.. doe je als moeder gewoon ...krijg genoeg commentaar dat ze t zelf moeten doen... maar ik snap jou erg goed laten we hopen dat t ooit over gaat.. enne oh ja ik menstrueer al 3 jaar niet meer na mijn tia gestopt met de pil mag geen hormonen meer.
nou groet en sterkte verder.

Annita

Petraz
Berichten van Petraz
Onderwerpen van Petraz
Menopauzejaar:

Bericht door Petraz » di 12 aug 2014 23:53

Hallo dames,

fijn om te lezen dat ik niet alleen ben :D

Petra

Loutje
Berichten van Loutje
Onderwerpen van Loutje
Menopauzejaar:

Bericht door Loutje » do 14 aug 2014 14:39

Hallo

Oh ja, alles herken ik wel zo'n beetje. Vooral mijn nek speelt momenteel erg op, daar kan ik nogal last van hebben zeg, alsof al mijn hoofdspieren te strak staan. En..... Ik mankeer gelukkig niks zeggen ze. Heb vorig jaar nog MRI gehad van mijn hele body. Gelukkig alles goed en gezond en toch van die vage klachten..... De overgang!!!
Menstruatie wordt onregelmatig, zo heb ik het bijna om de week, dan weer even niks.
Tja, het helpt wel dat ik weet waar het mee te maken heeft, ik doe dus gewoon van alles nog en af en toe ga ik lekker klagen, gewoon expres, gewoon omdat ik daar dan even behoefte aan heb, later kan ik er weer om lachen.
Dus dames, die hormonen halen me helemaal van de leg.... Ben zo benieuwd wanneer het over is! Ik loop er al verschillende jaartjes mee, maar ik heb ook heel veel goede dagen gelukkig.
Het overvalt me alleen soms op momenten dat ik het echt niet kan gebruiken, en daar laat mijn lijf zich niet door leiden......

Er is nog niks tegen gevonden en misschien is dat maar beter ook, ik weet het niet...
Ik vind het wel belangrijk dat het niet wordt afgedaan als aanstelleritis en er in de medische wereld meer ruimte voor is om hierin serieus genomen te worden. Mijn ervaringen zijn wat dat betreft helaas niet zo best.

We gaan lekker door, het gaat over! Ik denk dat ik met het laatste vervelende restje bezig ben, alles net even wat heftiger of langer achter elkaar..... Maar het komt goed!!

Loutje,.

Caro55
Berichten van Caro55
Onderwerpen van Caro55
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 59

Bericht door Caro55 » ma 21 sep 2015 15:39

Hoi Nel en Petra,

gelukkig Nel dat je man je begrijpt, de mijne heeft hier minder begrip voor :(, je moet maar niet zo zagen pfff, hier word je niet goed van, van zo een reacties !
En Petra ik heb ook van die dagen : helemaal op ! Vandaag acupunctuur gehad en ze zei : het gaat over ! oke, wanneer : afwachten he !
Sterkte, we zijn hier allemaal voor dezelfde kwaaltjes !

Groetjes Carine

Nel52
Berichten van Nel52
Onderwerpen van Nel52
Menopauzejaar:

Bericht door Nel52 » ma 21 sep 2015 18:24

Hallo Carine

Hier is het ook nog steeds BAL pfff
Het word steeds erger, vooral de hart overslagen, word er gek van!
En vloei weer netjes om de 30 dagen in alle hevigheid :)
Wanneer komt het einde ????
Wat een vervelende opmerkingen van je man, net nu je zoveel steun nodig hebt!
Kun je hem de berichten niet eens laten lezen ?
Misschien heeft hij dan door dat het geen zagen is!

Veel sterkte,

Groetjes Nel 54

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht