Concentratieverlies

Multi-tasken lukt niet meer. We kunnen niet meer zoals vroeger aan alles tegelijk denken. Ons concentratie vermogen wordt anders, we vergeten gemakkelijker iets, maken misschien sneller fouten op het werk,
of kunnen niet meer zo snel iemands naam of een woord vinden in ons geheugen
Lilyfee
Berichten van Lilyfee
Onderwerpen van Lilyfee
Menopauzejaar: Baarmoeder verwijderd
Leeftijd NU: 65

Concentratieverlies

Bericht door Lilyfee » za 03 mei 2014 12:02

Hallo dames

Zes jaar geleden heb ik een radicale hysterectomie gehad, mijn baarmoeder en eierstokken zijn toen verwijderd.
In die zes jaar heb ik alle soorten klachten gehad, zweetaanvallen, rillingen, slecht slapen, hoofdpijn, angsten, onzekerheid, spierzwakte, spierkrampen, stemmingswisselingen (ik werd gek van mezelf).
Toen een paar maanden geleden mijn zweetaanvallen minder en minder werden, mijn stemmingen niet meer zo wisselvallig dacht ik dat het ergste voorbij was, ik had weer hoop en kon weer genieten.
Ik heb echter te vroeg gejuicht, momenteel zijn de zweetaanvallen terug, mijn stemming is onder nul en wat mij nog het meeste stoort is mijn vergeetachtigheid, ik heb dat niet altijd, maar het is net of elke maand heb ik zo'n paar dagen dat ik alles uit mijn handen laat vallen, kan me niet concentreren.

Zijn er lotgenoten die ook die klachten hebben van vergeetachtigheid en niet kunnen concentreren.
Mijn schoonmoeder heeft alzheimer en ik ben toch zo bang dat ik dezelfde weg opga. :S

Cath

Zwijntje
Berichten van Zwijntje
Onderwerpen van Zwijntje
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 63

Re: Concentratieverlies

Bericht door Zwijntje » za 03 mei 2014 15:07

Hallo Cath,

Het is helemaal niet gezegd dat je Alzheimer hebt hoor! Dan heb ik het ook vrees ik. Ik vergeet ook van alles en nog wat.
Met typen heb ik ook moeite en ik draai vaak letters om. Heel lastig allemaal.

Je kunt hier op het forum veel vinden.
Er hebben heel veel vrouwen last van, ook de concentratieverlies en vergeetachtigheid

Veel sterkte en groetjes,
Zwijntje

Marie1
Berichten van Marie1
Onderwerpen van Marie1
Menopauzejaar: 2012
Leeftijd NU: 56

Bericht door Marie1 » za 03 mei 2014 16:39

Ja Cath,

Dat is zo.. Het is echt begonnen met de overgang bij mij.
Ik vergeet alles en ik laat inderdaad ook alles uit mijn handen vallen. Het is een ramp. Koken duurt dan ook drie keer zo lang, en ik moet me echt concentreren op wat ik doe..
Het is denk ik wel onschuldig, maar het is echt heel vervelend...
Ik moet nu ook lijstjes maken als ik naar de winkel ga, want ik mag anders drie keer terug omdat ik de helft vergeten ben..

Marie

Lilyfee
Berichten van Lilyfee
Onderwerpen van Lilyfee
Menopauzejaar: Baarmoeder verwijderd
Leeftijd NU: 65

Bericht door Lilyfee » za 03 mei 2014 19:58

Hallo dames

Hartelijk bedankt voor de reacties !!
Ik heb hier wat rondgezocht en heb bij "overgangsverschijnselen" een artikel gevonden over concentratieverlies en vergeetachtigheid. Het is een opluchting dat deze klachten ook hormonaal kunnen zijn.

Marie, is dat bij jou ook zo dat je alles laat vallen, heel erg vervelend he, die zwakke spieren, ook nachtelijke krampen heb ik dan.

In gedachten onderneem ik van alles en nog wat, ik maak plannen in mijn hoofd om mijn huis een beurt te geven maar in werkelijkheid blijf ik gewoon niks doen en heb ik medelijden met mezelf.
Ik heb al ondervonden dat ik elke maand zo'n periode heb, ik voel me dan net zoals in de week voor mijn maandstonden vroeger, ik ben dan ook niet te genieten, ik slaap dan nog slechter en blijf het liefst thuis, heb ook geen zin om mensen te zien, ik weet dat ik daar tegenin moet gaan en mezelf niet mag laten gaan, maar mijn wilskracht is dan ook ver te zoeken.
Ik durf dit aan niemand in mijn omgeving te vertellen hoor, ik heb geen baarmoeder en eierstokken meer, ze zouden mij gek verklaren, toch heb ik het gevoel dat die 35 jaar menstrueren nog niet uit mijn systeem is, een mens zit toch raar in mekaar. :roll:
Ik vind het zo erg te moeten vaststellen dat mijn "lijdensweg" toch nog niet voorbij is, ik hoop dat het de laatste loodjes zijn, die zijn altijd het zwaarst toch ??
Meisjes, ik hoop dat ook voor jullie eens betere tijden komen, ik lees al een tijdje mee maar had de tuk niet om te schrijven, nu heb ik dat wel gedaan omdat het toch deugd doet om te kunnen "babbelen" met lotgenoten.
Hopelijk hebben jullie een klachtenvrij week-end.

Cath

Grietje50
Berichten van Grietje50
Onderwerpen van Grietje50
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 56

Bericht door Grietje50 » za 03 mei 2014 20:21

Hallo

Ik heb ook veel last van vergeetachtigheid, verstrooidheid, noem maar op.
Mijn vader had Alzheimer en ik loop ook regelmatig met de gedachte, heb ik het nu ook :(

Grietje

Plaats reactie