Elke keer hetzelfde liedje. Ik kan me niet concentreren

Multi-tasken lukt niet meer. We kunnen niet meer zoals vroeger aan alles tegelijk denken. Ons concentratie vermogen wordt anders, we vergeten gemakkelijker iets, maken misschien sneller fouten op het werk,
of kunnen niet meer zo snel iemands naam of een woord vinden in ons geheugen
Lina
Berichten van Lina
Onderwerpen van Lina
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 43

Elke keer hetzelfde liedje. Ik kan me niet concentreren

Bericht door Lina » vr 05 apr 2013 10:22

Hallo dames,

Ik snap er niks meer van, ik weet dat jullie gaan zeggen tja dat hoort erbij maar ik twijfel steeds zo...
Sinds een maand of 8 rommelt mijn menstruatie. Altijd al een lange cyclus gehad maar nu wordt het erger; 6 weken, dan weer 5, dan weer 7 en de laatste keer 8 weken.. MIjn menstruatie is altijd lang en bijzonder zwaar geweest, als puber moest ik al ervoor aan de pil vanwege laag HB...
Nu wordt mijn menstruatie slechts 3 dagen en veel minder, de laatste keer echter weer veel zwaarder want er zat ook weer langer tussen...

Elke keer is het hetzelfde liedje, na de menstruatie in een diep dal.. ik kan me niet concentreren, zit alleen maar "in mijn hoofd' kan aan niks anders denken..., ongerust dat dit nooit meer over gaat, nadenken over het leven en de zin ervan, niet genieten van dingen, dingen vergeten enz. Het is vreselijk naar... na ongeveer 2 weken voel ik letterlijk het zwarte gordijn iets omhooggaan en wordt alles weer wat lichter en kan ik in ieder geval weer functioneren op mijn werk en als moeder van 2 jonge kids... Het is dan vol te houden zeg maar. Merk nu ook dat ik steeds vaker warmte-aanvallen heb, constant rode wangen en warm in mijn nek...
Heb nu bloed laten prikken op AMH, oestrogeen en FSH.. de uitslag is nog niet bekend, wel zag de gynaecoloog dat ik nog flink wat eitjes had...
Ik ben geen arts maar weet wel dat ik hormoongevoelig ben..
Een half jaar geleden bleek er niets uit de bloedtest, nu dus weer afwachten. Ik wil zo graag de bevestiging dat deze rare gevoelens bij de overgang horen... Ik ben nl. geen neerslachtig mens, oke ik kan flink piekeren, heb weleens dwangmatig gedrag, stel hoge eisen aan mijzelf maar ik genoot altijd van het leven met alles wat het in zich had.. en nu is het worstelen van de ene cyclus naar de andere.. Als ik bevestigd zou worden in mijn vermoedens zou dat mijn klachten niet wegnemen maar het zou zoveel verklaren voor mij...
pfff,, een heel verhaal.. sorry daarvoor.. Even van mij afschrijven is fijn!

Groet
Lina

Esje
Berichten van Esje
Onderwerpen van Esje
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 48

Re: Elke keer hetzelfde liedje. Ik kan me niet concentreren

Bericht door Esje » vr 05 apr 2013 19:39

Heel herkenbaar Lina.

Ik heb het alleen niet na de menstruatie maar juist ervoor. Echt zo'n diep zwart gat waarvan je denkt dat het nooit meer goedkomt.
Mijn cyclus is nog redelijk regelmatig maar de randverschijnselen zijn al hevig aanwezig.

Bij mij zijn ze erachter gekomen doordat ik enorme vleesbomen heb. Omdat dat vorig jaar heel koud op mijn dak kwam wilde ik eerst onder controle blijven eer ik drastische maatregelen als baarmoeder verwijderen zou gaan ondernemen.

Een jaar later waren ze nog niet gegroeid. best opvallend en gezien min klachten bleek dat ik dus allang in de overgang ben. Daar kwamen mijn klachten vandaan en niet van de vleesbomen zoals we dachten.

Enerzijds ben ik blij dat het een naam heeft, anderzijds zet het mijn hele leven momenteel op zijn kop en weet ik niet meer wie ik ben, zo gek...

Daarnaast ben ik ongewenst kinderloos en ik besef me nu meer en meer dat dat dus zo zal blijven. Ook dat maakt het extreem moeilijk momenteel. Het lijkt wel een soort van rouwproces waarin ik beland ben.

Esje

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht