Soms niet op namen of woorden komen

Multi-tasken lukt niet meer. We kunnen niet meer zoals vroeger aan alles tegelijk denken. Ons concentratie vermogen wordt anders, we vergeten gemakkelijker iets, maken misschien sneller fouten op het werk,
of kunnen niet meer zo snel iemands naam of een woord vinden in ons geheugen
Krista
Berichten van Krista
Onderwerpen van Krista
Menopauzejaar: 2006
Leeftijd NU: 60

Soms niet op namen of woorden komen

Bericht door Krista » ma 16 jun 2014 14:54

Dag medestrijders,

want een strijd vind ik het hoor. Probeer alles te accepteren maar pfff een strijd blijft het.
Ik merk de laatste tijd dat ik plots niet meer op namen van bijvoorbeeld collega's kan komen of andere simpele dingen. Het zweet breekt mij dan uit en ik denk dan echt dat ik gek begin te worden.
Even later schiet het me wel weer te binnen maar vind het echt eng. Mijn geheugen is sowieso Veel slechter geworden. Ook kan ik dingen verkeerd lezen of letters gewoon effe niet zien.Nu hoop ik eigenlijk dat er dames zijn die dit ook ervaren.

Ik lees graag julli reacties.
Met vriendelijke groet
Christa

Wiske
Berichten van Wiske
Onderwerpen van Wiske
Menopauzejaar: 2009
Leeftijd NU: 60

Re: Soms niet op namen of woorden komen

Bericht door Wiske » ma 16 jun 2014 16:07

Dag Christa,

Heel herkenbaar. Ik heb geleerd niet te panikeren, me om te draaien en te laten rusten meestal komt het later wel.
En soms zeg ik al lachend ook wel " hoe heet je weer, ja den overgang he")
Het is soms wel te gek als het hebt met mensen die ik heel goed ken.

Ook al met mijn kinderen voorgehad.
En ook op een grote parking niet meer weten waar mijn auto geparkeerd staat.

Dan maar een tijdje rustig rondwandelen, (van binnen panisch) en hem toch gevonden.
Zelfs in mijn eigen dorp ooit mijn auto kwijt geweest.

Soms denk ik dat het komt omdat ik zo afwezig kan zijn, of tientallen dingen tegelijk aan het denken bent en dat ik niet genoeg aandacht hebt voor wat ik aan het doen bent.

Het is soms heel vervelend

groetjes
Wiske

Conny1966
Berichten van Conny1966
Onderwerpen van Conny1966
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 52

Bericht door Conny1966 » ma 16 jun 2014 18:41

Hallo

Ik heb dit zelf eigenlijk best vaak als ik erover nadenk. Ook gewoon dingen verkeerd zeggen, en inderdaad niet op woorden kunnen komen.
Mijn dochter is tegenwoordig al beginnen om dingen voor me in te vullen, het moet net gekker worden :)
Soms heb ik ook zo'n verstrooid gevoel, dan doe ik tien dingen tegelijk, maar toch eigenlijk ook weer niks omdat ik niks afmaak dan.

Groetjes Conny

Ria2
Berichten van Ria2
Onderwerpen van Ria2
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 47

Bericht door Ria2 » wo 18 jun 2014 20:53

Hallo allemaal,

Wat herkenbaar! Op namen of andere dingen komen is soms ook zo moeilijk, dan is het zo warrig in mijn hoofd. Nu ook weer al een aantal weken.
Momenteel is het ook zo'n afschuwelijke rommel in huis bij mij, ik erger me er erg aan, maar zie geen mogelijkheid om het op te ruimen! Het is teveel denk ik dan, mijn hoofd loopt om en ik voel me gewoon dipperig... Ik wil alleen zijn...

Dan wil ik een ei boven een bakje kapot breken, maar dan breek ik hem boven het compostbakje kapot en sta ik met de schaal in mijn hand :x . Soms kun je er om lachen, maar momenteel...! Boos op alles en iedereen, ik zie weinig zitten, wil liever niemand zien... Heb nu de telefoon maar van het toestel gelegd, dan word ik ook niet 'lastig' gevallen door wie dan ook.

Ik meen dat ik ook al langer voor mijn menstruatie last heb van negatieve gevoelens (anderhalve week), en nu de menstruatie door is blijft het doorgaan. En dan komt straks de eisprong er weer aan..(Er zijn nu weer weinig dagen in een maand dat ik me echt goed voel! Na mijn laatste zwangerschap (nu ruim anderhalf jaar geleden) ging het zo mega goed, dat ik verbaasd was dat ik zo kon zijn! Ik dacht dat ik mezelf weer had gevonden. Maar het lijkt erop dat ik langzamerhand weer afgezakt ben, en de hormonen weer de overhand hebben in het hele verhaal.

Gelukkig kan ik er voor bidden en daarmee hopen dat ik eens weer meer energie en positieve gedachten enz. krijg. Dat de overgang niet zo vreselijk lang hoeft te duren! En toch anders maar een overgangsconsulente opzoeken, heb ik vandaag bedacht... Maar die drempel is toch hoog

Nou, sterkte allemaal en de groetjes van Ria

Flurry
Berichten van Flurry
Onderwerpen van Flurry
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 51

Bericht door Flurry » za 21 jun 2014 14:18

Hallo allemaal,

wat herkenbaar weer (gelukkig maar!) Vergeet binnen 5 minuten wat ik gezegd heb, en mijn kind snapt er niet veel van, mijn partner al iets meer (als ik het maar blijf zeggen). Zeg ook bijv schoenen tegen pyjama bijv. woordwisselingen en ook beginletters omdraaien.. ik wijt het maar aan de vermoeidheid!

Heb nu vooral moeite met de namen van partner en kind niet uit elkaar te halen, ook zoiets.

Mijn oudere zus had dit ook en ik moest toen erg lachen, nu natuurlijk als een boer met kiespijn ;-)

Verder heb ik vooral 's nachts hartkloppingen, overdag wat minder. Nu ik weer gestopt ben met een korte periode van de pil slikken, heb ik dat sowieso een stuk minder, reageer niet zo goed op hormonen blijkt nu.

Nog wel erg onzeker, ga dan ook maar naar een overgangsconsulente...nog meer dames die hier al ervaring mee hebben? Ik ben wel benieuwd naar de verhalen.

Groetjes,
Angelique

Gerrie
Berichten van Gerrie
Onderwerpen van Gerrie
Menopauzejaar: 2005
Leeftijd NU: 69

Bericht door Gerrie » za 21 jun 2014 14:58

Hallo Angelique

Als ik dit lees herken ik dit nu na de overgang nog.
Mijn geheugen is nog niet verbeterd. Alsof ik langzamer denk. Maar dat doe ik dan ook. Alles met meer tijd gaan en blijven doen. Ik vind het wel fijn dat rustiger leven en niet meer stressen.

Groet, Bep

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht