Black out/vergeetachtigheid

Multi-tasken lukt niet meer. We kunnen niet meer zoals vroeger aan alles tegelijk denken. Ons concentratie vermogen wordt anders, we vergeten gemakkelijker iets, maken misschien sneller fouten op het werk,
of kunnen niet meer zo snel iemands naam of een woord vinden in ons geheugen
Julia
Berichten van Julia
Onderwerpen van Julia
Menopauzejaar: 2008
Leeftijd NU: 67

Black out/vergeetachtigheid

Bericht door Julia » za 24 sep 2011 11:43

Dag dames,

Gister had ik toch zo wat, naast de opvliegers, hartkloppingen, gestrest, emotioneel op sommige dagen. Ik was in de AH en ineens, ik was nog niet eens bij de kassa en dacht ik wat is mijn pincode ook al weer? En ik wist het niet op dat moment, werd al een beetje gestrest van dadelijk bij de kassa moet ik hem toch weer weten...., gelukkig was mijn man mee.
Afijn ik was bij de kassa en dacht dat ik het wist, maar toen ik het intypte dacht ik al... dit gaat fout en inderdaad. Pincode onjuist..., ik zei tegen mijn man ga jij even pinnen. En toen weer thuis dacht ik dan moet ik maar even op de bank inloggen en de eerste keer had ik het nog fout.
Dus dat was al twee keer dan kun je nog maar 1x en anders heb je een hoop gedoe, naar de bank enz. enz.
Gelukkig dacht ik toen de goede combinatie cijfers te hebben en de laatste keer ging het goed. Heb nu de code maar op een briefje gezet. Vind het wel een beetje eng...
Zijn er meer dames die zoiets wel eens hebben?
Ik heb het ook wel eens met namen van mensen of planten, maar dit was me nog niet eerder overkomen...

Groet van Julia

Stimpylok
Berichten van Stimpylok
Onderwerpen van Stimpylok
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 56

Re: Black out/vergeetachtigheid

Bericht door Stimpylok » za 24 sep 2011 16:58

Hoi Julia.

Ja hoor ik heb dat nu nog maar heel soms.
Ook de pincode niet onthouden heb het toen ook maar opgeschreven.
En niet op namen of woorden komen.
Of naar de keuken lopen om iets te pakken sta ik in de keuken weet ik het niet meer.
Boodschappen schrijf ik nu vaak op want vergeet de helft soms.

Het wordt nu wel wat minder door veel te oefenen gaat het nu maar soms is mis.
En dingen schieten mij nu iets sneller te binnen.

Ja het is een hele onhandige kwaal.
Maar komt ook weer goed.

groetjes, Susan

Monique71
Berichten van Monique71
Onderwerpen van Monique71
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 47

Bericht door Monique71 » zo 25 sep 2011 21:33

Hoi

Ik herken het ook dingen vergeten,is mij wat verteld op het werk en 10 a 15 min later ben ik het al weer vergeten en moet
ik het alweer vragen,Zeg er wel dan bij heb mijn dag waarschijnlijk niet.
Maar ook een gevoel van afwezig zijn,niet alles mee krijgen wat er verteld word.

Ja de boodschappen schrijf ik ook altijd op.

GR:Monique :S

Jacqueline
Berichten van Jacqueline
Onderwerpen van Jacqueline
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 58

Bericht door Jacqueline » wo 19 okt 2011 12:34

Hallo dames,

Dat pincode verhaal dat herken ik, de paniek die uitbreekt als het echt weg is, heel eng. Ook op mijn werk kom ik maar moeilijk op de juiste woorden, graven in mijn geheugen is een ware dagtaak. Soms denk ik dat ik aan het dementeren ben, ook heel eng. Naar de keuken lopen en niet meer weten wat ik er nou eigenlijk kom doen, vervelend. Ik word hier zo oneindig moe van, en vraag me in alle ernst af of dit ooit weer beter gaat worden. De omgeving reageert lacherig ' oh joh in de overgang' en we gaan weer door. Behalve deze site sta je er heel alleen voor met al je overgangsklachten, wat word het onderschat.
Wel fijn dat we deze site hebben, voelt het net even wat minder eenzaam.

Fijne dag allemaal, groetjes Jacqueline

JolandaB
Berichten van JolandaB
Onderwerpen van JolandaB
Menopauzejaar: 2008
Leeftijd NU: 63

Bericht door JolandaB » do 20 okt 2011 17:02

Hallo medeovergangsters,

dit herken ik ook duidelijk, laats op mijn werk inloggen om bij mijn hotmail te komen, gebruik ik mijn oude wachtwoord van 2 jaar geleden, thuis hoef ik natuurlijk niet in te loggen en als ik iets een paar weken niet hebt gedaan, dan ben ik het helemaal kwijt.
Echt niet meer kunnen inloggen die dag, heb aan mijn dochter het wachtwoord moeten vragen, zij weet dat allemaal van mij, voor als er iets met mij zou gebeuren, ha ha ha echt een stresskip in de overgang dus,

ps ik kan nog meer incidenten opnoemen maar anders word het zo lang voor jullie

Jolanda

Pipi
Berichten van Pipi
Onderwerpen van Pipi
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 53

Bericht door Pipi » wo 04 jan 2012 07:31

Hallo dames,

merk dat mijn vergeetachtigheid hoogtij viert.
Gebeurt vrij regelmatig dat ik dingen zeker in huis vergeet, als ik dit nu mee naar boven neem kan ik dat of dat gaan doen, je raadt het al ik sta boven met lege handen en weet echt niet meer wat ik zou doen.
Sterker nog op werk, waar ik al enige jaren hetzelfde doe (meer een vast patroon) zit ik ook regelmatig van dit moest ik echt doen, maar blijf verder helaas blanco.

Voor de boodschappen maak ik al een lijstje anders komt er helemaal niets meer van terecht.

Mijn vraag is wordt dit erger of blijft dit gelijk?

groetjes
Sab

Aniet
Berichten van Aniet
Onderwerpen van Aniet
Menopauzejaar:

Bericht door Aniet » wo 04 jan 2012 12:04

Hoi,

Dit herken ik hoor. Heb allerlei codes ook op een briefje staan.
Ben inderdaad soms woorden kwijt, wat ik ging doen of wat ik net gelezen heb.
Op mijn werk zei onlangs mijn 25 jarige collegaatje:...je wordt oud hoor Aniet...dit is al de vijfde keer vandaag dat ik je iets vertel en je het niet eens meer weet dat ik het gezegd heb.
Ik zei klopt ik word oud meis...krijg jij ook nog maar gelukkig werkt mijn lange termijn geheugen nog prima dus morgen weet ik alles weer.....
Ik heb er wel heel eerlijk over gesproken met mijn collega's (ik ben leidinggevend en dan is het dubbel irritant als het overkomt of je niet luistert). Ze begrijpen het gelukkig en als t echt belangrijk is heb ik een herinneringen boek op mijn bureau. daar schrijven ze de boodschap ook in zodat ik het kan wegstrepen als het gedaan is of nazien als ik het niet meer weet.
Als ik het nu vergeet grappen we dat het niet in het boek staat:-).
Thuis hangen overal briefjes, heb ik een niet vergeten schriftje en ik had al een mooie deur als krijtbord dus die is nu gevuld met dingen die ik echt niet mag vergeten. Nu maar hopen dat ik niet vergeet waar het boek en de deur is:-) :roll:

Ik gebruik het overigs alleen voor belangrijke dingen want de hersens wil ik wel graag blijven trainen op onthouden natuurlijk ;)

Aniet

Pipi
Berichten van Pipi
Onderwerpen van Pipi
Menopauzejaar:

Bericht door Pipi » do 05 jan 2012 06:29

Hoi Aniet,

bedankt voor de tips, had je gistermiddag al een antwoord willen sturen, maar je raadt het al
weet mijn password even niet meer :lol:.

Zal er maar voor gaan zorgen dat we een vast schrijfblok in huis hebben en op kantoor beter een agenda
bij gaan houden.

groetjes
Sab

Desi
Berichten van Desi
Onderwerpen van Desi
Menopauzejaar: 2009

Bericht door Desi » do 05 jan 2012 08:40

Hallo dames,

Hoe herkenbaar! Vanmorgen nog. In de badkamer mijn haar gedaan, mousse erin. Daarna aangekleed en toen moest ik nog dagcrème op mijn gezicht doen. In de badkamer spuit ik mousse (voor mijn haar dus) in mijn handen en sta dan echt even zo van ... he iets gaat er nu niet goed ... Ik vind mezelf dan zo'n sufferd op dat moment.
Maar woorden vergeten, niet op dingen kunnen komen, de kamer inlopen om mijn man wat te vertellen en dan ... blanco! Allemaal heel herkenbaar!

groetjes,
Desi

Gippy
Berichten van Gippy
Onderwerpen van Gippy
Menopauzejaar: 2012
Leeftijd NU: 52

Bericht door Gippy » vr 06 jan 2012 02:53

Hallo dames,

precies ..., denk ik ik ga eens iets in de wasmachine stoppen. Ben ik onderweg naar de bijkeuken??? wat doe ik hier eigenlijk. Of ik sta op om iets in de kelder te doen sta ik in de wc ??? he klopt iets niet,

Gippy

Pipi
Berichten van Pipi
Onderwerpen van Pipi
Menopauzejaar:

Bericht door Pipi » vr 06 jan 2012 07:10

Hallo dames,

alleen maar eigenlijk!!!
Als ik dat vest mee naar boven neem, kan het meteen in de wasautomaat, dertien treden verder, niets in mijn handen en wat doe ik hier ook alweer....... maar weer terug naar beneden en het gewoon echt niet meer weten pfff.

Mijn bril ligt altijd op een vaste plek, maar er komen regelmatig kleine kinderen over de vloer dus een bril met 1 pootje zit niet zo lekker :lol: - Ik leg de bril dus ergens anders paar uur later heb werkelijk geen idee.

Was naar een feestje geweest en ke moest betalen voor de garderobe, ik helemaal uitleggen ja daar waar je je jassen op kan hangen, wist het wordt echt niet meer

van alle klachten is deze vervelend zeker als je gewend bent om op je geheugen te steunen, maar niet het ergste

groetjes
Sab

Witje
Berichten van Witje
Onderwerpen van Witje
Menopauzejaar:

Bericht door Witje » wo 11 jan 2012 23:04

Hallo dames

Vanochtend, toen ik deo onder mijn oksels wilde spuiten, kwam ik er te laat achter dat ik de bus scheergel van mijn man had gepakt. En tot overmaat van ramp zat de blauwe smurrie ook deels op mijn bh. Een mooi begin van de dag...
Heb echt een duf hoofd, vol watten, en vergeetachtig: vergeet soms zelfs namen (vooral achternamen) van mijn collega's. Echt hopeloos!

Witje

Sandra42
Berichten van Sandra42
Onderwerpen van Sandra42
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 49

Bericht door Sandra42 » ma 23 jan 2012 00:24

Hallo dames,

Dit komt mij erg bekend voor :D .
Met dit berichtje plaatsen heb ik al moeite.
Typ de letters verkeerd om in een wordt.

Ik heb wel vaak dat ik iets neer leg en goed denk, van hier leg ik het neer.
Maar tien minuten later ben ik het toch weer kwijt.
Ik ben mijn batterijen nog steeds kwijt.
Het is ook wel erg lastig hoor vooral met boodschappen doen, vergeet altijd wel wat. :evil:

groetjes, Sandra

AnnaH
Berichten van AnnaH
Onderwerpen van AnnaH
Menopauzejaar: 2010
Leeftijd NU: 59

Bericht door AnnaH » do 26 jan 2012 17:27

Beste allemaal,

Laatst masseerde ik ontharingscrème in mijn haar, in de veronderstelling dat ik 't busje mousse had gepakt. :oops: :o Gelukkig rook ik onmiddellijk daarna mijn vergissing en kon ik de crème snel uit mijn haar spoelen, zonder dat al mijn haar losliet.
Een tijd terug had ik al eens tandpasta onder mijn oksels gesmeerd. Ergens ver weg in mijn hoofd registreerde ik wel dat 't erg naar pepermunt rook en dat mijn huid daar zo'n raar koud gevoel kregen. Maar t drong niet door tot mijn bewustzijn. Dus een kwartier moest ik aangekoekte plakken tandpasta onder mijn oksels vandaan peuteren. ... :oops:

En zo meer van die rare dingen. En dagelijks in de agenda kijken, vroeger wist ik alle afspraken uit mijn hoofd, nu niet meer. Voor mijn belangrijke afspraken plan ik een signaalmelding in mijn telefoon. Alleen, eh, ben ik voortdurend mijn telefoontje kwijt...

Groet Anna

Chaootje
Berichten van Chaootje
Onderwerpen van Chaootje
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 55

Bericht door Chaootje » di 07 feb 2012 10:03

Hallo Allemaal,

Ben zo blij dat ik dit lees.
Ik begon al aan mezelf te twijfelen.
Ik werk in de zorg en ook regelmatig met dementerende en dat zette me wat mezelf betreft af en toe wel aan het denken.
Ik doe ook regelmatig geheugen spelletjes op internet die ik nog leuk vind ook
Lastig is het wel.
Hoor mijn kinderen ook wel eens zeggen mam ben je dat nu al weer vergeten?

Die hormonen doen wel veel met ons hoor

Groetjes Chaootje

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht