Niet kunnen concentreren

Multi-tasken lukt niet meer. We kunnen niet meer zoals vroeger aan alles tegelijk denken. Ons concentratie vermogen wordt anders, we vergeten gemakkelijker iets, maken misschien sneller fouten op het werk,
of kunnen niet meer zo snel iemands naam of een woord vinden in ons geheugen
Krista
Berichten van Krista
Onderwerpen van Krista
Menopauzejaar: 2006
Leeftijd: 62

Niet kunnen concentreren

Bericht door Krista »

Dag allemaal

Ik ben inmiddels al weer heel wat jaartje in de overgang en veel klachten zijn gelukkig vertrokken. Wel merk ik de laatste tijd dat ik steeds meer dingen vergeet. Vaak hoor ik "dat heb je al gezegd hoor" ook kan ik soms een gesprek niet meer helemaal volgen merk dan dat ik gewoon in mijn hoofd afdwaal en aan hele andere dingen denk. Ik probeer er wel scherp op te letten en tja dan weet je het wel, wordt alleen maar erger.
Zijn er dames die dit herkennen en zo ja gaat het ook weer over?
o ja soms denk ik ook dat de letters niet goed staan en moet ik dingen twee keer lezen.
hoop op reactie

groetjes Christa
Jenny49
Berichten van Jenny49
Onderwerpen van Jenny49
Menopauzejaar: Baarmoeder verwijderd
Leeftijd: 59

Re: niet kunnen concentreren

Bericht door Jenny49 »

Hoi Christa.

Dit herken ik zeker.
Ik merk dat ik nu ook weer problemen heb om mijn aandacht bij dingen te houden, en maakt niet uit wat.
Mijn ongevoelig zijn maakt het wel moeilijker.
Herhaal dingen vaak, kan me moeilijker dingen herinneren.
Ik laat het maar zo, kan mij er al niet zo druk meer om maken.
Ik ben al zo lang bezig met die vervelende overgang, dat ik er murw van word.
Dan dit, is het over komt er weer iets anders, maar dit lege nare gevoel, en bijna niet het vermogen meer hebben tot een normaal gesprek had ik toch niet kunnen denken dat dat bij een overgang zou horen.
Maar er is wel eerder over geschreven, en het scheelt als je de enige niet bent.
Heel veel sterkte, en hartelijke groeten.

Jenny
Charamber
Berichten van Charamber
Onderwerpen van Charamber
Menopauzejaar:
Leeftijd: 57

Re: Niet kunnen concentreren

Bericht door Charamber »

Hoi Christa,

In tegenstelling tot Jenny kan ik me er wel heel druk over maken. Ik heb hier zeker ook last van en behoorlijk ook.
Soms draai ik woorden om, ook de angst om niet op woorden te komen is bij mij heel groot soms, vannacht de hele nacht al wakker omdat ik mijn droom twee woorden verkeerd dacht... in mijn droom nog wel he, maar ik werd er met een schrik wakker van. Voor mij is dit het ergste van de overgang, dat gekke geheugen.

groet van Willemien
Roos
Berichten van Roos
Onderwerpen van Roos
Menopauzejaar:
Leeftijd: 59

Re: Niet kunnen concentreren

Bericht door Roos »

Heel herkenbaar...

Ik maak sinds kort ook maar een boodschappenlijstje om niet 3x op een dag naar de winkel te moeten :D
En bij het lezen van een boek moet ik nog wel eens terug bladeren omdat ik de draad kwijt raak.
Als ik bij mij dochter geweest ben en ik wil thuis iets terug vertellen ben ik de helft al kwijt, dat vind ik wel heel vervelend.
Voor de rest vind ik het nog niet heel hinderlijk, ik hoop alleen dat het niet zal verergeren...

Groet
Roos
Plaats reactie